IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се правеха най-бързите Жигули за КГБ

Всичко започва през 70-те с Ванкеловия двигател и една Mazda RX-2

Съветският съюз, както и всички други държави по света, имаше своя собствена служба за държавна сигурност, чиито задачи бяха да защитават страната от всички врагове (вътрешни и външни). За разлика от армията и флота, разузнаването и контраразузнаването действат на невидим фронт. За да изпълнят задачите си, тези специалисти се нуждаят от специално оборудване, екипировка и най-важното - автомобили. И съветската индустрия успя да даде на КГБ най-добрите коли по онова време.


Жигулите за КГБ


Кое е основното нещо в един автомобил за полицията и за разузнаването? Наличието на брониран слой под тялото? Може би допълнителни аксесоари като радиостанция или мобилна лаборатория? Смяна на регистрационните табели като при колите на Джеймс Бонд или изчакаща от багажника картечница Максим? Всъщност, всичко описано дотук, както и много други неща, са пълна глупост. Един автомобил става специален заради...двигателя си. Такава кола трябва да бъде най-бързата и маневрената в цялата страна или във всеки случай значително по-динамична от повечето цивилни модели и автомобили, използвани от дипломатически мисии на други държави.


Жигулите за КГБ
 

Историята на най-бързите "Жигули" изобщо не започва в Съветския съюз. През 20-те години на миналия век немският инженер Феликс Ванкел създава първия си бутален ротационен двигател. От обикновените ДВГ по онова време Ванкеловият двигател се различава не само по нестандартния си дизайн, но и по много по-голямата си производителност. По ирония на съдбата, в родината му той не носи слава и богатство на своя създател. Най-големия търговски успех при внедряването на тази технология постигат инженерите на японската компания Mazda. А в началото на 70-те години СССР започва да се интересува отблизо от тази технология.


Жигулите за КГБ


По онова време във Волжския автомобилен завод (ВАЗ) е доставена чисто нова Mazda RX-2 с цел да бъде проучена. Съветските инженери се интересуват главно от двигателя. През 1975 г. се ражда първият съветски бутален ротационен двигател, което се оказва пълен провал. Той развива само 70 к.с., работи зле, често прекъсва и дори се разваля. Въпреки неуспеха, работата на местните инженери не спира и много скоро е направен нов двигател с мощност 120 коня. Той се оказва може би най-мощният и надежден в СССР. Новият двигател веднага е монтиран във ВАЗ-21019 и ВАЗ-21059. Тези загадъчни "класически” модели се доставят само на МВД (Министерството на вътрешните работи) и на КГБ.


Жигулите за КГБ


Работата по двигателите обаче продължава. Много скоро тяхната мощност е увеличена до 140 к.с. Полицейските Жигули успяват да ускорят от място до 100 км/ч само за 8 секунди, а максималната им скорост достига 200 км/ч, което за съветските (и не само за тях) пътища по онова време е просто скандална цифра. Успехът се оказва толкова значителен, че други съветски предприятия започват да се интересуват от разработването на нови модели с двигателя на Ванкел. След разпада на СССР в страната се произвеждат двигатели от този тип с мощност до 280 к.с. Те се монтират не само върху колите на служителите от Държавна сигурност, но и върху правителствени автомобили, мотоциклети, амфибии и катери.

0 от 500
  • #32
    30 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #29 За неграмотните им статии си прав, но за израза, който си засегнал не! Нещата ги приемаш твърде буквално. Производителността на един двигател се изразява в мощност. Той произвежда мощност. Колкото по-производителен е, толкова мощността му е по-голяма от възможно най-малък обем. Добре е да четеш книги и да си обогатиш малко езиковата култура, за да не се получават подобни неща, като това да не знаеш за производителността на двигателите.
  • #31
    45 rate up comment 61 rate down comment
    recar0 ( преди 3 години )
    "Доста добри автомобили за времето си" - това могат да го кажат два типа хора:1. Абсолютен лаик на тема автомобили през годините2. Промит русофилски мозъкВсички руски цивилни машини са абсолютна подигравка... военните не са много по-добри, но там са вложили някоя друга мисъл..
  • #30
    20 rate up comment 45 rate down comment
    Преслава ( преди 3 години )
    ВАЗ си остава най добрата в света. Това е върхът на СЪВЕТСКОТО АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕ. Това е най- добрия автомобил в света.... !!!!!!???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????!!!!!!!!!!!!!!!!!!??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #29
    34 rate up comment 50 rate down comment
    Оня с коня ( преди 3 години )
    Глупости пълни никога са немали такива мощни мотори тези кошници
  • #28
    59 rate up comment 24 rate down comment
    vasilevs ( преди 3 години )
    За всички които еходно се изказват за ладичките ще кажа ,че през 1986 г. видях доста бройки в Монреал и Торонто.Ха,ха,наздраве!
  • #27
    34 rate up comment 87 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "съветски бутален ротационен двигател, което се оказва пълен провал" - както всичко направено в рашистан.
  • #26
    34 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #25 Хахаха, Нивата направо им се подиграва на немчугите. Такива ластици им прави, че няма на къде.
  • #25
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 3 години )
    Моделът се казва ВАЗ 2107 РПД-411
  • #24
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Vallejo ( преди 3 години )
    Гледайте и след това коментирайте кое може и кое неhttps://youtu.be/gUW157khsQ8
  • #23
    61 rate up comment 36 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Доста добри автомобили за времето си. В Германия още се движат Лади и Жигулита от онова време. За Западна Германия говоря, а в Източнае ясно, че са доста по-често срещани. Цените на запазените екземпляри надвишава цените на сегашни, модерни коли. Ценени са и хората не само добре ги поддържат, но и си ги карат с удоволствие без дасе притесняват какво ще кажат хората и дали няма да ги мислят за бедни. А русофобията само ще кажа,че е доказано мeнтално заболяване.По коментарите се вижда, че има един