IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени: Електромобилите са "по-мръсни" от дизелите

Tesla Model 3 отделя 42 грама на километър повече СО2 от Mercedes C-Class 220d

Учени: Електромобилите са

Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.

Експертите също така посочиха алтернативен път за развитие на екологичния транспорт: двигателите, работещи на метан. Според учените, тези автомобили отделят с една трета по-малко вредни вещества в атмосферата от дизеловите двигатели.

0 от 500
  • #36
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Ае стига глупости!
  • #35
    4 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Тинтири, с максимално неизгодни показатели за електрички и минимално неизгодни за ДВГ за всички щати (в някои бая *** си горят) успя да ги изкара по-чисти електричките. Даже не действаше равно (ама пак, в името на проучването, всичко беше в полза на ДВГ). Да, при някои бяха близки, ама нямаше щат, където ДВГ да е по-чисто.А знаеш ли например, че във Великобритания наскоро (края на зимата) изкараха седмица ли, две ли бяха, без да се включват грам в микса въглищни централи? Някакъв рекорд било ...
  • #34
    9 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 5 години )
    Едно и също било замърсяването да е в града и извън него, щото сме били една еко система? Абе някой верно е издухал гарнитурата на главата. Да дойде в гараж с работещо TDI, докато аз съм на 20м и то ще си покаже кой прав. Аз на теории не вярвам. Супер чистите коли? Кой ще си заусти ауспуха в купето тогава? Не виждам гора от ръце :D
  • #33
    13 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 5 години )
    Каня всеки, който си дере ризата за немската кауза и твърди, че е 1 и също замърсяването в града и извън него, щото, видите ли, сме били една еко система, да заповяда да си защити позицията - той в гараж с работещо TDI, аз на 20м от гаража. Аз на теории не вярвам :) Хайде реално да видим какво ще покаже експеримента. Супер чистите коли? Ми тогава нека всеки да си заусти ауспуха в купето :) Кой е пръв? Да оставим алабализмите и да преминем към практиката :) Не виждам гора от ръце :D
  • #32
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    carpe_diem: айде пак да идеш да прегледаш всичките графики, които пича показваше и ще видиш,че само за няколко щата е относително екологично карането на ел-кочак. Преди няколко месеца съм го гледал, но същия този engineering explained говори за 17 тона СО2 или еквивалента на 7-8 години каране на неговата Хонда С2000 а след 10 години ще последва смяна на батерията, която ще добави нови 17 тона... като сочиш нещо на хората поне го кажи до край ;)
  • #31
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    тинтирито са му дали 5 леа да "напише" някаква статия, дето да убеди българите да купиват "нов внос" и да го реанимират в кварталния сервиз за още толкова пари, колкото са дали за колата. и да отчита данък горна волта с ракети (нигерия със сняг) чинно всеки месец. ама балъците свършваааат :)
  • #30
    14 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Връщам се от Куба btw - там единственото електрическо нещо е голф-количка.И няма такава смрад - това не се забравя, просто е отврат. Nищо, че е остров, до море, с постоянен вятър.Просто смърди... на изгорели газове на коли на по 60-70 години, на по-нови коли, автобуси, камиони, произведени за страна от третия свят с 0 екоизисквания.Отбелязали сме сериозен напредък последните 60-70 години в Европа.Електричките просто са следващата стъпка. Независимо на хора като тинтирито дали му харесва. ...
  • #29
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    # Анонимен 26: Също както и за производството на един електромотор :)
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Имаше много готино клипче в тубата (канал engineering explained или нещо от сорта), в което един пич много готино ги беше обяснил нещата.А говорим за petrol head, каращ спортна двувратка - S2000 или подобен модел, отричащ отначало електричките, който накрая... си купи модел 3...
  • #27
    10 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    И тия *** 117 г/км от дизеловия мерц да ги хванат да си ги заврат отзад. Никога няма как да са толкова. А азотните окиси смятат ли ги?И тоя мерц 220d колко коня е? 150? За колко вдига от 0 до 100? За 8-10 секунди?Що не пробват нещо с поне 3-литров двигател да сравнят. Или направо C63...Все пак е хубаво да се съпоставят нещата коректно.