Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
1. САНТ' АГАТА БОЛОНЕЗЕ - Lamborghini. Класическата фабрика бе напълно преустроена и значително разширена, за да поеме производството на първия SUV модел - Urus. Тук се правят също Huracan и Aventador.
2. САН ЧЕЗАРИО СУЛ ПАНАРО - Pagani. В това малко градче близо до Модена е централата и единствената работилница на Pagani, в която работят 55 души.
3. МАРАНЕЛО - Ferrari (на снимката). Откакто Енцо Ферари мести компанията си тук през 1943, в тази фабрика се правят всички основни модели на Ferrari. Днес заводът доставя също двигатели за Maserati.
4. МОДЕНА - Fiat Chrysler. Фабрика, създадена да поеме по-престижните модели на италианския концерн. Днес там се правят Maserati GranCabrio и GranTurismo, а също и Alfa Romeo 4C.