IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как работи новият дизелов двигател на Volkswagen

Според компанията това е "най-чистият" TDI в историята й

Как работи новият дизелов двигател на Volkswagen

След като скандалът с вредните емисии беше наречен дизелгейт, мнозина предположиха, че Volkswagen ще изостави напълно дизеловия двигател. Въпреки обаче, че германският автомобилен производител инвестира по-голямата част от финансовата си мощ в развитието на електрическите превозни средства, компанията смята да продължи да прави коли с бензинови и дизелови двигатели, заедно с техните електрифицирани версии още дълги години.

Наскоро Volkswagen представи изцяло новия си дизелов двигател EA 288 EVO, за да покаже новата си Twin-Dosing технология. EA 288 EVO използва усъвършенствана система с два катализатора, всеки със собствена система за инжектиране на амоняк. Амонякът е необходим за намаляване емисиите на азотен оксид, които бяха основната причина за дизелгейт.

Volkswagen - нов двигател

Ако се вярва на VW, новата Twin-Dosing система намалява емисиите на NOx с над 80%, което води до много по-чист двигател. "Измервателният модул инжектира веществото в отработените газове пред съответния SCR катализатор, като при AdBlue. Там разтворът се изпарява и редуциращият агент се разгражда, комбинирайки се с пара с образуването на амоняк. След това в катализатора амонякът реагира с азотни оксиди върху специално покритие, за да образува вода и безвреден азот", обясняват от компанията.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #13
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Гъсто майна ( преди 3 месеца )
    Мммммпредусещсм аз евтини катализаторчета и пдф филтърчета, често, често за смяна, естествено без нея не бачка, аиначе бачка с масълце кеде литър на 1000 км и това е "в норма" ай чисти на дупки от Грета Тундберг...хи хи
  • #12
    14 rate up comment 9 rate down comment
    ( преди 3 месеца )
  • #11
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Warwicksz ( преди 3 месеца )
    Тази жалка фирмичка освен смях не предизвиква нищо друго.
  • #10
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 месеца )
    Das A.u.t..o.
  • #9
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 месеца )
    Volkswagen!Das ***.
  • #8
    17 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Лъжат!
  • #7
    26 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Като дойде в България и му изкормят 2та катализатора и почва да пуши като истински VW
  • #6
    22 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Ако се вярва на Volkswagen" е най-синтезираното отношение на мислещите хора към тази компания. Никой нормален и с поне малко мозък не им вярва след всичките лъжи през годините. В случая отново лъжат публиката, както лъгаха за чистите дизели. И тогава какви ли не технологии измисляха и развиваха теории за тях, а накрая всичко лъсна. Дизелите са отживелица. За трактори, комбайни, тежки машини, камиони и кораби ще се ползват още време, но за автомобили НЕ! Това е положението.
  • #5
    33 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Самият въпрос, който сте задали към края на статията: "Ако се вярва на Volkswagen" е малко като виц :D
  • #4
    30 rate up comment 5 rate down comment
    kron ( преди 3 месеца )
    С тези кръпка върху кръпка ДВГ стават все по-сложни и по-ненадеждни, както и по-скъпи за покупка и поддръжка. Неминуемо идват по-простите решения, като електрическите коли и кар шеърингът. Дали новата технология им харесва на хората, няма значение - просто старата става все по-недостъпна или отблъскваща