Hyundai е компания, която напоследък ни показа, че може да прави спортни автомобили. Да, те не са най-мощните и високотехнологични машини, когато ги сравним с германските им конкуренти. И все пак корейската марка пусна доста бързи и отлични за шофиране автомобили – i30 и i20 N, както и впечатляващ спортен спортен модел - Ioniq 5 N.

Въпреки насочването към електромобили и тенденцията за премахване на ДВГ, Hyundai потвърди, че работи върху двигател с вътрешно горене, специално предназначен за автомобили със средно разположен задвижващ агрегат. Той ще се поставя на модели със задно предаване.
Според Дехи Ким, специалист по двигателите в Hyundai, разработката на новия двигател не е била лесна и е вървяла доста бавно, но вече е към края си. Той отказа да разкрие подробности за агрегата, като призна единствено, че двигателят ще може да се използва и за моторните спортове.

Това не е първият път, когато Hyundai се заиграва с идеята за автомобил с такова разположение на двигателя. През 2019 компанията представи концепцията RM19, която по същество е Veloster с двигател зад седалките, и дори стигна дотам, че тества обширно маскиран прототип. Проектът беше окончателно прекратен през 2022 поради финансови причини.
След това изглеждаше, че всички бъдещи автомобили от марката N Performance ще бъдат електрически, но компанията, подобно на много други, се отказа от тази идея.

Може би най-очевидният кандидат за такъв двигател би бил производствената версия на N Vision 74. Зашеметяващата концепция в ретро стил беше представена през 2022, като Hyundai все още работи по нея, за да я превърне в реалност. Макар концепцията да беше хибрид с водородни горивни клетки, най-вероятно в производство ще се появи по-достъпна и икономическа изгодна задвижваща система.


0