IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Електрификацията засега достига едва 9,6% от пазара на нови коли в ЕС

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Само 2 марки на пазара в ЕС покриват новите стандарти за вредни емисии СО2, които влизат в сила от 1 януари 2020 г. Според тях, средните нива за гамата на всеки производител трябва да не превишават 95 гр/км. И за всеки грам отгоре ще бъде начислявава глоба от по 95 евро на продаден автомобил, което по прогноза на JATO Dynamics означава парични санкции в размер на 33,6 млрд евро.

Според последните измервания, направени в края на 2018 г., само две компании - Tesla и Smart, се вписват в новия стандарт. Средният резултат за автомобилната индустрия тогава е бил 120,4 г/км, но през 2030 г. трябва да бъде намален наполовина - до 60 г/км. Този параметър обаче ще бъде преразгледан през юни 2021 г., като това е записано в "Зелена сделка", приета от Европейската комисия по-рано тази година.

СО2

Представителите на автомобилната индустрия, разбира се, са против. Според президента на Асоциацията на германските автомобилни производители (VDA) Бернхард Матес, плановете на Европейската комисия напълно игнорират техническата и икономическа реалност. Шефът на PSA Group - Карлос Таварес, който в момента е председател на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), допълва, че свободата на придвижване е една от основите европейски ценности и е сред фундаментите на демокрацията, които плановене на ЕК подкопават.  

Повечето производители бавно, но сигурно преминават към електрическо задвижване на своите автомобили, като разчитат и на помощ от държавите. През ноември VW Group откри първия си завод за електромобили в Цвикау, а германското правителство увеличи с 50% държавните субсидии за електромобили и plug-in хибриди. Тази програма действа от 2016 г., но досега не даваше очакваните резултати. Вече всеки гражданин на Германия ще ползва помощ от 5000-6000 евро (в зависимост от цената) при покупка на електромобил, а за plug-in хибрид субсидията е 4500 евро. Програмата ще работи поне до 2025 г.

СО2
Канцлерът на Германия - Ангела Меркел, уважи откриването на завода за електромобили на VW и с това отново демонстрира поскрепята, която властите оказват за преминаване към екологично чисти модели.

По данни на JATO Dynamics, през октомври делът на електромобилите на европейския пазар е бил само 2%, а заедно с хибридите (стандарти и зареждащи се) достига 9,6%. Факт е, че се очаква излизането на пазара на модели с по-голям пробег и на по-достъпна цена (VW iD.3 е сред първите от тях), но нито един експерт не се наема да прогнозира доколко европейците са готови масово да преминат на електрифицирани автомобили.

Слабата инфраструктура от зарядни станции и все още относително малкия пробег са основните проблеми за масовите електромобили. В същото време преминаването на електричество на товарните превозни средства (най-вече на големите камиони) продължава да е неразрешима задача, тъй като е твърде скъпо и неефективно.

Друг проблем е бракуването на литиево-йонните батерии. Алиансът Renault-Nissan, например, не знае какво да прави със старите акумулатори на Zoe и Leaf, като ги праща да дават енергия на ферми от селското стопанство или ги поставя на катери за разходки. Универсално решение до момента няма, а нещата ще се усложнят, когато износените батерии се окажат милиони.

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    За 13 и 14 понеже са интелекта на Грета - ел мотора на ЕВ съответства на ДВГ, но вие в трамвая имате батерии! За тяхната направа се ползват ТОКСИЧНИ суровини, елементи неподлежащи на разпад и те са токсични от добива им в мините до рециклирането им! А една кобалтова или литиева мина е по-голям замърсител от петролна платформа! От там на сетне имате електричество, което също е мръсно!!! 20 кВч /100 км - "еко" тока в развита европа е много под 20% и технологично не може да надхвърли 50%! Пораснете
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Да попитам ( преди 4 години )
    А то добиването траспорта и преработката на петрол не цапа а ми производството на един автомобил с двг не цапа ли ами производството на хилядите му части скоростни кутиии окачване и тн не цапа ли.
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Идиотията на ЕС в действие! Електричките цапат 3 пъти повече от конвенционален автомобил! Веднъж цапат при добива на ресурс за батерии, втори път цапат като ги зареждаш и трети, когато бракуваш батерията! Гретето и последователите и са еманацията на кретенизма, който броди из Европа! Една нагла "еко"*** изпаднала в амок задава дневния ред - ако продължаваме така дори да се върнем в пещерите ще е лукс.
  • #7
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Многократно вече е писано че за производството на един електромобил отиват толкова въглеродни емисии колкото за над 200 000 км пробег на обикновен автомобил . Електрическите коли всъщност са начин за ограничаване на мобилността ни . Като ги добавиш към призивите на пропагандаторите им да спрем да ядем месо ( разбирай скоро въплатени в политики ) ми се струва че надвисналия над нас зелен социализъм е много по лош от червения такъв .
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 4 години )
    Че има проблем с замърсяването е ясно, но не мисля че електромобилите са решение. Освен със старите батерии проблем ще е и нужното електричество. Как ще бъдат захранени милиони електромобили? Човечеството се нуждае от нов източник на енергия. Само че на хората с пари не им се иска да се променят нещата.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #3 Гледам те, че си много "умен", та би ли ни обяснил за "парните" газове! Какви са тези газове ?
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    432 ( преди 4 години )
    Свърхпроизводството е големия проблем и държави като Германия и Франция го стимулират всячески!
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    ijknfghd ( преди 4 години )
    И последно СО2-то парников газ ли е или не? Че има бая спорове сега много ли е или малко е спрямо предишни периоди от историята на Земята.
  • #2
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    защо на 60 - направо на 10г/км да ги намалят.. и защо 2030та - направо догодина!..... малоумие в големи размери..
  • #1
    22 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Отговорът е малоумие + лобизъм. Нямаш инфраструктура, не знаеш какво ще правиш с токсичните бракувани барерии, но продължаваш агресивно да налагаш щото било "екологично"...