Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Учени: Електромобилите са "по-мръсни" от дизелите

Tesla Model 3 отделя 42 грама на километър повече СО2 от Mercedes C-Class 220d

Учени: Електромобилите са

Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.

Експертите също така посочиха алтернативен път за развитие на екологичния транспорт: двигателите, работещи на метан. Според учените, тези автомобили отделят с една трета по-малко вредни вещества в атмосферата от дизеловите двигатели.

0 от 500
  • #43
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Четете ( преди 3 седмици )
    Всики електричари, абе вие четете ли си сметките за ток - накрая пише колко процента от къде идва. Та да не си мислете, че тока ни идва от АЕЦ-а, ами не - над половината идва от "чистите" тецове на въглища.
  • #42
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 4 седмици )
    Ами ректификационните колони за разделяне на нефтените продукти ами танкерите дето причинявят замърсяяане аминнефтените платформи колко консумират ами цистерните да закарат горивото до бензиностанциите.Ясно е че колите с двг замърсяват повече ясно е обаче че и немцоте опитват с последни напъни да защитят умиращатабси автоиндустрия.
  • #41
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    А колко СО2 се отделя от всички заводи свързани с производството на части и консумативи за ДВГ, скоростни кутии и др. които отсъстват при електромобилите? Също така за транспортирането на тези части до завода на производителя на автомобили. Това дали са го сметнали? А транспорта на всички работници всеки ден, до тези заводи и обратно?
  • #40
    9 rate up comment 3 rate down comment
    няма значение ( преди 4 седмици )
    Хайде сметнете обаче колко СО2 е нужно за производството на всичките части на кола с ДВГ, които при електричката ги няма. Колко масло се гори от дизел и колко от електричка. Колко енергия е необходима за производството на един дизелов двигател и колко на един електрически. В наши дни всеки показва само част от истината, която му изнася, за да си продава своите ***...Да не говорим за разликата между индустриалните оптимизирани СО2 и т.н. филтри и тези в личните продукти каквито са колите.
  • #39
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 4 седмици )
    "Учените" от германия естествено.
  • #38
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 4 седмици )
    Електричката причинява ли рак.Не!Дизела причинява ли рак?Да!Ясно е кое е по-вредно.
  • #37
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ае стига глупости!
  • #36
    4 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 седмици )
    Тинтири, с максимално неизгодни показатели за електрички и минимално неизгодни за ДВГ за всички щати (в някои бая кюмур си горят) успя да ги изкара по-чисти електричките. Даже не действаше равно (ама пак, в името на проучването, всичко беше в полза на ДВГ). Да, при някои бяха близки, ама нямаше щат, където ДВГ да е по-чисто. А знаеш ли например, че във Великобритания наскоро (края на зимата) изкараха седмица ли, две ли бяха, без да се включват грам в микса въглищни централи? Някакъв рекорд било ...
  • #35
    7 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 4 седмици )
    Едно и също било замърсяването да е в града и извън него, щото сме били една еко система? Абе някой верно е издухал гарнитурата на главата. Да дойде в гараж с работещо TDI, докато аз съм на 20м и то ще си покаже кой прав. Аз на теории не вярвам. Супер чистите коли? Кой ще си заусти ауспуха в купето тогава? Не виждам гора от ръце :D
  • #34
    11 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 4 седмици )
    Каня всеки, който си дере ризата за немската кауза и твърди, че е 1 и също замърсяването в града и извън него, щото, видите ли, сме били една еко система, да заповяда да си защити позицията - той в гараж с работещо TDI, аз на 20м от гаража. Аз на теории не вярвам :) Хайде реално да видим какво ще покаже експеримента. Супер чистите коли? Ми тогава нека всеки да си заусти ауспуха в купето :) Кой е пръв? Да оставим алабализмите и да преминем към практиката :) Не виждам гора от ръце :D