IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, но само защото ще се изчерпят изкопаемите горива

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, коментира Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. Голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат. При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.
 

0 от 500
  • #19
    18 rate up comment 6 rate down comment
    до.. оня..."умн ( преди 1 година )
    Ами от каквото се добива енергията за производство на ДВГ, от каквото се добива и енергията при добива на петрол, от каквото се добива енергията за преработката му, от каквото се добива и енетгията за производството на ск. кутии, от каквото се добива енергията за производството на масла и филтри. Схващаш ли накъде бия "умнико"? А не на последно място виж какъв е дела за потбербление на електричество "умнико". На домакинствата се пада около 30%, останалото се разпределя по други отрасли "умнико"!
  • #18
    10 rate up comment 14 rate down comment
    оня пак ( преди 1 година )
    Защото утре като се отворят няколко нови атомни централи, за да се задоволи нарасналото потребление на ел. енергия, ще уревете света, че били опасни. И на истина са опасни - справка Припят и Фукушима. И не ми се прави на разбирач, да ми развиваш теории за слънчева енергия и вятърна, защото това са непостоянни източници на енергия. Карайте си миксерите, аз искам да мога като се кача на колата, да ми е кеф и да мога спокойно да си върша работа, без да се чудя къде мога да заредя.
  • #17
    11 rate up comment 16 rate down comment
    оня ( преди 1 година )
    А да питам този, дето развива някакви теории, за това как миксера, бил по-екологичен и чист от нормалия автомобил. Абе хитрец, а тоя миксер за да се зареди, ел. енергията от ккаво се прави ? По-голямата част от ел. енергията идва от ТЕЦ и АЕЦ. И след няколко години ползване, тези батерии нали трябва да се рециклират и да бъдат направени на ново, защото иначе се скапват и миксера не може да мръдне два метра. Или те тия неща не са важни, а ?
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    като свършат всичики фосилни ресурси и електро източници ще яхвате магарета ив 18 век прав е бил онзи пророк че автомобила няма бъдеще
  • #15
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да не забравяме и че колите с ДВГ колкото повече напредват във възрастта, толкова повече се влошават показателите им при отделянето на вредни емисии. Един чисто нов автомобил с ДВГ ще отделя едно количество вредни емисии. Когато обаче той стане на 10 год. тези емисии ще са се увеличили многократно спрямо първоначалните. Да не забравяме и факта, че всеки производител на коли лъже за реално отделяните емисии.При тест на стенда се показва едно, а в реалния живот са 2,3,4, та до 40 пъти по-високи!
  • #14
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    През останалите години на експлоатация, колата с ДВГ ще продължи да замърсява с коктейл от вредни елементи докато не я дадат за скрап, а ел. автомобила ще отделя нулеви емисии на всички вредни газове. И имайте предвид, че това е изследване само за отделянето на въглероден двуокис. То не включва производството на двигател, производството на масло, на маслен филтър, на помпа за гориво, на ауспуси и на още една камара други неща свързани с ДВГ.В крайна сметка ще се окаже, че разликата е под 2 год.
  • #13
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами то си има сравнение между отделяните емисии за производството на една батерия от 100 квтч, но на този спец не му изнася да го каже. Например за произвеждането на една батерия на Тесла от 100 квтч се отделят ок. 17,5 тона въглероден двуокис. Еквивалентен на мощноста на Тесла автомобил ( Ауди А8 4,0) отделя по 6,2 метрични тона въглероден двуокис при годишен пробег от 24 000 км. Та видно е колко ще замърсява едното и другото. Батерията замърсява еднократно, толкова колкото колата за 3 години!
  • #12
    28 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Поредния ***, който казва колко замърсява производството на батериите, но забравя да каже колко се замърсява при производството на двг и съпътстващите го системи и течности. Аман от лобисти за петрола и дизела. Химика да си гледа химикалите, че експерти по всичко си имаме в изобилие.
  • #11
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Просто много хора печелят от петролната индустрия самите американци добиват.Но те нямат полезен ход колкото петрола се задържа толкова повече Русия печели а САЩ не искат Русия да печели.Дните на петрола са преброени.Каквото и да правят!Германофилчетата малко им остава преди да се поклонят пред френската мощ
  • #10
    14 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Науката още не знае произхода на пертола? Поучи още 2 години да стигнеш 6-ти клас поне.