През 2018 г. производителите започнаха да поставя масово филтри за твърди частици на предлаганите в Европа модели с бензинови двигатели. Екипът на канала Carwow се опита да изясни дали този филтър оказва влияние и върху бързината на автомобили.
За целта са използвани два идентични хот-хеча - Audi RS 3. Първият обаче е произведен още преди въвеждането на задължителния филтър, докато вторият е оборудван с това повишаващо екологичните показатели устройство.
"Паспортните данни" на тези две RS 3 са напълно еднакви. Те са оборудвани с 2,5-литров турбомотор с мощност 400 к.с. и 480 Нм въртящ момент. Оказва се обаче, че те не се представят еднакво, като за да бъде разкрита по-детайлно разликата, двете машини напускат пътя и отиват на диностенд.
Оказва се, че въпреки идентични заводски показатели, мощността се реализира по различен начин. От посочените 400 к.с. до "колелата" и при двете коли достигат 355 коня, но моторът без филтър достига до максималния си въртящ момент с 500 об/мин. по-рано.
Освен това, кривата на разпределението на тягата в диапазона от обороти е по-полегата при този автомобили, докато Audi RS 3 с филтъра за твърди частици губи по-бързо своите нютон-метри при увеличение на оборотите.
Снимки и видео: Carwow