Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
14. КРЮ - Bentley. Заводът е създаден през Втората световна война като тайна локация за производство на самолетни двигатели Rolls-Royce. От 1998, когато Rolls-Royce и Bentley се разделиха, тук се произвеждат само автомобили на втората марка.
15. EЛСМИЪР - Opel/Vauxhall. Още от 70-те този завод сглобява най-вече компактните модели на Opel - първо Kadett, после и Astra. Сега обаче оцеляването му е под въпрос заради неяснотите покрай Brexit. Ако не се договори безмитен режим с ЕС, PSA ще затвори завода.
16. ХЕЙЛУУД - Land Rover. В момента тук е съсредоточено производството на по-компактните кросоувъри - Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque.
17. ГАРФОРД - Ginetta. Малка британска компания за спортни и пистови автомобили, произвеждани в ограничени серии.
18. СЪНДЪРЛАНД - Nissan (на снимката). Най-голямата инвестиция на Nissan в Европа, и един от най-големите заводи на континента. В момента прави Qashqai, Leaf и новия Juke.