През 2020 г. германският производител Mercedes ще трябва да съкрати гамата си с модели AMG със 75 %, ако иска да се впише във все по-стриктните стандарти за изгорели газове в ЕС, съобщава Financial Times. Изданието твърди, че даунсайзингът на двигателите на спортните модели може да се окаже единствената опция за запазването на някои от тях, ако фирмата иска да слезе до 100 г/км СО2.
FT твърди, че разполага с информация от няколко дилъра на Mercedes, които очакват 75 % редуциране на AMG-моделите. Според анализатора Макс Уорбъртън, това би означавало катастрофа за печалбите на бранда. Спортните модели на марката се продават на значително по-високи цени от стандартните коли, но застрашават способността й да намали средните емисии.
Подобен ход може да засегне и стандартната гама, при която фирмата може да ограничи продажбите на автомобили, оборудвани с 3,0-литрови двигатели. Това може да доведе до изменения в гамата на модели като GLE Coupe, които не се предлагат с четирицилиндрови агрегати.
По-рано през годината се появи информация, че следващата генерация на AMG C63 ще бъде оборудвана с двулитров агрегат, вместо с настоящия 4-литров V8. Двигателят ще е близък до М139, използван в А45, който в момента е най-мощният четирицилиндров двигател.
Възможно е Mercedes да сключи сделка с друг производител, за да намали общото ниво на вредни емисии за гамата. По-рано през годината Fiat Chrysler и Tesla сключиха подобно споразумение, според което концернът Fiat Chrysler счита електрическите модели на Tesla за част от гамата си, с което намалява общия размер на емисиите въглероден двуокис.
Mercedes е един от производителите, принудени да замислят драстични промени в гамите си, за да покрият задължителните норми. Въпреки скорошното представяне на електрическия SUV EQC и неминуемото представяне на по-евтиния EQA, марката не може да разчита на сравнително ниските обеми на двата модела, за да свали драстично средните си емисии.
Според анализатори ако автомобилната индустрия продължи да продава сегашните си модели и през 2021 г., производителите ще трябва да платят 25 млрд. евро глоби.
Снимки: Mercedes-Benz