Корейският производител Hyundai ще пусне на пазара нов хибриден агрегат, който ще му позволи да не изостава от един от основните си конкуренти – Volkswagen. Нещо повече – Hyundai не изпуска от поглед и друг основен играч на пазара – Dacia, където се залага на нова стратегия относно задвижващите агрегати.

Както е известно, VW оборудва новия T-Roc с хибридна технология, която обещава да бъде много ефективна. В същото време Dacia заложи на немислим доскоро подход, като се отказа от дизела и представи алтернативи с много дълъг пробег без зареждане, задвижвани от бензин, които предлагат много нисък разход на гориво.
И в двете компании са наясно, че plug-in хибридите (PHEV) не са най-подходящото решение за клиентите, затова те избират пълните хибриди (HEV) за повечето си модели. Hyundai и Kia разполагат с тази технология, но сега ще е преразгледат, за да не изостават от конкурентите.
Миналата пролет корейците представиха част от новата си хибридна технология, разработена да покрие широк спектър от мощности. Тя се използва за два бензинови двигателя – 1,6-литров с турбо и 2,5-литров. Те обаче по-подходящи за големи модели, отколкото за по-малки, които са много важни особено за европейските модели на двете марки от групата Hyundai.
Тези агрегати са проектирани както за пълни хибриди (HEV), така и за plug-in хибриди (PHEV), благодарение на два електрически мотора - единият между ДВГ и шестстепенната автоматична скоростна кутия, а другият, по-малък, свързан директно с ДВГ, способен да достави повече от 300 к.с. мощност.

Сега Hyundai залага и на по-ефективна и интересна самозареждаща се хибридна комбинация, в съответствие със системата, използвана от румънците. Азиатците са разработили 1,6-литров атмосферен бензинов двигател без турбо за по-малки модели. Той ще се използва за хибридния Seltos, който вече се тества в Европа, като при него електромоторът може да бъде монтиран както между ДВГ и скоростната кутия, така и на задния мост.
По този начин Hyundai ще може да продължи да предлага хибриди с предно или задвижване на четирите колела, предлагайки нулеви емисии, тъй като този електрически мотор ще отговаря за задвижването на задните колела. От Hyundai не посочват капацитета на литиево-йонната батерия, която ще се използва, като се стреми към между 1,3 и 1,65 kWh, в зависимост от сцеплението.
Hyundai използва и някои функции на електрическите автомобили към тези хибриди от ново поколение, като режим на готовност, в който се активират само бордовите системи за комфорт, а не задвижването. Наред с другото, ще бъде добавена функция V2L или адаптивна система за възстановяване на енергията в зависимост от шофирането.


7