IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Eксперт посочи грешките на Volkswagen Group

Вътрешната конкуренция е най-големият проблем на концерна

Eксперт посочи грешките на Volkswagen Group

Автомобилният експерт Майк Резефорд посочи основните грешки, които прави концернът Volkswagen при разработката и продажбата на нови модели. През изданието Autoexpress британецът заяви, че основният проблем на германския производител е вътрешната конкуренция между марките.

"Въпреки големия брой брандове, немският автомобилен гигант продава по-малко коли от основния си конкурент Toyota, а освен това плаща глоби за дизелгейт, но не накуп, а за всяка марка поотделно. И крайният резултат са по-малки приходи", обяснява Резефорд.

Според експерта, компаниите Skoda, Seat, Cupra, Volkswagen и Audi имат сходна моделна гама, еднакво качество на продукция, както и почти еднакви цени. Така тези брандове се конкурират  напълно безсмислено. Това е глупаво и скъпо, като най-много страда потребителят, който плаща за тази надпревара.

"Ето ви един пример - лансирането на суперминито Citigo от Skoda. Концернът има още два подобни и дори идентични модела -  Volkswagen Up! и Seat Mii. За VW Group е далеч по-логично и по-разумно да остави само една такава кола в гамата си, като най-подходящата марка за нея е именно Skoda", обяснява Резефорд.

Британецът допълни, че между стандартните версии на Audi A1, Seat Ibiza, Skoda Fabia и VW Polo с 1,0-литров бензинов мотор също няма никакви разлики. Така тези автомобили нито са бюджетни, нито се премиум, което допълнително обърква потребителите.

"Всички те са на едно ниво, като си приличат много, а това ги прави скучни. В същото време и цените им не се различават кой знае колко, така че подобна практика изглежда напълно безсмислена", категоричен е един от най-популярните автомобилни експерти във Великобритания.

Резефорд отправя и препоръка - моделите на Seat и Skoda да станат по-опростени и по-просторни, за да могат да се конкурират успешно с марката Dacia. В същото време марките Cupra и VW ще бъдат по-луксозни и по-стилни, което ще им позволи да се настанят по средата. А на върха ще е Audi, която ще предлага премиум-автомобили, като това ще е по-разбираемо за клиентите и по-евтино за самия концерн.

Снимка: Autoexpress

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    верно, като погледне човек брекситската огромна и просперираща автоиндустрия и "невероятните" й успехи - защо пък да не послушаме британски експерт?!
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 1 месец )
    Напълно е прав човека. Последните събития със завода им в Турция напълно подкрепят казаното. ФВ ще направи завод там, основно защото г-н Ердоган ще им купува колите (всичко останало което получиха от него като отстъпки и пари, беше за да го издоят като за последно). Просто извън Европа и Китай никой вече не купува ФВ и производните им поради споменатите в статията причини. Много рядко може да се види нов автомобил от някоя от марките им.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Британски експерт дава съвети на една от най-успешните германски компании ! Ако искат да фалират да го послушат.
  • #8
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много ще е трудно на VW да се раздели с третокласния си имидж.
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тя английската автомобилна промишленост от такива експерти я няма никакава! И като цяло говори за малките моодели на концерна тоя експерт. А се произвеждат идентични под различните марки за да намалят средните стойности на вредните емисии на всяка марка по отделно за цялата моделна гама.
  • #6
    22 rate up comment 5 rate down comment
    strikercho ( преди 1 месец )
    То, тепърва ще анализират трупа Соцваген. Останаха си те там някъде между 2001 и 2008-ма година и не мръднаха. Дизелчета, шмекерлъци, турски автомобили на немски цени и тук-таме някоя електричка за цвят - Ако мине номера, хахаха! Резултатът е налице.
  • #5
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    много експерти много нещо... сигурно ако му дадат да управлява концерн с размерите на VW, ще го фалира за под 6 месеца :)
  • #4
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Малейййъъ ( преди 1 месец )
    Каква конглокенция между най-големите ***!
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Ханализатьор ( преди 1 месец )
    Има сума ти марки, които само си мечтаят за "грешките" на VW. И какво като плаща 4 глоби вместо една на куп? Този експерт от къде знае, че единичната глоба би струвала по-малко?
  • #2
    4 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тота е велика компания. Лично съм се обедил в това - карал съм аудита. Сега съм с а6. Най доброто. Бмв също са добри но не могат да стъпят на ауди.