Mercedes-Benz защити короната си за "най-продавана марка луксозни автомобили в света", изпреварвайки основните си конкуренти BMW и Audi за четвърта поредна година, съобщиха от компанията.
В петък BMW обяви, че продажбите на нейни автомобили за 2019 г. са се увеличили с 2% до рекордите 2,17 млн. единици. От Mercedes-Benz на свой ред посочиха нарастване с 1,3% до 2,34 млн. Audi продължава да е на трета позиция с 1,85 млн. бройки, като увеличението е 1,8%.
Статистиката за 2019 г. показва, че търсенето на луксозни автомобили е по-стабилно от това на масовите марки, чиито продажби спаднаха през 2019 г. в някои райони с по-бавен икономически растеж, както и заради търговските спорове между отделни държави.
Mercedes обяви данните за продажбите си в Германия, САЩ и Китай, като посочи, че най-търсени от клиентите са SUV-моделите, както и луксозните седани от висок клас. Компанията е увеличила с 6,2% продажбите си в Китай, където месечно продава по над 700 бройки от лимузината Maybach Mercedes S-Class.
Именно на Китай и трите водещи луксозни марки разчитат за леко увеличение през 2020 г., докато в Европа се предвижда оставане на същите нива през тази година, като посочената причина е "влошаване на икономическата среда". За САЩ прогнозата също е положителна.
Снимка: Mercedes-Benz