IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, но само защото ще се изчерпят изкопаемите горива

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, коментира Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. Голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат. При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.
 

0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Kaligula ( преди 3 месеца )
    Господин мермерски случайно или не произвежда и продава добавки за горива така че и виждам голям конфликт на интереси и не зачитам неговото мнение за меродавно
  • #27
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Т101 ( преди 3 месеца )
    Пълни глупости, наполовина от незнание, наполовина нарочно. Явно не знае колко енергия, вода и ресурси отнема производството на ДВГ. Лития не замърсява, нито добива му. Зависи от енергийния микс на държавата. Дори при 100% фосилно гориво, КПД на електрическия автомобил е поне 80% заедно с преноса и зареждането. КПД на автомобил с ДВГ е около 10% без добива, производството и доставката на гориво! Тоест, при добив на електричество от петрол имаме 9 пъти по-високо КПД на електромобила.
  • #26
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Дедо ( преди 9 месеца )
    Като свършат горивата, лития, мития и т.н. ви чакат магаренцата, муленцата и конйевете - абсолютно био, рециклируеми, разграждащи се, еко и възобновими източници на транспорт :) А дотогава ще ***, щото колкото повече умници, толкова по-зле за всички ;)
  • #25
    10 rate up comment 10 rate down comment
    До: оня ( преди 9 месеца )
    Що не пишеш, като тинтири бе? Мислиш ли, че би заблудил някой? Батериите на електричките се рециклират. Металите в тях се ползват повторно и така почти нищо не се губи за разлика от твоя тракалник, който от създаването си до края на жизненият цикъл замърсява и трови. И торови в населените места, а не някъде извън тях. Правиш ли разлика?
  • #24
    8 rate up comment 7 rate down comment
    до оня "умник&a ( преди 9 месеца )
    Ма много бързо смени плочата "умнико". Нали пишеше за ел. енергия. Усети се какви си написал и сега смени плочата с рециклиране, а? Е и там има доста да се пише. Освен енергията, която е нужна, там също се замърсява ок. среда "умнико". А огромната ИдиОтия за ВЕЦ-те и ел. енергията има ли нуждада коментираме? Изобщо замислял ли си се колко енергоемко и замърсяващо е производтсвото и експлоатацията на автомобил с ДВГ? Това е един непрестанен цикъл на замърсяване от първия до последния ден!
  • #23
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Още един самозван "експерт". Защо ли няма никакви следи он "научно изследователската" му дейност в интернет?
  • #22
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Доста ограничени саждолюбители има тук. Знаеш ли че има страни в европа, които произвеждат над 70% от енергията си от веи-та? А знаеш ли, че рапицата и т. Н. За гориво неможе да се ползва масово, защото това значи да измрем от глад и земята да се ползва само за растения за горива? Фотоволтаиците в комбинация с вец-ове са повече от неизчерпаем източник на постоянна енергия. Със системите за съхранение на тесла е още по-лесно. Като ти умре детето от рак на белите дробове, ходи си гъаъзарей пак.
  • #21
    14 rate up comment 15 rate down comment
    оня пак ( преди 9 месеца )
    За изцяло синтетичните горива и масла май не си чувал, или по-скоро не искаш да чуеш, а малоyмнико ? За факта, че отделените газове от ДВГ, могат да бъдат преработвани от растенията, май пак се правиш на луд ? Щото всичките токсични л@йна от литият, не мгоат да бъдат преработвани. Това, че в нормална среда, когато литият направи контакт с кислород, веднага се пали май също не е важно, а ? Карай си педалския миксер, и ни остави нас нормалните хора, да си караме истинските автомобили !
  • #20
    13 rate up comment 11 rate down comment
    оня пак ( преди 9 месеца )
    Ами ако не си наясно (не си естествено) малоyмнико, над 70% от автомобилните агрегати в момента, се произвеждат от рециклирани материали. Повече от 80% от маслата са произведени от преработени вече моторни/трансмисионни/хидравлични масла. Добивът и производството на петрол и респективно горива вече е до толкова усъвършенстван, че е дебилно да се сравнява с добива и обработката на литият. Да добавим ли, че горива и масла могат да бъдат изцяло произвеждани и от различни култури, като рапица ?
  • #19
    18 rate up comment 6 rate down comment
    до.. оня..."умн ( преди 9 месеца )
    Ами от каквото се добива енергията за производство на ДВГ, от каквото се добива и енергията при добива на петрол, от каквото се добива енергията за преработката му, от каквото се добива и енетгията за производството на ск. кутии, от каквото се добива енергията за производството на масла и филтри. Схващаш ли накъде бия "умнико"? А не на последно място виж какъв е дела за потбербление на електричество "умнико". На домакинствата се пада около 30%, останалото се разпределя по други отрасли "умнико"!