IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Електрификацията засега достига едва 9,6% от пазара на нови коли в ЕС

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Само 2 марки на пазара в ЕС покриват новите стандарти за вредни емисии СО2, които влизат в сила от 1 януари 2020 г. Според тях, средните нива за гамата на всеки производител трябва да не превишават 95 гр/км. И за всеки грам отгоре ще бъде начислявава глоба от по 95 евро на продаден автомобил, което по прогноза на JATO Dynamics означава парични санкции в размер на 33,6 млрд евро.

Според последните измервания, направени в края на 2018 г., само две компании - Tesla и Smart, се вписват в новия стандарт. Средният резултат за автомобилната индустрия тогава е бил 120,4 г/км, но през 2030 г. трябва да бъде намален наполовина - до 60 г/км. Този параметър обаче ще бъде преразгледан през юни 2021 г., като това е записано в "Зелена сделка", приета от Европейската комисия по-рано тази година.

СО2

Представителите на автомобилната индустрия, разбира се, са против. Според президента на Асоциацията на германските автомобилни производители (VDA) Бернхард Матес, плановете на Европейската комисия напълно игнорират техническата и икономическа реалност. Шефът на PSA Group - Карлос Таварес, който в момента е председател на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), допълва, че свободата на придвижване е една от основите европейски ценности и е сред фундаментите на демокрацията, които плановене на ЕК подкопават.  

Повечето производители бавно, но сигурно преминават към електрическо задвижване на своите автомобили, като разчитат и на помощ от държавите. През ноември VW Group откри първия си завод за електромобили в Цвикау, а германското правителство увеличи с 50% държавните субсидии за електромобили и plug-in хибриди. Тази програма действа от 2016 г., но досега не даваше очакваните резултати. Вече всеки гражданин на Германия ще ползва помощ от 5000-6000 евро (в зависимост от цената) при покупка на електромобил, а за plug-in хибрид субсидията е 4500 евро. Програмата ще работи поне до 2025 г.

СО2
Канцлерът на Германия - Ангела Меркел, уважи откриването на завода за електромобили на VW и с това отново демонстрира поскрепята, която властите оказват за преминаване към екологично чисти модели.

По данни на JATO Dynamics, през октомври делът на електромобилите на европейския пазар е бил само 2%, а заедно с хибридите (стандарти и зареждащи се) достига 9,6%. Факт е, че се очаква излизането на пазара на модели с по-голям пробег и на по-достъпна цена (VW iD.3 е сред първите от тях), но нито един експерт не се наема да прогнозира доколко европейците са готови масово да преминат на електрифицирани автомобили.

Слабата инфраструктура от зарядни станции и все още относително малкия пробег са основните проблеми за масовите електромобили. В същото време преминаването на електричество на товарните превозни средства (най-вече на големите камиони) продължава да е неразрешима задача, тъй като е твърде скъпо и неефективно.

Друг проблем е бракуването на литиево-йонните батерии. Алиансът Renault-Nissan, например, не знае какво да прави със старите акумулатори на Zoe и Leaf, като ги праща да дават енергия на ферми от селското стопанство или ги поставя на катери за разходки. Универсално решение до момента няма, а нещата ще се усложнят, когато износените батерии се окажат милиони.

0 от 500
  • #20
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #30 много е "зелено" да делим на градски и не-градски въздух... Т.е. щом е извън града може да си цапаме спокойно - дърветата ще се оправят. Точно такова мислене ще затрие планетата..
  • #19
    6 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    "Анонимен ( преди 5 часа )Многократно вече е писано че за производството на един електромобил отиват толкова въглеродни емисии колкото за над 200 000 км пробег на обикновен автомобил ."Гледай го как сравнява произвидство с употреба и му се радвай :)Сравняват се сравними неща - производство с производство, употреба с употреба. После се сравняват добив, транспорт, рафиниране, дистрибуция и горене на нефта в колите със средна стойност на производство на ток в АЕЦ, ВЕЦ, ВяЕЦ, ТЕЦ и Соларни ц ...
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до 25 ( преди 4 години )
    Спирачните системи на ел. колите не били по-различни от останалите? Лъжи и пълни глупости! ВСИЧКИ до една в момента имат режим на усилена двигателна спирачка, при който градско може да се кара само с един крак. При което двигателно спиране се зарежда батерията. Спирането с накладки става само при рязко, аварийно спиране. Т.е. тези коли са 101% по-чисти в градски условия.
  • #17
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Тодор ( преди 4 години )
    Ако тази норма за 2020 г е вярно предадена, едната ми кола влиза в нея и не е от споменатите.
  • #16
    0 rate up comment 4 rate down comment
    до 20 ( преди 4 години )
    Не ги знам колко са умни европейците за електричките, ама с тия 2% дял да вземат теб да попитат колко са хубави, евтини и екологични, че да току-виж започнали да ги пазаруват, а?
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    23 -> прахови частици се отделят от ел. коли и още как. Движат се по пътищатата, спирачните им системи не са по различни от настоящите и т.н.А и както напоследък все повече се осъзнават - ми че тои въздуха не се дели на градски и извънградски
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    електричарите бълнуват перфектното бъдеще... градовете не са изолирани от останалата част на земята въздушно.. Може първоначално да има някаква полза в смисъл на подобряване (за кратко) на въздуха в градовете, НО въздуха на земята е един. Ако минем определени нива на замърсяване ще има последици не само за провинцията.. Старата подигравка за разделянето на плувен басейн за пикаещи и непикаещи важи и тук
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Гледам тука някои са се фокусирали върху фините прахови частици и азотния диоксид и плюят против ел. колите... а в същото време не осъзнават, че ел. колит не отделят нито една финна прахова частица и нито един грам азотен диоксид, съответно въздуха в градовте би се подобрил значително с масовото навлизане на ел. коли
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Учителя ( преди 4 години )
    Брей...много прости тия европейци...явно не четат български вестници и няма кой да им разясни за вредата от ел. колите. Тук е пълно с експерти по батерии...само трябва да питат...малеее колко били вредни те...абе...що не си пиете ракията и не се занимавайте с неща които не разбирате...
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    За долните двама прилагам малко четиво за домашна работа ( стига да четете английски ) Потърсете в мрежата : Ifo study casts doubt on electric vehicles' climate-saving credentials. Пропускате важния момент че за добива на материалите за батериите се изразходва много повече енергия отколкото за добива на алуминий или желязо необходими за направата на обикновен дизелов автомобил .