IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Електрификацията засега достига едва 9,6% от пазара на нови коли в ЕС

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Само 2 марки на пазара в ЕС покриват новите стандарти за вредни емисии СО2, които влизат в сила от 1 януари 2020 г. Според тях, средните нива за гамата на всеки производител трябва да не превишават 95 гр/км. И за всеки грам отгоре ще бъде начислявава глоба от по 95 евро на продаден автомобил, което по прогноза на JATO Dynamics означава парични санкции в размер на 33,6 млрд евро.

Според последните измервания, направени в края на 2018 г., само две компании - Tesla и Smart, се вписват в новия стандарт. Средният резултат за автомобилната индустрия тогава е бил 120,4 г/км, но през 2030 г. трябва да бъде намален наполовина - до 60 г/км. Този параметър обаче ще бъде преразгледан през юни 2021 г., като това е записано в "Зелена сделка", приета от Европейската комисия по-рано тази година.

СО2

Представителите на автомобилната индустрия, разбира се, са против. Според президента на Асоциацията на германските автомобилни производители (VDA) Бернхард Матес, плановете на Европейската комисия напълно игнорират техническата и икономическа реалност. Шефът на PSA Group - Карлос Таварес, който в момента е председател на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), допълва, че свободата на придвижване е една от основите европейски ценности и е сред фундаментите на демокрацията, които плановене на ЕК подкопават.  

Повечето производители бавно, но сигурно преминават към електрическо задвижване на своите автомобили, като разчитат и на помощ от държавите. През ноември VW Group откри първия си завод за електромобили в Цвикау, а германското правителство увеличи с 50% държавните субсидии за електромобили и plug-in хибриди. Тази програма действа от 2016 г., но досега не даваше очакваните резултати. Вече всеки гражданин на Германия ще ползва помощ от 5000-6000 евро (в зависимост от цената) при покупка на електромобил, а за plug-in хибрид субсидията е 4500 евро. Програмата ще работи поне до 2025 г.

СО2
Канцлерът на Германия - Ангела Меркел, уважи откриването на завода за електромобили на VW и с това отново демонстрира поскрепята, която властите оказват за преминаване към екологично чисти модели.

По данни на JATO Dynamics, през октомври делът на електромобилите на европейския пазар е бил само 2%, а заедно с хибридите (стандарти и зареждащи се) достига 9,6%. Факт е, че се очаква излизането на пазара на модели с по-голям пробег и на по-достъпна цена (VW iD.3 е сред първите от тях), но нито един експерт не се наема да прогнозира доколко европейците са готови масово да преминат на електрифицирани автомобили.

Слабата инфраструктура от зарядни станции и все още относително малкия пробег са основните проблеми за масовите електромобили. В същото време преминаването на електричество на товарните превозни средства (най-вече на големите камиони) продължава да е неразрешима задача, тъй като е твърде скъпо и неефективно.

Друг проблем е бракуването на литиево-йонните батерии. Алиансът Renault-Nissan, например, не знае какво да прави със старите акумулатори на Zoe и Leaf, като ги праща да дават енергия на ферми от селското стопанство или ги поставя на катери за разходки. Универсално решение до момента няма, а нещата ще се усложнят, когато износените батерии се окажат милиони.

0 от 500
  • #22
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Гледам тука някои са се фокусирали върху фините прахови частици и азотния диоксид и плюят против ел. колите... а в същото време не осъзнават, че ел. колит не отделят нито една финна прахова частица и нито един грам азотен диоксид, съответно въздуха в градовте би се подобрил значително с масовото навлизане на ел. коли
  • #21
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    ХАха да добре. А за елементите в ДПФ-а и катализатора нещо да кажете? Те как се добиват? А за всички други системи и елементи, които ги няма в ел. автомобила? А за кпд-то на двигателите ел. срещу дизел дори? А за износването на спирачките ще говорим ли - там също има големи емисии от накладките??? А за течностите в авт. с двг? За сервизния режим, в който влизат често често заради запушване на дпф-а? Изобщо понятие си нямате ама си дрънкате. Българска му работа. Карай си гоуфу и не се напъвай
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Прочети за компанията TOXCO и това с какво се занимава и какъв завод строи в САЩ - за рециклиране на литиово-йонни батерии. После обяснявай как тези батерий не се рециклират и т.н. Да не говорим, че след като се махнат от колите могат да се ползват дълги години при ВЕИ-тата .. ама то къде ти да имаш толкова акъл?
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Учителя ( преди 9 месеца )
    Брей...много прости тия европейци...явно не четат български вестници и няма кой да им разясни за вредата от ел. колите. Тук е пълно с експерти по батерии...само трябва да питат...малеее колко били вредни те...абе...що не си пиете ракията и не се занимавайте с неща които не разбирате...
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    За долните двама прилагам малко четиво за домашна работа ( стига да четете английски ) Потърсете в мрежата : Ifo study casts doubt on electric vehicles' climate-saving credentials. Пропускате важния момент че за добива на материалите за батериите се изразходва много повече енергия отколкото за добива на алуминий или желязо необходими за направата на обикновен дизелов автомобил .
  • #17
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до Тинтири минтири ( преди 9 месеца )
    Я кажи, кои са тия елементи бе? Химик неземен такъв. хаХАхАхАХ Ако тези елементи не подлежат на разпад, какъв е проблема да са вечни в батерията и да се ползват за следващата???? Пълни глупости пишеш и се напъваш да изглеждаш умен, ама хич не ти се получава. Батерията и елементите в нея са капсулирани и подлежат на последващо рециклиране или използване отново, докато емисиите във въздуха и околната среда от течностите на авт. с двг са в дробовете и кръвта ни ... във водата и растенията. ДебиИил ...
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до achtung ( преди 9 месеца )
    Ти дали си вярваш на писаниците и глупостите. Наистина се чудя дали има толкова глупави хора, че да вярват на тези лобистки статии и глупости. Явно мозъка и мисленето в главата на такива, като тебе са няква химера и безнадежно загубени. Ти само ако изчислиш замърсяването за 100 лира бензин или дизел колко е... ама цялото от добива, през транспорта, през рафинерията, пак транспорт и после горенето му в двг... трябва да си ***, за да кажеш, че ел. кола замърсява повече.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    За 13 и 14 понеже са интелекта на Грета - ел мотора на ЕВ съответства на ДВГ, но вие в трамвая имате батерии! За тяхната направа се ползват ТОКСИЧНИ суровини, елементи неподлежащи на разпад и те са токсични от добива им в мините до рециклирането им! А една кобалтова или литиева мина е по-голям замърсител от петролна платформа! От там на сетне имате електричество, което също е мръсно!!! 20 кВч /100 км - "еко" тока в развита европа е много под 20% и технологично не може да надхвърли 50%! Пораснете
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Производството на ел. автомобил има по-малък екологичен отпечатък, най-малкото защото има по-малко части и модули. Ако започнем да изреждаме частите, които ги няма в ел. колите, като скоростна кутия, маслена помпа, горична помпа и т.н. и прилежащите им кабели, пластмаси и метални детайли, всъщност ще разберете ( ако имате малко мозък ), че това което говорите са пълни просототии. А дори и от въглища да се произвежда ел. енергията, ел. колите пак са по-чисти, заради по-доброто КПД на дв. и т.н.
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    При производството на електрическите коли се цапало повече?? Верно ли? Двигателя на авт. с двг как се прави? Май доста се цапа само при изливането на детайлите? Течностите на нормалните коли, като антифриз, масло, бензин/дизел, как се произвеждат? С много повече емисии отколкото електроенергията за ел. колите. Тия простотии дето си ги съчинявате по картинка са толкова смешни, че дори и 1 фактор няма, който да е в подкрепа на тия глупости. Акомулатора на нормален авт. е сменя 5-10 пъти също!