IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Учени: Електромобилите са "по-мръсни" от дизелите

Tesla Model 3 отделя 42 грама на километър повече СО2 от Mercedes C-Class 220d

Учени: Електромобилите са

Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.

Експертите също така посочиха алтернативен път за развитие на екологичния транспорт: двигателите, работещи на метан. Според учените, тези автомобили отделят с една трета по-малко вредни вещества в атмосферата от дизеловите двигатели.

0 от 500
  • #28
    10 rate up comment 5 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    И тия *** 117 г/км от дизеловия мерц да ги хванат да си ги заврат отзад. Никога няма как да са толкова. А азотните окиси смятат ли ги? И тоя мерц 220d колко коня е? 150? За колко вдига от 0 до 100? За 8-10 секунди? Що не пробват нещо с поне 3-литров двигател да сравнят. Или направо C63... Все пак е хубаво да се съпоставят нещата коректно.
  • #27
    14 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    Поръчковите немски проучвания рядко (да не кажа никога) не смятат в микса замърсяването от проучването, добива, транспорта и съхранението на петрол. Да не говорим за последствията от петролните разливи. Отделно, дето батерията била карала 10 години с по 15000 км на година, при положение, че вече има електрички на по половин милион километра, които си работят идеално с оригиналната батерия. А индустрията е още в самото начало на развитието си...
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Когато се произвежда даден компонент, може да се въведат изисквания за утилизация на вредните газове на място в производството. Това се прави във всевъзможни индустрии и производства. Докато на колите е много по-трудно да се монтират индивидуални утилизатори. Да не забравяме, че за производството на един ДВГ, технологичният цикъл също отделя вредни газове. Истината е някъде посредата.
  • #25
    10 rate up comment 3 rate down comment
    111 ( преди 2 месеца )
    Ех тези немски учени ... чудят се какво да измислят за да запазят дизела но няма кой да им вярва. Особено след дизелгейт.
  • #24
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Шведите бяха първите, които оповестиха че е мръсен. А Шотландци обясниха как и защо електричките генерират повече прахови частици от ДВГ. Но да - всеки си бълва собствената пропаганда. Гринго кара огромен Ве 8 и обяснява колко е добър на Мъск Вибратора. дендито наслага забрани и е нормално сега да защитава простотията си, която е чисто политическа.
  • #23
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    #Анонимен 9: Кво му е на NОх-а? Технологията за редуцирането му до 1/10 от разрешените бъдещи стойности е налична. Съчетано със синтетични горива получаваш един цялостен еко-пакет щадящ природата в максимален размер, а не псевдо екология като електрическата!
  • #22
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Интересно как само немските институти доказват, че е чист дизела, а английски, испански и американски, че е мръсен. Истината е че всички подобни статии са извадени от контекст за да има сензация.
  • #21
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    #Анонимен 15: Замърсяването е извън населените места.... но това е без значение - еко системата е единно цяло и ако ще в сахара да бълваш мръсотиите пак ще ти влияе. Въпросът е да са по-малко!
  • #20
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    #None: Тяхната стока все още е предпочитан избор. Американската стока от друга страна без субсидии и законови облекчения е невъзможно да съществува.
  • #19
    10 rate up comment 9 rate down comment
    none ( преди 2 месеца )
    Германски учени разбира се ... хахахаха. Всеки си хвали стоката ... Само че тяхната е на път да изтече в канала.