IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Skoda Octavia порасна и заприлича на Superb

Бестселърът получи системите и технологите на VW Gof VIII

Новата Skoda Octavia порасна и заприлича на Superb

Чешкият производител Skoda представи новото поколение на най-популярния си модел - Octavia. Премиерата се състоя на специално събитие в Прага, което предизвика огромен интерес. Моделът е претърпял сериозни промени във всички направления, които би трябвало да му гарантират още по-успешно представяне на пазара.

Новата Octavia е пораснала на размери, като дължината на автомобила вече достига 4689 мм (+19 мм в сравнение с предишната генерация). Това означава, че лифтбекът настига дори някои модели от по-горния сегмент D. Широчината също е по-голяма с 15 мм, но разстоянието между двете оси от 2866 мм се запазва.

Skoda Octavia

В същото време в салона има повече място за пътниците на втория ред седалки (+78 мм), което си е сериозна разлика. Багажникът също е увеличен - от 590 на 600 литра. При комбито той вече е 640 литра, след като досега беше 610 литра.

Чехите не са предприели радикални промени в дизайна, но все пак трябва да се отбележи, че Octavia все повече запраличва на флагмана на марката Superb. Топ-версиите на модела ще се предлагат с матрични фарове.

Skoda Octavia

Голямата изненада е интериорът. Архитектурата на предния панел е силно променена, като 10-инчовият екран на централната консола вече е поставен по-високо. Приборният панел може да бъде заменен със сензорен дисплей, като се предлагат още два варианта на мултимедийния комплекс.

Оборудването на новата Octavia вече се доближава до това на модел от по-висок клас. Като опции се предлагат специално осветление на салона, вентилация и масаж на предните седалки, тризонов климатик и проекционен дисплей на предно стъкло.  Информационно-развлекателните системи поддържат стрийминг за радио и телевизия, като и система за безкабелно зареждане на смартфони.

Skoda Octavia

Skoda предлага няколко варианта на седалките - ергономични, комфортни и спортни с микрофибър. Както и при новия VW Golf, представен преди дни, новата Octavia разполага с превключвател на режимите на трансмисията DSG, който сега не е свързан механично със скоростна кутия. По тази причина вместо стандартния лост за скорости DSG  е поставен модул за управление, разположен на приборния панел. 

За зареждане на мобилни устройства са достъпни 5 изхода USB-C, а като опция се предлата розетка с 230 волта отзад. Появили са се и два нови асистента на водача  -Collision Avoidance Assist помага да се избягват препятствията, като за кратък период от време увеличава производителността на усилватела на волана, а Exit Warning предупреждава за опасност при отваряне на врата, ако отзад се приближава автомобил, мотоциклет или  велосипедист.


Още снимки - вижте в галерията.

Новата Octavia е изградена на досегашната платформа MQB, която позволява да се правят промени по окачването. Например, моделът получа адаптивни амортисьори DCC с 15 варианта за регулиране. Има и още две опции за шаси - спортно с намален с 15 мм клирънс и пакет за движение по тежък терен, при който пътният просвет се увеличава с 15 мм. Стандартно моделът се предлага с 16-цолови джанти (досега те бяха 15-цолови), но по желание на клиента автомобилът може да бъде оборудван дори с 19-цолови.  

Бестселърът на чешката марка ще се предлага с голям избор от двигатели. Базовият е 1,0-литров бензинов със 110 к.с., а над него се нареждат 1,5-литров със 150 к.с. и 2,0-литров със 190 к.с. Европейските версии ще получат още дизел с обем 2,0 литра, който развива 115, 150 или 200 к.с. Ще има и вариант на метан със 130 к.с.

Skoda Octavia

На по-късен етап ще се появят и хибридни модификации, които ще се зареждат от електропреносната мрежа. Те ще получат името Octavia iV, като ще предлагат комбинация от 1,4-литров бензинов турбодвигател и електромотор. Мощността им ще бъде 204 или 245 к.с.

От Skoda твърдят, че очакват най-много продажби на комбито и затова то ще се появи първо на пазара. Догодина ще излезе и негова всъдеходна версия Octavia Scout, а след това ще излезе и спортната модификация на лифтбека Octavia RS.

Снимки: Auto.Mail, Skoda 

0 от 500
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Бръм ( преди 4 години )
    А цената, цената.....
  • #24
    13 rate up comment 2 rate down comment
    bg ( преди 4 години )
    екстра си е колата, дай боже повече хора в БГ да могат да си купят такава или подобна нова от магазина.Между другото ужасно скъпото пълно каско спъва много хора от покупка на нова кола.Доста хора хора биха извадили 500-600лв за вноска, ама като добавиш и още 200 на месец само за каско и става ужас.
  • #23
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Радев ( преди 4 години )
    Без съмнение повече от приличен автомобил. Може би най-разумния избор в ценовия диапазон около 50к. лв.
  • #22
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до 23 ( преди 4 години )
    Така е Лифтбека на Октавия има багажник колкото комбито на Корола като си е най-голям колко увеличение искаш
  • #21
    8 rate up comment 2 rate down comment
    xXx ( преди 4 години )
    Колата изглежда много добре, обаче инфото за цените ще скапе работата. Комбито от снимките е с най-високо оборудване - това за под 60k няма да се продава. Като му добавиш и малко екстри от "по-горен клас" .. отиваш направо в съседния шоурум.
  • #20
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ехааа, багажника пораснал от 590 л. на 600 л. Това са почти 2%. Евала!
  • #19
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Единствената екстра, която е новост тук, е тризоновия климатик. Всичко друго сме го виждали, дори много по-добро. Нали искат Октавия да я сравняват с по-горния клас! Едва ли биха се изцепили така нелепо, ако бяха видели новата Соната. Тази шкодичка е меко казано недоносче, в сравнение с нея, особено с асистиращите системи.
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    А, що така, бе! Нали забраняват дизелите в Германия!? Тези тепърва ги откриват.
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Оправете си статията. Междуосието е 2668 мм., не 2866 мм. Не, че на някой му пука.
  • #16
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Уау, тези са открили проекцията на предното стъкло и това ще ги изстреля в орбитата на по-високите класове коли хахаха. Преди 10 г си купих кола, която не е висок клас автомобил, а масов и HUD дисплея беше в стандартното оборудване. Не се доплащаше. На бас, че в тази Шкода ще ти поискат пари за тази "екстра"! И за какъв по-висок клас бълнуват тези, като им гледам пластмасите. Твърди и грозни, като на Дачия, но с цени х2. Не мерси, но такива коли "по-висок" клас ги знаем...