IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ето как филтърът за твърди частици може да бъде почистен

Смяната на този елемент е много скъпа, но има и значително по-евтино решение

Ето как филтърът за твърди частици може да бъде почистен

Всички модерни дизелови, а вече и бензинови автомобили, притежават филтър за твърди частици. В зависимост от модела и начина на шофиране модерните филтри издържат между 100 и 180 хиляди километра, а при честа употреба в града дори по-малко. След това те се пълнят със сажди. При изгарянето на дизела се създават сажди с различна големина, които извън неизгорелите въглеводороди съдържат тежки метали и други отрови.

Филтрите се състоят от керамична структура с формата на пчелна пита, която е покрита с благородни метали като платина. Тази структура се затваря с натрупването на частиците и дори прогарянето й на всеки 500 или 1000 километра с движение по магистрала не помага. Първо чувствително намалява мощността поради покачването на обратното налягане, а след това се вдига и разходът. В краен случай автомобилът остава неподвижен.

dpf

Повечето производители и сервици предлагат цялостна смяна на филтъра за твърди частици, с включен демонтаж и монтаж. В зависимост от ремонта сумата може да достигне до 4500 евро. Пример – само филтърът за Mercedes C-Class струва 600 евро.

Смяната не е непременно необходима. Често старите филтри могат да бъдат почистени и използвани наново. Това струва около 400 евро. Не всеки начин на чистене обаче е препоръчителен.

Един от подходите за почистване на филтрите е изгарянето на частиците в пещ. Те бавно се нагряват до 600 градуса Целзий и след това се охлаждат бавно. Прахът и саждите се почистват със сгъстен въздух и сух сняг (твърд въглероден двуокис CO2).

dpf

След почистването филтърът получава почти същите способности като новия. Процесът обаче трае до пет дни, тъй като трябва да бъде повторен многократно. Цената достига половината на тази на новия филтър.

Алтернатива на този начин е химическото почистване. При него пчелната структура се изпръсква с течност. Тя разяжда най-вече саждите, но не помага особено много срещу пепелта. Затова е нужно продухването със сгъстен въздух, което може да увреди пчелната структура.

При почистването филтърът може да бъде изпратен до специализираната фирма, а почистването трае няколко дни. Така 95 до 98 процента от филтрите могат да се използват наново, при това на цени от 300-400 евро.

Снимки: Süddeutsche Zeitung

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    61440 ( преди 3 седмици )
    До #12 Това не е много вярно, според зависи колко *** регенерира адблуто може и на всеки 20-30000 км да доливаш по 20-30литра. Само при по старите френски дизели е около 2-3литра и да стига за 100-150000км. И съм пращал много филтри за регенерация в пещ, според филтъра струва между 550€ и 650€ това е след това има показатели на нов филтър. Статията не е чак толкова некомпетентна.
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Тодор ( преди 3 седмици )
    В Шумен правят водородно почистване. Българска разработка е методът и има инфо в нета достатъчно. Правил съм на по-старите си кола и си заслужава.
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Читател ( преди 3 седмици )
    Поредната некомпетентна статия!При новите филтри за дизели има система за впръскване на течност периодично вътре при филтъра,която развива температура от 700 ° по целзий и изгаря останалите твърдите частици(сажди) .Тази течност стига за около 200 000 км и след това се долива около 3 литра нова.
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Филтър ( преди 3 седмици )
    Мойта е дизел и си има всички филтри, ауспуха е кристално чист. Така че да му мислят изтърбушените
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Лятото определено не е същото във Варна. Градовете които са разположени до море не задържат смог, както в София, която е в котловина.
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    niko ( преди 3 седмици )
    В държава в която можеш да караш кола която прави димна завеса зад теб и то без проблем е някак си неуместно да се говори за смяна на филтри за твърди частици с такива цени....
  • #8
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ало, Варна, морски гларусе, а защо във Варна и лятото е същото да те питам? И тогава ли печките на твърдо гориво са в експлоатация? А? Същото ще попитам и софианци, защо голямото село независимо в кой период на годината си там е смрад и пушеци? Ще ви кажа! 1. От поне 10 г. ТЕЦ-овете горят отпадъци и замърсяват въздуха. Това сега нашумя, но е поне от 10 г.когато са почнали да внасят отпадъци 2. Улиците не се мият. При лошия соц.ги миеха всеки ден,а сега?Този прахоляк се диша от всички 3.Колите
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Във Варна зимата вечер по улиците няма коли, въздухът е отвратителен мирише на сажди и пепел, твърди частици, пушек всичко прашасва отвън. Ако си пеша дрехите ти се вмирисват. Тази сутрин отворих прозореца и в 8 часа беше същото. И това основно от печките на твърдо горива и има една махала в която едни тъмни хора горят каквото им попадне, главните булеварди и целия център е смрад.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ASD ( преди 3 седмици )
    Ултразвук в бензинова баня.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    бензиновите с директно впръскване трябва да имат ФТЧ, но при тях няма запушване и проблеми както при дебелите защото изгорелите газове са с по висока температура и не се задръстват и нямат такива гадости като при изгорялата нафта