IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

По-бавни ли са екологичните автомобили?

Ето как се отразява на мощността добавянето на филтър за твърди частици (ВИДЕО)

По-бавни ли са екологичните автомобили?

През 2018 г. производителите започнаха да поставя масово филтри за твърди частици на предлаганите в Европа модели с бензинови двигатели. Екипът на канала Carwow се опита да изясни дали този филтър оказва влияние и върху бързината на автомобили.

За целта са използвани два идентични хот-хеча - Audi RS 3. Първият обаче е произведен още преди въвеждането на задължителния филтър, докато вторият е оборудван с това повишаващо екологичните показатели устройство.

Audi RS 3

"Паспортните данни" на тези две RS 3 са напълно еднакви. Те са оборудвани с 2,5-литров турбомотор с мощност 400 к.с. и 480 Нм въртящ момент. Оказва се обаче, че те не се представят еднакво, като за да бъде разкрита по-детайлно разликата, двете машини напускат пътя и отиват на диностенд.

Оказва се, че въпреки идентични заводски показатели, мощността се реализира по различен начин. От посочените 400 к.с. до "колелата" и при двете коли достигат 355 коня, но моторът без филтър достига до максималния си въртящ момент с 500 об/мин. по-рано. 

Освен това, кривата на разпределението на тягата в диапазона от обороти е по-полегата при този автомобили, докато Audi RS 3 с филтъра за твърди частици губи по-бързо своите нютон-метри при увеличение на оборотите.

Снимки и видео: Carwow

 

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ото ( преди 2 месеца )
    КПД и ресурса на дизела са най-високи и това е достатъчно практичните хора да ги купуват и карат... другото са бръщолевини на "специалисти" които не са учили физика
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    никой насила под строй с автоматчици не ви кара да си купувате дизели
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Най добри са водните автомобили! Ама за тях ще трябва да почакаме доста за дойте акъла в кухите кратуни. Наливаш си вода от чешмата и караш колкото си искаш. Водата е най мощното гориво във вселената! Водородът и най разпространения елемент във вселената, 75% от цялата съществуваща материя. Всички слънца се захранват от водород. Е на това му се казва "вода гази, жаден ходи".
  • #8
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И цялата тази игра и далавера идва от познайте кой? От немците разбира се. Те наложиха и лъгаха най-много за дизелите и дори продължават да лъжат и да мажат. Продължават да ги „спасяват“ с какви ли не „нововъведения“ и простотии. Имаше сравнение точно за това от една френска медия, че Хитлер не е успял с масовото изтребление на хора в газовите камери, но немците в мирно време успяха да наложат дизела и да превърнат цял континент в газова камера и да изтребят милиони без някой да им търси сметка.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 7 месеца )
    По принцип от 90-те много здравни организации и най-вече СЗО са алармирали за дизеловият проблем и то при условие, че тогава дизелите не са били толкова много. Има много статии и ако човек се разтърси за бюлетините на СЗО от миналото ще ги види тези неща, че са съобщавани и е имало изследвания. Всичко обаче се е замитало под килима на най-високо равнище и не се е давала никаква гласност, за да могат автомобилните корпорации да печелят милиарди за сметка здравето на хората. Много *** игра...
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 7 месеца )
    Интересно е че в една от старите серии на Top Gear от началото на 90-те Джеза споменава че дизелите са вероятни причинители на рак. Още тогава е имало някакво инфо / преди повече от 20 години / ама всички са гледали зомбирани СО2.
  • #5
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Дизелът е кауза пердута! Немсците си мислеха, че с лъжи и евтини номера ще продължават да ги пробутват и да ни тровят, но бяха разкрити. Не, че не го знаех. Не и че и другите не го знаеха. Няма как да не видиш как пушат новите дизели последно поколение по кръстовища и по Витиня нагоре. Бълват си саждите, а иначе много екологични. Всички си затваряха очите и резултатите са налице. А най-лошото е, че продължават да ги продават и да лъжат, че вече са екологични, като мерят само СО2. Мошеници!
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А междувременно, разходът на един съвременен дизел спада с 20-50%, ако се махнат всички тези устройства. В никакъв случай не го препоръчвам, защото те имат наистина здравословен ефект, но все пак е интересно сведение.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Съвсем скоро понятието мощна кола ще се свързва единствено с чисто електическо задвижване. Те не бяха EGR-и, филтри за твърди частици и катализатори, а вече и тежки батерии и допълнителни електромотори. Просто смисълът на ДВГ-то се загуби от регулации. Които са необходими, за това спор няма. Ако някой не вярва, да застане на едно кръстовище в натоварен европейски град и София и да сравни миризмата.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    О колко ( преди 7 месеца )
    Оооо колко си прост има ли смисъл със теб да говоря , О колко си прост има ли смисъл?!??! Оо не