IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Group готви продажбата на Lamborghini

Германският концерн иска да повиши двойно пазарната си стойност

Volkswagen Group готви продажбата на Lamborghini

Volkswagen Group разглежда варианти, които имат за цел да удвоят пазарната стойност на концерна до 2030 г. За целта обаче ще трябва да се направят и промени в самата група и това кара шефовете да обсъждат съдбата на марките в нея - VW, Skoda, Seat, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Ducati, както и дизайнерската компания Italdesign, съобщават медиите в страната.

Според последните информации, ръководството на Volkswagen Group вече е взело решение за продажба на Lamborghini или поне на част от него. Италианската марка постига добри финансови резултати напоследък, като те се дължат на излизането на пазара на спортния кросоувър Urus. Очаква се след появата на обновения Aventador и на хибридната суперкола, която марката готви, състоянието на бранда да се подобри още и това го прави отличен кандидат за IPO (публично предлагане на акции).

Lamborghini

Твърди се още, че главният изпълнителен директор на VW Group - Херберт Дийс, смята да насочи усилията на ръководството към разширяване на ключовите марки в концерна - VW, Audi и Porsche. За целта обаче трява да бъде постигнато по-ефективно управление на ресурсите, което е почти невъзможно при наличието на толкова много марки.

Инвеститорите в концерна също призовават за освобождаване от част от активите, тъй като в момента цената на корпорацията буквално бива "изядена" от мотоциклетите, камионите и суперколите, които VW Group произвежда. Идеята е, сегашната пазарна стойност от 89 млрд. щатски долара да бъде увеличена до 220 млрд., като едновременно с това се покрият и разходите за преминаване към новите технологии в отрасъла.

Снимки: Volkswagen, Lamborghini

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    смях ( преди 5 години )
    И кой с акъл ще купи акции на залязваща компания?Ако е на печалба нямаше да се продава, или се продава ако се очаква спад . Както всички ясно виждаме, че тези коли са обречени и нямат бъдеще , при настъпващата електрификация , ще бъде все едно дали колата ти е с марка Х или У , което рязко ще доведе до огромни загуби на тези компании като ферари, ламборгини, бугати и др. Така, че купувайте евтини надеждни масови коли(например тойота), те ще задържат най-много от стойността си през годините.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    смях ( преди 5 години )
    И кой с акъл ще купи акции на залязваща компания?Ако е на печалба нямаше да се продава, или се продава ако се очаква спад . Както всички ясно виждаме, че тези коли са обречени и нямат бъдеще , при настъпващата електрификация , ще бъде все едно дали колата ти е с марка Х или У , което рязко ще доведе до огромни загуби на тези компании като ферари, ламборгини, бугати и др. Така, че купувайте евтини надеждни масови коли(например тойота), те ще задържат най-много от стойността си през годините.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    #1 за това и вероятно никога няма да караш подобни коли...
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    чуди се, брат ми, там е разликата... ;)
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами ако същата фирма държи основния пакет акции от новата публична компания, ще стане точно това. Ако акциите на Ламбо растат, разбира се. Пример Exorr и Ferrari.
  • #1
    2 rate up comment 5 rate down comment
    хъммм ( преди 5 години )
    само не разбирам , как ще повишиш цената на акциите , като продадеш половината фирма!?