IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Електрификацията засега достига едва 9,6% от пазара на нови коли в ЕС

Само 2 марки покриват новите екостандарти

Само 2 марки на пазара в ЕС покриват новите стандарти за вредни емисии СО2, които влизат в сила от 1 януари 2020 г. Според тях, средните нива за гамата на всеки производител трябва да не превишават 95 гр/км. И за всеки грам отгоре ще бъде начислявава глоба от по 95 евро на продаден автомобил, което по прогноза на JATO Dynamics означава парични санкции в размер на 33,6 млрд евро.

Според последните измервания, направени в края на 2018 г., само две компании - Tesla и Smart, се вписват в новия стандарт. Средният резултат за автомобилната индустрия тогава е бил 120,4 г/км, но през 2030 г. трябва да бъде намален наполовина - до 60 г/км. Този параметър обаче ще бъде преразгледан през юни 2021 г., като това е записано в "Зелена сделка", приета от Европейската комисия по-рано тази година.

СО2

Представителите на автомобилната индустрия, разбира се, са против. Според президента на Асоциацията на германските автомобилни производители (VDA) Бернхард Матес, плановете на Европейската комисия напълно игнорират техническата и икономическа реалност. Шефът на PSA Group - Карлос Таварес, който в момента е председател на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), допълва, че свободата на придвижване е една от основите европейски ценности и е сред фундаментите на демокрацията, които плановене на ЕК подкопават.  

Повечето производители бавно, но сигурно преминават към електрическо задвижване на своите автомобили, като разчитат и на помощ от държавите. През ноември VW Group откри първия си завод за електромобили в Цвикау, а германското правителство увеличи с 50% държавните субсидии за електромобили и plug-in хибриди. Тази програма действа от 2016 г., но досега не даваше очакваните резултати. Вече всеки гражданин на Германия ще ползва помощ от 5000-6000 евро (в зависимост от цената) при покупка на електромобил, а за plug-in хибрид субсидията е 4500 евро. Програмата ще работи поне до 2025 г.

СО2
Канцлерът на Германия - Ангела Меркел, уважи откриването на завода за електромобили на VW и с това отново демонстрира поскрепята, която властите оказват за преминаване към екологично чисти модели.

По данни на JATO Dynamics, през октомври делът на електромобилите на европейския пазар е бил само 2%, а заедно с хибридите (стандарти и зареждащи се) достига 9,6%. Факт е, че се очаква излизането на пазара на модели с по-голям пробег и на по-достъпна цена (VW iD.3 е сред първите от тях), но нито един експерт не се наема да прогнозира доколко европейците са готови масово да преминат на електрифицирани автомобили.

Слабата инфраструктура от зарядни станции и все още относително малкия пробег са основните проблеми за масовите електромобили. В същото време преминаването на електричество на товарните превозни средства (най-вече на големите камиони) продължава да е неразрешима задача, тъй като е твърде скъпо и неефективно.

Друг проблем е бракуването на литиево-йонните батерии. Алиансът Renault-Nissan, например, не знае какво да прави със старите акумулатори на Zoe и Leaf, като ги праща да дават енергия на ферми от селското стопанство или ги поставя на катери за разходки. Универсално решение до момента няма, а нещата ще се усложнят, когато износените батерии се окажат милиони.

0 от 500
  • #32
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Добре де ( преди 9 месеца )
    Всички които толкова много се кефите на електрокарите, какво чакате още !Купувайте си ги . Хайде какво става ?Нещо май не ви стиска. Кажете какъв ви е проблема ? Не се притеснявайте
  • #31
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    #30 много е "зелено" да делим на градски и не-градски въздух... Т.е. щом е извън града може да си цапаме спокойно - дърветата ще се оправят. Точно такова мислене ще затрие планетата..
  • #30
    6 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 9 месеца )
    "Анонимен ( преди 5 часа ) Многократно вече е писано че за производството на един електромобил отиват толкова въглеродни емисии колкото за над 200 000 км пробег на обикновен автомобил ." Гледай го как сравнява произвидство с употреба и му се радвай :) Сравняват се сравними неща - производство с производство, употреба с употреба. После се сравняват добив, транспорт, рафиниране, дистрибуция и горене на нефта в колите със средна стойност на производство на ток в АЕЦ, ВЕЦ, ВяЕЦ, ТЕЦ и Соларни ц ...
  • #29
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Въздуха се дели точно на градски и извънградски по отношение на фините прахови частици и азотните оксиди, защото извънградско имаш например повече зелени пояси и растителност около пътищата, които абсорбират и задържат фините частици, така че да не се вдишват от хората. Отделно там концентрацията на хора е много по-ниска, да не говорим и че колите при извънградско работят в много различен режим. Не случайно умните хора знаят - ел.кола/хибрид за града, дизел за извънградско.
  • #28
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    ХАхахАха спирачните системи на ел. колите не били по-различни ХАхахаха Този ти коментар само показва колко си неадекватен. Един приус, който е хибрид дори, а не ел. кола сменя на 3-4 пъти по-дълъг пробег накладките. Оффф какво ли изобщо се занимавам на *** да обяснявам физика и т.н.
  • #27
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до 25 ( преди 9 месеца )
    Спирачните системи на ел. колите не били по-различни от останалите? Лъжи и пълни глупости! ВСИЧКИ до една в момента имат режим на усилена двигателна спирачка, при който градско може да се кара само с един крак. При което двигателно спиране се зарежда батерията. Спирането с накладки става само при рязко, аварийно спиране. Т.е. тези коли са 101% по-чисти в градски условия.
  • #26
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Тодор ( преди 9 месеца )
    Ако тази норма за 2020 г е вярно предадена, едната ми кола влиза в нея и не е от споменатите.
  • #25
    0 rate up comment 4 rate down comment
    до 20 ( преди 9 месеца )
    Не ги знам колко са умни европейците за електричките, ама с тия 2% дял да вземат теб да попитат колко са хубави, евтини и екологични, че да току-виж започнали да ги пазаруват, а?
  • #24
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    №23 -> прахови частици се отделят от ел. коли и още как. Движат се по пътищатата, спирачните им системи не са по различни от настоящите и т.н. А и както напоследък все повече се осъзнават - ми че тои въздуха не се дели на градски и извънградски
  • #23
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    електричарите бълнуват перфектното бъдеще... градовете не са изолирани от останалата част на земята въздушно.. Може първоначално да има някаква полза в смисъл на подобряване (за кратко) на въздуха в градовете, НО въздуха на земята е един. Ако минем определени нива на замърсяване ще има последици не само за провинцията.. Старата подигравка за разделянето на плувен басейн за пикаещи и непикаещи важи и тук