IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени: Електромобилите са "по-мръсни" от дизелите

Tesla Model 3 отделя 42 грама на километър повече СО2 от Mercedes C-Class 220d

Учени: Електромобилите са

Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.

Експертите също така посочиха алтернативен път за развитие на екологичния транспорт: двигателите, работещи на метан. Според учените, тези автомобили отделят с една трета по-малко вредни вещества в атмосферата от дизеловите двигатели.

0 от 500
  • #16
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Бъдещето ( преди 4 години )
    Купим ли си електрички ще ни вдигнат тока, освен това ще има и отделно такса пътна инфраструктура която в момента се покрива от акциза калкулиран в цената на бензина.
  • #15
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Дизелгейт - беше разчистване на сметки в VW, но излезе извън контрол. Оттам се навъдиха камара псевдо еколози (DUH), които използваха вратички в законите и тръгнаха да изкарват пари, чрез съдебни дела. Озаптиха ги малко (засега). И сред целия шум, се повтори историята от 2009-10 (кризата) - сменете си колата.
  • #14
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Дори и да приемем че тези числа са верни, ел. автомобилите пак са по добри защото замърсяването става далеч извън населените места.Освен това ел. колите са по тихи, по бързи, по комфортни и по икономични дори и при сегашните цени.
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    До коментар 10 - средният пробег за европа всъщност е 13 000 км годишно
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    муахахахааха - co2 щял да дойде от завода и да попадне в него?!?!?! тва ли ви е нивото бе смяяяяятай!!!!!
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Анонимен - извинявай, че малко грубичко ще го кажа... Типичен електричар! Тоя Въглероден диоксид е неизменна част от основния жизнен цикъл в природата - той се издишва от хората и животните и ти докато ги пишеш тия глупости произвеждаш СО2 - той не е опасен в този смисъл на опасното. Аре *** пийни едно безалкохолно и да си жив и здрав :D
  • #10
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    като е убава нафтата що правихте дизелгейти бе мушмороци?!?! и то на чистак нови печки!! смятай старите какви боклуц.и бълват!
  • #9
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    абе авторчето - тия приказки за со2 хващаха дикиш до преди дизелгейт. сега всеки гледа сажди и Nox - свършиха балъците - хайде сега едно фалитче на нафтаджиите да се научат за дръг път!
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Бай Кольо - дал съм ти допълнителна информация. Имаш производство на каросерии, което е относително еднакво за 2та вида задвижване. После имаш батерии срещу гориво но накрая трябва да добавиш и електричество за батериите - Сметни при средно 20 кВч за 100 км и само 30% енергия от въглища (останалата просто няма да я смятаме въпреки, е и там има замърсяване) колко грама СО2/км се явява за минаването на 100 км на ток. За съжаление медиите бълват пропаганда, и полит-коректни глупости, а не инормация
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    говорим дали е мръсен а не дали е опасен. щом ми го има в безалкохолното едва ли е толкова страшен тоя газ. хайде отивай да си дишаш саждите от ауспуха и ни освободи от нелепи разсъждения