IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ново 20: Volkswagen ще прави Sеat премиум марка

Skoda ще се върне към бюджетните модели за Източна Европа, предвижда новата стратегия

Новият план за бъдещето на групата Volkswagen предвижда дъщерната марка Seat да се позиционира малко над масовия сегмент, разкрива шефът на концерна по стратегията Михаел Йост в интервю за германското Automobilwoche. Skoda пък ще се префокусира към бюджетната част от пазара, където да се конкурира с марки като Dacia, Kia и Hyundai, разкрива Йост.


Seat Tarraco

Новата стратегия на VW предвижда Seat да се конкурира с марки като Alfa Romeo. С модели като Tarraco компанията вече тръгна нагоре към по-високия ценови сегмент. Снимка КОЛЕЛА

Групата притежава три масови марки - Volkswagen, Skoda и Seat - и от години непрекъснато лавира с позиционирането им. След кризата от 2008, която сви драстично силните за Seat южноевропейски пазари, испанската марка принудително слезе една стъпка надолу в цените. Skoda пък от година на година се мъчи да се изкачи по-нагоре, където нормата на печалба е по-висока. През първото полугодие на тази година печалбата на чешката марка бе колкото тази на Audi, благодарение най-вече на успеха на относително по-скъпите кросоувъри като Kodiaq и Karoq. Skoda дори замени нискобюджетния си и предвиден за Източна Европа модел Rapid с новата Scala, която ценово е конкурент на Golf.


Skoda Rapid vs Scala

Skoda отдавна се стремеше да се измъкне от нискобюджетния сегмент и дори замени евтиния Rapid със Scala, която е позиционирана близо до Golf

Ако се съди по изказването на Йост обаче, на тези тенденции ще бъде сложен край. "Искаме да управляваме идентичността на своите марки по-ясно в бъдеще", казва главният стратег на VW. "Seat може да предлага по-емоционални автомобили, както показват моделите на Cupra. Skoda ще може да обслужва по-интензивно пазарите в Източна Европа, както и останалите клиенти, търсещи главно функционалност".

Това решение означава по-високи цени в гамата на Seat в бъдеще, докато в момента на много пазари моделите на испанската марка са дори под тези на Skoda, макар и с малки разлики.


Лука Де Мео, Seat

Шефът на Seat Лука де Мео явно е спечелил вътрешната битка в концерна коя марка да стои по-високо на пазара

Подобна промяна в стратегията ще е огромен успех за италианския шеф на Seat Лука де Мео, който отдавна натискаше марката да върви нагоре. Де Мео, бивш шеф на Alfa Romeo и Abarth, вижда Seat като конкурент на италианския премиум бранд. Дългогодишният и вече покоен шеф на VW Фердинанд Пиех мечтаеше да сложи ръка на Alfa, а след като не успя, смяташе да направи Seat неин пряк конкурент.

 

 

0 от 500
  • #14
    10 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Абе не цнам колко посредствена е Ауди ама продава 4 пъти повече от Лексус а от Нисан казаха, че за Инфинити са взаимствали стратегията и начина на Ауди, нява да споменавам за доминацията на Ауди на ралитата 4х4 Льо Ман. Времената когато rs2 нямаше аналог сред конглокентите в класа си от Мерцедес и ВМВ. Фолксваген вложиха много в Ауди, за това в цял свят е призната немската тройка, всичко останало е шума. ВАГ решат ли нещо го правят, виж Ауди, Ламборгини, Бугати, Шкода, МАН, Скания...
  • #13
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Смяяях, смяяяях!
  • #12
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Много грешна политика, според мен, Шкода извоюва своята идентичност с годините и сега е марка с репутация. Сеат никога не е знаел къде да се позиционира, освен, може би, докато беше филиал на ФИАТ... Ту е евтина, ту е спортна, уж винаги е младежка и.... за втори път ще става конглокент на Алфа. Първият опит беше грандиозен фал. Не знам защо си мислят, че сега ще успеят и то, за сметка на Шкода, която е супер печеливша и, явно си е намерила пътя. Нещо сбъркано има тук.
  • #11
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Иве ( преди 5 месеца )
    Шкодилаците са класика дядо ми имаше Шкода на времето на фона на лади и жигули и много ме кефеше.
  • #10
    22 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тея съвсем изтрещяха! Но не е виновен този, който яде баницата. Като има балАци ще има и тарикати! Сега малко ще понапудрят Сеат моделите и ще ги обявят за премиум. Същото го направиха с Ауди. Една посредствена фалирала марка я наложиха, като премиум и то главно заради глуповатите фенове, които вярват и купуват.
  • #9
    26 rate up comment 0 rate down comment
    notangel ( преди 5 месеца )
    Ами с тоя завод в Турция ще е по евтина. Стане ли обаче некачествена, продажбите ще паднат, а златната кокошка на ФВ е Шкода.
  • #8
    32 rate up comment 4 rate down comment
    SEAT ( преди 5 месеца )
    Щурава работа.... Шкода е много по-стара марка от СЕАТ, а лично за мен и по-реномирана
  • #7
    24 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Всеки вече твърди, че е "премиум", а е просто един реално проектиран да работи до края на гаранцията си автомобил, не е направен да държи на бой, а само и едиствено да изглежда добре и да покрива евро изискванията.
  • #6
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Може би трябва да се разбира че Шкода ще стане малко по-евтина като Киа а Сеат малко по-скъпа като Хюндай иначе Шкода да стане със цени на Дачия ще е нещо много радикално и губещо
  • #5
    33 rate up comment 9 rate down comment
    пена ( преди 5 месеца )
    "където да се конглокира с марки като Dacia, Kia и Hyundai" - Само дето Kia и Hyundai отдавна правят по-добри коли от ФВ....