IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Съвременните бензинови двигатели - по-мръсни от старите дизелови

Твърдението е в проучване на швейцарски, поръчано от правителството

Съвременните бензинови двигатели - по-мръсни от старите дизелови

Швейцарски учени тестваха произвеждани днес автомобили и стигнаха до извода, че съвременните бензинови двигатели с директно впръскване произвеждат по-опасни емисии от старите дизелови.

Любопитното проучване на учените от Института за материалознание и технологии Empa, е проведено по поръчка на правителството. Резултатът разби мита, че съвременните бензинови двигатели отделят по-малко твърди частици/сажди в атмосферата, отколкото дизеловите. Освен това те се оказаха по-мръсни от дизеловите двигатели, произведени преди 15 г. Причината за тази "неекологичност" на съвременния бензинов турбомотор се крие в самия принцип на неговата работа.

бензин-дизел двигател

За да съответстват на строгите стандарти за икономичност, впръскването на гориво в съвременните бензинови двигатели с турбокомпресор се извършва под огромно налягане директно в цилиндрите. Тоест, няма процес на смесване на гориво с въздух във входящия канал. В резултат на това на места някои частици бензин нямат време да изгорят напълно поради липса на кислород. По този начин се появява облак от ултрафини твърди частици, които се отделят в атмосферата.

Съвременните филтри за твърди частици могат да се справят с емисиите на тези, чийто размер е до 2,5 микрона. Но, както се знае, такива филтри се инсталират само в дизелови автомобили. Тази ситуация обаче ще се промени от 1 септември, когато всички произведени автомобили ще трябва да отговорят на по-строгите европейски изисквания на емисионния клас Euro 6d-Temp.

турбодизел

Междувременно бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, както доказаха учените, очевидно остават по-опасни по отношение на емисиите на най-малките твърди частици, отколкото дизеловите. Днес вече е доказано, че тези частиците са изключително опасни за човешкото здраве. Вдишването на такъв въздух е по-вредно от активното пушене. А тези сажди, които са мощен канцероген, са особено пагубни, защото не се филтрират от белите дробове и бронхите, а директно попадат в кръвта.

0 от 500
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Panov ( преди 1 месец )
    Ще си карам бензиновият карбураторен СХ, и бензиновият инжекционен ХМ, докато се разпаднат, или докато съм жив :). Бензиновото евро4, което беше с точно толкова чист ауспух, колкото и евро 1-то(хм-чо) ми го откраднаха в германистан, но реално, освен може би маалко по-прецизната работа на ниски до средни обороти на студено, нямаше особена разлика. Еврото на бензиновите мотори, както ми обясниха от цоламта е основно заради студеният старт и студената работа на бенз. двг.
  • #38
    6 rate up comment 4 rate down comment
    xyz ( преди 2 месеца )
    АХАХАХАХАХ дизелите направо изкарват чист планински въздух бе
  • #37
    6 rate up comment 0 rate down comment
    U2 ( преди 5 месеца )
    Карбураторът е като неандраталец в дигиталната епоха. Абсолютен NO SENSE!
  • #36
    3 rate up comment 1 rate down comment
    К2 ( преди 5 месеца )
    Европейските градове имали проблеи, НюЙорк и Сеул нямали,...!!! Ехааааа, това звздите ли ти го говорят? Дай линк да ни убедиш. Защото аз твърдя точно обратното. Докажи ми обратното, бе нещастник!
  • #35
    4 rate up comment 9 rate down comment
    diogenn ( преди 5 месеца )
    Знаете ли какво е карбуратор!? Това е механично устройство, което подлежи на корекции с цел подобряване на горивната смес до степен на пълно изгаряне в горивната камера. Днес той е заменен с неподлежаща на многократни корекции електроника, която се ,,мъчи,, да постигне оптимални резултати на базата на несигурна поредица от датчици. Там където има оптимално горене, там са минимални вредите! Днес един добър карбуратор струва ,,майка си и баща си,, и е в графата ,,ретро,, но той е най-доброто.
  • #34
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гостилничаря до #1 ( преди 5 месеца )
    Имал си, ***! В момента съм с Мазда 6 дизел 2008г. купена от Германия. И DPF-а и катализатора си стоят и ауспуха си е чист като първия ден! Може да си имал и 100 дизела, ако всички са от Италия и бай Ганьо ги е оскубал тук, преди да ти ги пробута, нищо чудно че ти пуши! Това съвсем не значи, че ако ти не знаеш откъде да си купиш кола, другите също не знаят........!!!
  • #33
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От vw форума "айде бе колеги уж пълни моргите, а 2 месеца немога да намеря скоростна кутия за голфа". Към вагонетката: ако искам ще си купя 5 гоуфа или пасата, поне да имам части за година две, ама акъла ми е повече от твоя и освен 1-2 модела от ваг групата друго никога!!! Лексъса ми държи 50% по-висока цена от еквивалентно ауди, - нещо да ти говори? Gs от 2014 да не се чудиш, какво карам....
  • #32
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От Лексус - форума : - "От къде да си намеря задни стопове като на VW ?". Такова, дето винаги ви е трън в очите карам, жълтурче.
  • #31
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До: ВАГончика ( преди 5 месеца )
    Не се занимавайте с форумната вагонетка. Винаги,когато му стане неудобно и хората го разкрият колко е проЗд, започва да разпитва кой какво кара, като предварително се прави на врачка и обявява, че и другите, а не само той карат 15-20 годишни коли. Това е всеки път. Как не му омръзна не зная. Явно няма мозък да измисли друго, а най-лошото е, че си мисли, че всички са скъсаняци, като него и карат трошки нов внос на години, колкото е АйКю-то му.
  • #30
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    ВАГонетке, я по-добре ти кажи ти каква нафтова печка нов внос караш. Кажи и на колко я вземаш крадената нафта? Като отговориш, тогава питай другите какво карат!