IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Електрификацията засега достига едва 9,6% от пазара на нови коли в ЕС

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Само 2 марки на пазара в ЕС покриват новите стандарти за вредни емисии СО2, които влизат в сила от 1 януари 2020 г. Според тях, средните нива за гамата на всеки производител трябва да не превишават 95 гр/км. И за всеки грам отгоре ще бъде начислявава глоба от по 95 евро на продаден автомобил, което по прогноза на JATO Dynamics означава парични санкции в размер на 33,6 млрд евро.

Според последните измервания, направени в края на 2018 г., само две компании - Tesla и Smart, се вписват в новия стандарт. Средният резултат за автомобилната индустрия тогава е бил 120,4 г/км, но през 2030 г. трябва да бъде намален наполовина - до 60 г/км. Този параметър обаче ще бъде преразгледан през юни 2021 г., като това е записано в "Зелена сделка", приета от Европейската комисия по-рано тази година.

СО2

Представителите на автомобилната индустрия, разбира се, са против. Според президента на Асоциацията на германските автомобилни производители (VDA) Бернхард Матес, плановете на Европейската комисия напълно игнорират техническата и икономическа реалност. Шефът на PSA Group - Карлос Таварес, който в момента е председател на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), допълва, че свободата на придвижване е една от основите европейски ценности и е сред фундаментите на демокрацията, които плановене на ЕК подкопават.  

Повечето производители бавно, но сигурно преминават към електрическо задвижване на своите автомобили, като разчитат и на помощ от държавите. През ноември VW Group откри първия си завод за електромобили в Цвикау, а германското правителство увеличи с 50% държавните субсидии за електромобили и plug-in хибриди. Тази програма действа от 2016 г., но досега не даваше очакваните резултати. Вече всеки гражданин на Германия ще ползва помощ от 5000-6000 евро (в зависимост от цената) при покупка на електромобил, а за plug-in хибрид субсидията е 4500 евро. Програмата ще работи поне до 2025 г.

СО2
Канцлерът на Германия - Ангела Меркел, уважи откриването на завода за електромобили на VW и с това отново демонстрира поскрепята, която властите оказват за преминаване към екологично чисти модели.

По данни на JATO Dynamics, през октомври делът на електромобилите на европейския пазар е бил само 2%, а заедно с хибридите (стандарти и зареждащи се) достига 9,6%. Факт е, че се очаква излизането на пазара на модели с по-голям пробег и на по-достъпна цена (VW iD.3 е сред първите от тях), но нито един експерт не се наема да прогнозира доколко европейците са готови масово да преминат на електрифицирани автомобили.

Слабата инфраструктура от зарядни станции и все още относително малкия пробег са основните проблеми за масовите електромобили. В същото време преминаването на електричество на товарните превозни средства (най-вече на големите камиони) продължава да е неразрешима задача, тъй като е твърде скъпо и неефективно.

Друг проблем е бракуването на литиево-йонните батерии. Алиансът Renault-Nissan, например, не знае какво да прави със старите акумулатори на Zoe и Leaf, като ги праща да дават енергия на ферми от селското стопанство или ги поставя на катери за разходки. Универсално решение до момента няма, а нещата ще се усложнят, когато износените батерии се окажат милиони.

0 от 500
  • #42
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    до 39 - явно съм много прОст да отговарям на ***..ун.гер като тебе, ма все пак последен опит за намиране на разум - замърсяването НЕ Е само прахови частици! Атмосферата Е обща и запането на 50километра надолу по пътя НЕ предотвратява почти нищо глобално. Дано ти влезе нещо в тиквата, ма се съмнявам...
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Sur ( преди 5 месеца )
    Всички коментари са нелогични.С ел.коли или без тях самоунищожението е ясно като бял ден.А за всичко останало става въпрос за пари.
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Любо ( преди 5 месеца )
    Печките на дърва са проблема.А боклуците на Италия,Германия и Англия? Този влак със 700 тона е само върха на сладоледа
  • #39
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Saraff ( преди 5 месеца )
    Глупости на търкалета. Тесла е с много по високи нива от Опел кадетт например, но те умеят да си плащат. Тойота на Co2 е най-екологичния автомобил, но естествено по японски не се натискат да се показват и въпреки това къ.м тях е насочен интересът на много клиенти. Като тесла е екологична защо в Дубай вече не ги искат а обратно искат Тойота. А за смарта да не говорим... Това изобщо автомобил ли е или инвалидна количка???
  • #38
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 32. Ти явно си много прОст, честно! Растенията и зелените пояси задържат праховите частици, които после биват отмити от дъжда например. В града това не се случва и ги дишаме. Същото е и с азотните оксиди, те седят няколко дни ниско долу до повърхността, а слвд време в следствие на слънцегреенето се окисляват и т. Н. В други съединения, но в града преди това да се случи сме ги издишали и в дробовете ни се окислявар до азотна киселина. Малко поне светна ли ти? Тъпотията ще затрие света...
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какви електрически автомобили в БГ, като още домакинствата се отопляват на дърва и въглища и като си отвориш проэореца те лъха приятна мириэма на пушилка, дим и пепел... Гледам тук как някои пишат как европейците били тъпи. .. В Германия като съю бил хората се отопляват на парно, рециклират всичко(дори органичните ***, не само пластмаса, стъкло и хартия). Реално в тяхните градове действително най-голям эамърсител е транспорта... и ще се справят и с тоэи проблем.
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Медиум ( преди 5 месеца )
    Няма да коментирам темата за екологията, не съм компетентен, признавам. Друго искам да ви кажа. Имах прозрение. Знам кога всички (привърженици и противници) на електричките в България, ще започнем да ги караме. Ще ви кажа, няма проблем. Когато на Горубляне станат по 10-на хиляди лв. в " отлично състояние " и са по евтини от сегашните. Това е положението.
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    greeneurope ( преди 5 месеца )
    И къде са великите немски коли в тази класация ?
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    1984 ( преди 5 месеца )
    Новина ще е ако баба Меркел се беше снимала в предприятие, в което рвциклират старите батерии от миксерите ама с 98% ефективност... Всички други приказки за екология са БЛА БЛА...
  • #33
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Петър ( преди 5 месеца )
    Всички държави дерат по всевъзможни начини производители и потребители със различни екотакси,а това са огромни безконтролни приходи и ако всичко стане екосъобразно как ще се попълва тази дупка екология,защото досега в цял свят за екология се събират такси които не се влагат реално екология.....огледайте наоколо за всеки продукт има еко такса но се прибира само такса утилизация а с продукта какво става - около 8/10%се рециклира а останалото е сред природата някъде накуп някъде навсякъде....???но