Германският Volkawgen Group е най-успешният автомобилен концерн за 2019 г., като този път това е без никакви уговорки. През 2018 г. той отстъпваше на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi при леките и лекотоварните автомобили, но завърши на първо място благодарение на добавянето на продадените камиони.
През 2019 г. превъзходството на групата Volkswagen е категорично по всички показатели, като по света са продадени 10 974 600 автомобила (+1,3% в сравнение с 2018 г.). От тях 242 300 са камиони от марките Scania и MAN, а без тях бройката е 10 732 300.
На втора позиция се нарежда концернът Toyota Motors, чийто продажби са 10 742 122 автомобила (+1,4%), включително Daihatsu (837 990), Lexus (765 300) и камионите Hino (189 879).
Третото място е за алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, който все още не е обявил общите си продажби, но това направиха участниците в него. Групата Renault, включваща АвтоВАЗ, Dacia, Alpine, Jinbei и Huasong, е продала 3 753 723 автомобила (-3,4% спрямо 2018). Компанията Nissan (заедно с Datsun и Infiniti) отчита 5 176 189 бройки (-8,4%), а Mitsubishi завършва с 1 368 599 машини (-5,9%). Така общата бройка на алианса е 10 298 511 автомобила (-4,3%).
Концерните GM, Ford и FCA все още не са обявили отчетите си, докато групата PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel и Vauxhall) завършва с 3,5 млн. продажби. През 2020 г. нейните резултатите ще бъдат обединени с тези на FCA, като се очаква общият брой да бъде около 8,7 млн.
Според експертите битката ще е за четвъртото място за 2019 г., като се очаква то да бъде за General Motors с около 7,6 млн. продажби. Другият кандидат е Hyundai-Kia, който вече обяви резултата си - 7 195 000. бройки. От тях 4 425 000 са на Hyundai (-3,5%) и 2 770 000 на Kia (-1,4%).
Снимки: Производителите