Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
1. КАЛИНИНГРАД - Автотор (на снимката). Руските протекционистични мита принуждават всички производители да внасят автомобилите си в кашони и да ги сглобяват на руска територия. Такова предприятие е "Автотор", където се асемблират BMW Серия 3, 5 и цялата Х-гама - включително Х7; а също Kia Ceed, Optima, Sorento, Sportage и Mohave.
2. САНКТ ПЕТЕРБУРГ - Toyota. Предприятие за сглобка на Camry и RAV4, предназначени за пазарите в Русия и още няколко бивши съветски републики.
3. САНКТ ПЕТЕРБУРГ - Hyundai. Тук се правят два от трите най-продавани модела на руския пазар - Hyundai Solaris и Kia Rio.
4. САНКТ ПЕТЕРБУРГ - АвтоВАЗ. Това предприятие на руската дъщерна компания на Renault всъщност сглобява Nissan - X-Trail, Qashqai и Murano.