Преди по-малко от месец от Volkswagen Group обявиха, че новата стратегия на концерна предвижда промяна на позиционирането на две от марките. Идеята е SEAT да се разположи над масовия сегмент, докато Skoda да се насочи към бюджетната част от пазара и да се конкурира с брандове като Dacia.
Това изявление сериозно притесни феновете на чешката марка, а също така и работниците в нейните заводи. То обаче беше опровергана от генералния директор на Skoda - Бернхард Майер, който заяви, че основните оръжия на марката - простор, функционалност, дизайн и съотношение на цена и качество, ще се запазят. И съответно, това няма да доведе до промяна в нейната политика.
Експертите обаче са на малко по-различно мнение, тъй като очакват именно Skoda да се превърне в основния аутсайдер сред марките на Volkswagen Group. Основната цел на генералния директор на концерна Херберт Дийс е да бъде избегнато дублирането между марките, като съответно се увеличи рентабилността на корпорацията. Съответно, подобна стратегия ще усили позициите на бранда VW, като намали конкуренцията с марките Skoda и Seat.
Предвижда се Skoda да продава автомобилите в пределите на 10 000-20 000 евро, въпреки че флагманът на марката - Superb, е по-скъп и това ще се запази и при следващата генерация на модела. Според Бернхад Майер, фактът, че Skoda Superb ще се произвежда заедно с VW Passat в новия завод на концерна, е доказателство за увереността в бъдещето на чешката марка.
Снимка: Skoda