IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, но само защото ще се изчерпят изкопаемите горива

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, коментира Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. Голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат. При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.
 

0 от 500
  • #9
    33 rate up comment 18 rate down comment
    Край ( преди 1 година )
    Мермерски - обяснявам ти като на химик. Петролната ера няма да свърши като свърши петрола както каменната ера не е свършила защото са свършили камъните. Науката още не знае произхода на петрола и според неорганичната теория това си е земно масло дето земята си го отделя и ще си го отделя още 1000 г. барем.
  • #8
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Изкопаемите горива ще свършат но и редките елементи от които се правят батериите също ще се изчерпат и тогава к'во праим?
  • #7
    19 rate up comment 7 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Ще видим дали ще са само 6% през 2040. Аз залагам на по-скоро 30-40% в световен мащаб и над 60% в развитите икономики. Ама никога не знае човек в далечна перспектива как ще се решат нещата. Относно задълбочено изследване, което да сравни всички замесени фактори - и аз искам такова. Ама то май няма и как да се направи, тъй като рециклирането на батериите например е все още нещо ново и непроучено достатъчно, така че ще е трудно. А всеки си дърпа според неговите убеждения и няма нищо обективно.
  • #6
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Гошо ( преди 1 година )
    Гледах му участието още миналата седмица. Абсолютен шарлатанин - дойде, за да си направи програма на съмнителния продукт(баша му е известен със същото)издрънка един куп шантави твърдения, които на всичко отгоре са свързани с физиката,а не неговата област, която е химия.Но съм съгласен с едно - колосален проблем ще има с рециклирането на батериите. Не виждам пластмаса да се рециклира, защото трудно се реализира, какво остава за нещо много по-сложно и енергоемко.
  • #5
    33 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Повечето подобни изказвания сравняват отделни елементи от цялостния процес, което навява на умишлено подвеждане на общественото мнение в определена посока - без значение коя е тя.
  • #4
    40 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Все още не съм видял нито едно изследване, което да сравни всички замесени фактори при производството и експлатацията на кола с ДВГ и ел/ двигател: добиването, обработката и транспорта на полезните изкопаеми, добиването, обработката и транспорта на минералните горива, разходите за пречистване на води и въздух в резултат от добива, рециклиране, съхранение на отпадъци, неподлежащи на преработка, производство на батерии, ДВГ и коли, потребявана енергия и източника и, експлоатация и т.нат.
  • #3
    29 rate up comment 21 rate down comment
    Ми то ... ( преди 1 година )
    има и един "доктор" мърморски, дето най-добре го представят комиците в шоуто на Слави! Та АМАН от платени "вещи лица" на фосилните компаний! И в началото на 20-ти век е имало подобни мърморковци, дето са "доказвали" как конската/магарешката каручка е незамениме.
  • #2
    22 rate up comment 28 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ми аз го разправям вече година две тук, никой не ови декиш - сега цял професор им го казва, но ватманите пак ще почнат да се обясняват кой какъв бил... дори за направата на фотоволтаичен панел се изразходва енергия от невъзобновяем източник, който панела за цялата си експлоатация не може да възстанови... ама Айнщайн бацета, Айнщан ви го е казал какви сте!
  • #1
    37 rate up comment 34 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Умен човек , който казва истината подкрепена с конкретни факти , а не измишльотини за розово бъдеще на псевдо "чиста" технология!