Volkswagen Group разглежда варианти, които имат за цел да удвоят пазарната стойност на концерна до 2030 г. За целта обаче ще трябва да се направят и промени в самата група и това кара шефовете да обсъждат съдбата на марките в нея - VW, Skoda, Seat, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Ducati, както и дизайнерската компания Italdesign, съобщават медиите в страната.
Според последните информации, ръководството на Volkswagen Group вече е взело решение за продажба на Lamborghini или поне на част от него. Италианската марка постига добри финансови резултати напоследък, като те се дължат на излизането на пазара на спортния кросоувър Urus. Очаква се след появата на обновения Aventador и на хибридната суперкола, която марката готви, състоянието на бранда да се подобри още и това го прави отличен кандидат за IPO (публично предлагане на акции).
Твърди се още, че главният изпълнителен директор на VW Group - Херберт Дийс, смята да насочи усилията на ръководството към разширяване на ключовите марки в концерна - VW, Audi и Porsche. За целта обаче трява да бъде постигнато по-ефективно управление на ресурсите, което е почти невъзможно при наличието на толкова много марки.
Инвеститорите в концерна също призовават за освобождаване от част от активите, тъй като в момента цената на корпорацията буквално бива "изядена" от мотоциклетите, камионите и суперколите, които VW Group произвежда. Идеята е, сегашната пазарна стойност от 89 млрд. щатски долара да бъде увеличена до 220 млрд., като едновременно с това се покрият и разходите за преминаване към новите технологии в отрасъла.
Снимки: Volkswagen, Lamborghini