IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новата Skoda Octavia порасна и заприлича на Superb

Бестселърът получи системите и технологите на VW Gof VIII

Новата Skoda Octavia порасна и заприлича на Superb

Чешкият производител Skoda представи новото поколение на най-популярния си модел - Octavia. Премиерата се състоя на специално събитие в Прага, което предизвика огромен интерес. Моделът е претърпял сериозни промени във всички направления, които би трябвало да му гарантират още по-успешно представяне на пазара.

Новата Octavia е пораснала на размери, като дължината на автомобила вече достига 4689 мм (+19 мм в сравнение с предишната генерация). Това означава, че лифтбекът настига дори някои модели от по-горния сегмент D. Широчината също е по-голяма с 15 мм, но разстоянието между двете оси от 2866 мм се запазва.

Skoda Octavia

В същото време в салона има повече място за пътниците на втория ред седалки (+78 мм), което си е сериозна разлика. Багажникът също е увеличен - от 590 на 600 литра. При комбито той вече е 640 литра, след като досега беше 610 литра.

Чехите не са предприели радикални промени в дизайна, но все пак трябва да се отбележи, че Octavia все повече запраличва на флагмана на марката Superb. Топ-версиите на модела ще се предлагат с матрични фарове.

Skoda Octavia

Голямата изненада е интериорът. Архитектурата на предния панел е силно променена, като 10-инчовият екран на централната консола вече е поставен по-високо. Приборният панел може да бъде заменен със сензорен дисплей, като се предлагат още два варианта на мултимедийния комплекс.

Оборудването на новата Octavia вече се доближава до това на модел от по-висок клас. Като опции се предлагат специално осветление на салона, вентилация и масаж на предните седалки, тризонов климатик и проекционен дисплей на предно стъкло.  Информационно-развлекателните системи поддържат стрийминг за радио и телевизия, като и система за безкабелно зареждане на смартфони.

Skoda Octavia

Skoda предлага няколко варианта на седалките - ергономични, комфортни и спортни с микрофибър. Както и при новия VW Golf, представен преди дни, новата Octavia разполага с превключвател на режимите на трансмисията DSG, който сега не е свързан механично със скоростна кутия. По тази причина вместо стандартния лост за скорости DSG  е поставен модул за управление, разположен на приборния панел. 

За зареждане на мобилни устройства са достъпни 5 изхода USB-C, а като опция се предлата розетка с 230 волта отзад. Появили са се и два нови асистента на водача  -Collision Avoidance Assist помага да се избягват препятствията, като за кратък период от време увеличава производителността на усилватела на волана, а Exit Warning предупреждава за опасност при отваряне на врата, ако отзад се приближава автомобил, мотоциклет или  велосипедист.


Още снимки - вижте в галерията.

Новата Octavia е изградена на досегашната платформа MQB, която позволява да се правят промени по окачването. Например, моделът получа адаптивни амортисьори DCC с 15 варианта за регулиране. Има и още две опции за шаси - спортно с намален с 15 мм клирънс и пакет за движение по тежък терен, при който пътният просвет се увеличава с 15 мм. Стандартно моделът се предлага с 16-цолови джанти (досега те бяха 15-цолови), но по желание на клиента автомобилът може да бъде оборудван дори с 19-цолови.  

Бестселърът на чешката марка ще се предлага с голям избор от двигатели. Базовият е 1,0-литров бензинов със 110 к.с., а над него се нареждат 1,5-литров със 150 к.с. и 2,0-литров със 190 к.с. Европейските версии ще получат още дизел с обем 2,0 литра, който развива 115, 150 или 200 к.с. Ще има и вариант на метан със 130 к.с.

Skoda Octavia

На по-късен етап ще се появят и хибридни модификации, които ще се зареждат от електропреносната мрежа. Те ще получат името Octavia iV, като ще предлагат комбинация от 1,4-литров бензинов турбодвигател и електромотор. Мощността им ще бъде 204 или 245 к.с.

От Skoda твърдят, че очакват най-много продажби на комбито и затова то ще се появи първо на пазара. Догодина ще излезе и негова всъдеходна версия Octavia Scout, а след това ще излезе и спортната модификация на лифтбека Octavia RS.

Снимки: Auto.Mail, Skoda 

0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 2 rate down comment
    APP ( преди 2 месеца )
    Подобрен дизайн отвън и доста променен за добро отвътре. Много добър в ниския клас семеен автомобил, но и с доста твърдо возене. Дано са го променили поне малко. Освен това за съжаление Skoda винаги ще си остане "втора цедка" на VW и това, че се предлага с опции от премиум сигмента, няма да направи този модел премиум.
  • #47
    4 rate up comment 0 rate down comment
    scvz ( преди 2 месеца )
    Пластмасата та пластмасата. БМВ 3ка с кожа опърдяна от някой италянец по-добре ли е.
  • #46
    1 rate up comment 4 rate down comment
    zord ( преди 2 месеца )
    предната решетка е одрала кожата на киа
  • #45
    8 rate up comment 0 rate down comment
    шофьор ( преди 2 месеца )
    И какво толкова че е пластмасово таблото,онзи ден карах BMW 528i 2016г. което като ново е струвало торба пари и таблото му беше също толкова пласмасово !
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #41 ай зачЕкай малко с това съотношение цена-качество... още не знаеш цена ;)
  • #43
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    SUV манията е някаква тотална заблуда за мен. Не съм карал нормално държащ се на пътя и интересен СУВ досега. Клатене, усещане, че се возиш на кораб или на походно легло - ако има неравност отпред - отзад става ужас или обратно. Детска люлка.
  • #42
    1 rate up comment 10 rate down comment
    turboseljack ( преди 2 месеца )
    Скода винаги са били чешки соц ***!!!
  • #41
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Bulgaristan ( преди 2 месеца )
    Чета новината и си мисля, ще има позитивни коментари, говорим за най-продавания модел на Шкода. А, то какво - Бай ти *** наплюнчил мониторите. Новата генерация е блестяща. Това е определението. Най-доброто като съотношение цена-качество. Но пишещите тук са спецове, каращи бараки на минимум 15+ години, обитаващи гарсониера лукс, но в същото време убеждаващи останалите как Октавията не ставала... Лека завист изпитвам към тези, които ще си я поръчат. Аз се подадох по SUV-манията...
  • #40
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Някой, ако си мисли, че с екстри и цена колата му става по-висок клас е редно да отиде да се прегледа! Този, който е писал тази „статия“ е спешно за доХтор! Шкода и по-висок клас?!?!?!? Майкоууу, някой хора наистина не ги слуша главата! Багажникът бил голям! Ами хубаво, че е голям, но междуосието е малко и се сещайте какво ще е поведението на колата! Като искате голям багажник си вземате ВАН или БУС. даже и местата за седене ще са повече освен по-голям багажник.
  • #39
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Цаца ( преди 2 месеца )
    Напудрен кошник... Който разбира от автомобили бяга далече от каляските на фв и дериватите му! Иначе е супер за анадолските ***...