IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Учени: Електромобилите са "по-мръсни" от дизелите

Tesla Model 3 отделя 42 грама на километър повече СО2 от Mercedes C-Class 220d

Учени: Електромобилите са

Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.

Експертите също така посочиха алтернативен път за развитие на екологичния транспорт: двигателите, работещи на метан. Според учените, тези автомобили отделят с една трета по-малко вредни вещества в атмосферата от дизеловите двигатели.

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Аха ( преди 8 месеца )
    Та кога връщат дизелите и субсидиите за тях. Ако пре'бем, че написано е вярно.
  • #17
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Бъдещето ( преди 8 месеца )
    Купим ли си електрички ще ни вдигнат тока, освен това ще има и отделно такса пътна инфраструктура която в момента се покрива от акциза калкулиран в цената на бензина.
  • #16
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Дизелгейт - беше разчистване на сметки в VW, но излезе извън контрол. Оттам се навъдиха камара псевдо еколози (DUH), които използваха вратички в законите и тръгнаха да изкарват пари, чрез съдебни дела. Озаптиха ги малко (засега). И сред целия шум, се повтори историята от 2009-10 (кризата) - сменете си колата.
  • #15
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Дори и да приемем че тези числа са верни, ел. автомобилите пак са по добри защото замърсяването става далеч извън населените места. Освен това ел. колите са по тихи, по бързи, по комфортни и по икономични дори и при сегашните цени.
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    До коментар 10 - средният пробег за европа всъщност е 13 000 км годишно
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    муахахахааха - co2 щял да дойде от завода и да попадне в него?!?!?! тва ли ви е нивото бе смяяяяятай!!!!!
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    Анонимен - извинявай, че малко грубичко ще го кажа... Типичен електричар! Тоя Въглероден диоксид е неизменна част от основния жизнен цикъл в природата - той се издишва от хората и животните и ти докато ги пишеш тия глупости произвеждаш СО2 - той не е опасен в този смисъл на опасното. Аре иди пийни едно безалкохолно и да си жив и здрав :D
  • #11
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    като е убава нафтата що правихте дизелгейти бе мушмороци?!?! и то на чистак нови печки!! смятай старите какви боклуц.и бълват!
  • #10
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Цялата работа с ел. коли е не решение на проблема е преместването му. От аспуха към завода. Но въздуха ниама да седи само около комина, а вятъра ще го разнася и пак ще попада в нас. И това не прави колата по-чиста. Отделно 15000км/г е малко. Това прави ~70км/ден (225 раб. дни). За България може да е ок, но за Германиа и съседните и държави е недостатъчно. Средния пробег е 30000км/г.
  • #9
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    абе авторчето - тия приказки за со2 хващаха дикиш до преди дизелгейт. сега всеки гледа сажди и Nox - свършиха балъците - хайде сега едно фалитче на нафтаджиите да се научат за дръг път!