IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Skoda Octavia порасна и заприлича на Superb

Бестселърът получи системите и технологите на VW Gof VIII

Новата Skoda Octavia порасна и заприлича на Superb

Чешкият производител Skoda представи новото поколение на най-популярния си модел - Octavia. Премиерата се състоя на специално събитие в Прага, което предизвика огромен интерес. Моделът е претърпял сериозни промени във всички направления, които би трябвало да му гарантират още по-успешно представяне на пазара.

Новата Octavia е пораснала на размери, като дължината на автомобила вече достига 4689 мм (+19 мм в сравнение с предишната генерация). Това означава, че лифтбекът настига дори някои модели от по-горния сегмент D. Широчината също е по-голяма с 15 мм, но разстоянието между двете оси от 2866 мм се запазва.

Skoda Octavia

В същото време в салона има повече място за пътниците на втория ред седалки (+78 мм), което си е сериозна разлика. Багажникът също е увеличен - от 590 на 600 литра. При комбито той вече е 640 литра, след като досега беше 610 литра.

Чехите не са предприели радикални промени в дизайна, но все пак трябва да се отбележи, че Octavia все повече запраличва на флагмана на марката Superb. Топ-версиите на модела ще се предлагат с матрични фарове.

Skoda Octavia

Голямата изненада е интериорът. Архитектурата на предния панел е силно променена, като 10-инчовият екран на централната консола вече е поставен по-високо. Приборният панел може да бъде заменен със сензорен дисплей, като се предлагат още два варианта на мултимедийния комплекс.

Оборудването на новата Octavia вече се доближава до това на модел от по-висок клас. Като опции се предлагат специално осветление на салона, вентилация и масаж на предните седалки, тризонов климатик и проекционен дисплей на предно стъкло.  Информационно-развлекателните системи поддържат стрийминг за радио и телевизия, като и система за безкабелно зареждане на смартфони.

Skoda Octavia

Skoda предлага няколко варианта на седалките - ергономични, комфортни и спортни с микрофибър. Както и при новия VW Golf, представен преди дни, новата Octavia разполага с превключвател на режимите на трансмисията DSG, който сега не е свързан механично със скоростна кутия. По тази причина вместо стандартния лост за скорости DSG  е поставен модул за управление, разположен на приборния панел. 

За зареждане на мобилни устройства са достъпни 5 изхода USB-C, а като опция се предлата розетка с 230 волта отзад. Появили са се и два нови асистента на водача  -Collision Avoidance Assist помага да се избягват препятствията, като за кратък период от време увеличава производителността на усилватела на волана, а Exit Warning предупреждава за опасност при отваряне на врата, ако отзад се приближава автомобил, мотоциклет или  велосипедист.


Още снимки - вижте в галерията.

Новата Octavia е изградена на досегашната платформа MQB, която позволява да се правят промени по окачването. Например, моделът получа адаптивни амортисьори DCC с 15 варианта за регулиране. Има и още две опции за шаси - спортно с намален с 15 мм клирънс и пакет за движение по тежък терен, при който пътният просвет се увеличава с 15 мм. Стандартно моделът се предлага с 16-цолови джанти (досега те бяха 15-цолови), но по желание на клиента автомобилът може да бъде оборудван дори с 19-цолови.  

Бестселърът на чешката марка ще се предлага с голям избор от двигатели. Базовият е 1,0-литров бензинов със 110 к.с., а над него се нареждат 1,5-литров със 150 к.с. и 2,0-литров със 190 к.с. Европейските версии ще получат още дизел с обем 2,0 литра, който развива 115, 150 или 200 к.с. Ще има и вариант на метан със 130 к.с.

Skoda Octavia

На по-късен етап ще се появят и хибридни модификации, които ще се зареждат от електропреносната мрежа. Те ще получат името Octavia iV, като ще предлагат комбинация от 1,4-литров бензинов турбодвигател и електромотор. Мощността им ще бъде 204 или 245 к.с.

От Skoda твърдят, че очакват най-много продажби на комбито и затова то ще се появи първо на пазара. Догодина ще излезе и негова всъдеходна версия Octavia Scout, а след това ще излезе и спортната модификация на лифтбека Octavia RS.

Снимки: Auto.Mail, Skoda 

0 от 500
  • #35
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ton244 ( преди 4 години )
    И никакъв дизел няма спират германците. Евро 6d и газ...
  • #34
    3 rate up comment 2 rate down comment
    notangel ( преди 4 години )
    Предната решетка и таблета не са много добре, иначе е ОК
  • #33
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Очевидно Шкода не е премиум марка и ако направят грешката да си сложат премиум цени само ще загубят..
  • #32
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 33 ( преди 4 години )
    "Премиум" не е само екстри... Материали, комфорт, традиции са дори по-важни там.
  • #31
    4 rate up comment 13 rate down comment
    ahddhag ( преди 4 години )
    Абе вие за ТSI не сте ли чували ве?!?!?! Я елате във форумите да почетете какво се случва и после ми хвалете тия дараци....
  • #30
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Бръм ( преди 4 години )
    Колега не знам кой коли са премиум... всички марки почнаха да слагат таблети, асистенти, монитори, лед, подгреви на всичко възможноно.... обикновенни коли не останаха...
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да видим цената - това ще е най-интересното. Колата иначе си е ок. Ако обаче отиде нагоре си губи смисъла.. там има коли сегмент D и става трудно да оправдаеш закупуването на окти..
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз съм с нормална кола (Киа), ама то вече май само Дачия останаха на "нормални" цени като гледам останалите които преди се брояха за такива, вече май няма, та дори и китайците скубят яко.
  • #27
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе хора, какво сте се хванали за тая пластмаса, ще спите ли на нея! Сигурен съм, че повечето хора, които пишат живеят в панелна гарсониера под наем, но говорят за премиум марки! Само в Бг е така! По последна статистика в силно развитите страни(Германия) 85% от премиум автомобилите са фирмени. Хората карат нормални автомобили! Без да избиват комплекси.
  • #26
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако някой реши да се хвърля на това и отиде към 60к+, по-добре да види пасата, супърба и артеона също.