Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Автомобилите получават още един филтър

Той ще предпазва от праха от износването на накладките

Автомобилите получават още един филтър

Германската марка Volkswagen тества нов филтър, който ще се появи на нейните модели след 2 години. Той предпазва от праха, получаван от износването на накладките на спирачките, като е разработка на компанията MANN+HUMMEL, съобщава Autoevolution.

Според оценки на MANN+HUMMEL, само в Германия ежегодно във въздуха попадат 10 000 тона "спирачна прах" - така експертите наричат продукта, който се получава от износването на накладките. Новите филтри, поставяни на спирачните дискове, би трябвало да решат този проблем.

филтър

Устройството тежи около 500 грама и може да улавя около 80% от "спирачната прах". Филтърът е универсален и може да се постави на всякакъв вид спирачни системи, като не се нуждае от допълнително захранване. Той вече се пробва на тестови прототипи на Volkswagen, въпреки че инженерите, отговарящи за окачването, изобщо не са във възторг от него. Причината е, че то увеличава теглото, което се отразява негативно на управляемостта на самия автомобил.

По данни на Световната здравна организация, замърсяването на околната среда е причина за смъртта на поне 3 млн. души на година. Частиците, отделяни от спирачките на автомобила провокират сърдечни и белодробни болести, което означава, че и други компании освен Volkswagen, съвсем скоро ще започнат да използват подобни устройства.

Снимки: Motor1

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    електричките се предлагат с вградена от производителя безплатна екстра дистанционно запалване
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    111 ( преди 3 седмици )
    Това "ново задвижване" също си има спирачни дискове и ако набиеш спирачки пак ще има прахоляци. Освен това и сега двг се използва за моторна спирачка, стига да не шофираш бясно. Интересно ми е една електричка като се самозапали и трябват 10000 литра вода за да се изгаси това минава ли за екологично ?
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    теслЪ ( преди 3 седмици )
    Аз искам филтър на седалката , че като пръднаа да не мирише в купето!
  • #5
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Инж. Ганев ( преди 3 седмици )
    И тва ще отмре като всички коли минат на новото задвижване. Те ползват моторната спирачка в 95% от спиранията (реално *** в дисковете имаме САМО при резки и екстремни спирания). Там накладки се сменят 1-2 пъти за живота на колата, а дисковете, ако не са криви - никога :D Отделно ще си заминат и гърнетата, катализаторите, DPF-филтрите и AdBlue системите, горивните, маслените и въздушните филтри, подгревните и запалителните свещи, алтернаторите, ремъците, стартерите, вакуум маркучите изобщоо. ...
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 3 седмици )
    Ако използват всички, дори и ДВГ, рекуперативно спиране ще се намали с поне 50%~60% тоя прах.
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Нещото, което по естествен път ще намали с 80% спирачния прах, се нарича електрически автомобил.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Вече го промениха - забраниха употребата на мед. Резултатът беше, че производителите започнаха да използват сплави от по над 20 метала, за да я заменят. Които още никой не е изследвал.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не може ли да се промени материала на спирачките