IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново 20: Volkswagen ще прави Sеat премиум марка

Skoda ще се върне към бюджетните модели за Източна Европа, предвижда новата стратегия

Новият план за бъдещето на групата Volkswagen предвижда дъщерната марка Seat да се позиционира малко над масовия сегмент, разкрива шефът на концерна по стратегията Михаел Йост в интервю за германското Automobilwoche. Skoda пък ще се префокусира към бюджетната част от пазара, където да се конкурира с марки като Dacia, Kia и Hyundai, разкрива Йост.


Seat Tarraco

Новата стратегия на VW предвижда Seat да се конкурира с марки като Alfa Romeo. С модели като Tarraco компанията вече тръгна нагоре към по-високия ценови сегмент. Снимка КОЛЕЛА

Групата притежава три масови марки - Volkswagen, Skoda и Seat - и от години непрекъснато лавира с позиционирането им. След кризата от 2008, която сви драстично силните за Seat южноевропейски пазари, испанската марка принудително слезе една стъпка надолу в цените. Skoda пък от година на година се мъчи да се изкачи по-нагоре, където нормата на печалба е по-висока. През първото полугодие на тази година печалбата на чешката марка бе колкото тази на Audi, благодарение най-вече на успеха на относително по-скъпите кросоувъри като Kodiaq и Karoq. Skoda дори замени нискобюджетния си и предвиден за Източна Европа модел Rapid с новата Scala, която ценово е конкурент на Golf.


Skoda Rapid vs Scala

Skoda отдавна се стремеше да се измъкне от нискобюджетния сегмент и дори замени евтиния Rapid със Scala, която е позиционирана близо до Golf

Ако се съди по изказването на Йост обаче, на тези тенденции ще бъде сложен край. "Искаме да управляваме идентичността на своите марки по-ясно в бъдеще", казва главният стратег на VW. "Seat може да предлага по-емоционални автомобили, както показват моделите на Cupra. Skoda ще може да обслужва по-интензивно пазарите в Източна Европа, както и останалите клиенти, търсещи главно функционалност".

Това решение означава по-високи цени в гамата на Seat в бъдеще, докато в момента на много пазари моделите на испанската марка са дори под тези на Skoda, макар и с малки разлики.


Лука Де Мео, Seat

Шефът на Seat Лука де Мео явно е спечелил вътрешната битка в концерна коя марка да стои по-високо на пазара

Подобна промяна в стратегията ще е огромен успех за италианския шеф на Seat Лука де Мео, който отдавна натискаше марката да върви нагоре. Де Мео, бивш шеф на Alfa Romeo и Abarth, вижда Seat като конкурент на италианския премиум бранд. Дългогодишният и вече покоен шеф на VW Фердинанд Пиех мечтаеше да сложи ръка на Alfa, а след като не успя, смяташе да направи Seat неин пряк конкурент.

 

 

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Bddv ( преди 5 години )
    Подкрепям бойкота за VW от колегата по долу
  • #21
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Ооо ( преди 5 години )
    И какво - шкодата била с норма на печалба като от Ауди... vw били равни със Сеат и най нискобюджетните от Шкода... частите вече са почти едни и същи.. доста тъпо.Вместо да направят -аудито - лимозина, vw - товарен и шкодата - low cost, те си ги правят конглокенти едни на други
  • #20
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    ВАГи-налното фенче пак не си е пило `аповете и се е развихрило да ни обяснява как дериватите на Фолк с Ваген били качествени и луксозни и как Хюндай/КИА не били с нищо по-добри. Тоя наистина е много зле и живее в някакъв собствен свят. Само се чудя така се е родил или всичко това е от лоботомията, която са му направили?
  • #19
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    "каквото решат го постигат", но най-често с измама! Факт! Така, че тъпотията за умните хора там си я запази за себе си! Да спрямо теб сигурно са много умни, дори гении, но спрямо средно умните хора те не са много умни. В противен случай нямаше да си служат с лъжи, измами, манипулации и да ползват държавен гръб, за да им вървят далаверите.
  • #18
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Сеат бяха (и още са) супер позиционирани като качества/цена. По-евтини са от шкода, смея да твърдя по-качествени в определени места като интериора, много добра надеждност по всички класации (в БГ още битува мита че са чупливи сред "разбирачите"). отлични показатели за парите си. Нека някой ми покаже как хю или киа са по качествени по каквото и да е в директно сравнение - сеат леон срещу и30 или сийд. Тъжното е че ще ги правят псевдо лукс и само ще вдигнат цените за да ги извадят от златната сре
  • #17
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    В Америка VW се счита от потребителите за премиум и цената му е съответна. И няма как да не е така, при положение, че масовият автомобил е Тойота, Хонда и още някакви недодялани каруци, които освен да те предвижат от т. А до т. Б, друго не предлагат. Няма как премиум да се продава като ширпотреба.
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Каквото и да измислят ФВ, извън Европа и Китай никой вече не им купува колите. В Централна и Северна Америка се карат предимно японски и корейски коли. Куриозното е че в Централна Америка може да се видят повече Рено Дъстър от всичките производни на ФВ взети заедно. Като питаш някой в Америките за ФВ, и те пита защо не си купиш Киа ами си причиняваш главоболия. За моя изненада не видях нито един Тигуан но доста от новият модел на Рено Колеос. Явно фенската им маса се консолидира само е Европа
  • #15
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Blackthorn ( преди 5 години )
    Бойкот на ВВ, Сеат и Шкода в България!
  • #14
    10 rate up comment 6 rate down comment
    123 ( преди 5 години )
    Анонимен 14 ти толкова разбираш от автомобили, колкото аз от цигулка, гледай си мотор спртовете и Льо Ман и не не ни занимавай с неадекватното си мнение ...
  • #13
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Смяяях, смяяяях!