Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
1. БУРСА - Oyak Renault. Този джойнт-венчър, в който Renault държи 51%, е един от най-големите заводи на френската марка, и няколко години поред печелеше приза като най-качествения. Тук се правят Clio и Megane седан.
2. БУРСА - Tofas. Още едно съвместно предприятие, този път между Fiat и турския "Коч холдинг". Тук се прави Fiat Tipo, а също и пътническата версия на Doblo. "Коч" има и джойнт-венчър с Ford, но в момента той прави само лекотоварни и товарни автомобили.
3. ГЕБЗЕ - Honda (на снимката). Този завод произвежда седан версията на Honda Civic, докато в британската фабрика в Суиндън се прави хечбек вариантът. И двата завода обаче ще бъдат закрити догодина.
4. ИЗМИТ - Hyundai. Тук се правят най-малките модели на корейската компания за Европа - i10 и i20.
5. АДАПАЗАРЪ - Toyota. Оттук идват голяма част от предлаганите в Европа Corolla, CH-R и Verso.