IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Учени: Електромобилите са "по-мръсни" от дизелите

Tesla Model 3 отделя 42 грама на километър повече СО2 от Mercedes C-Class 220d

Учени: Електромобилите са

Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.

Експертите също така посочиха алтернативен път за развитие на екологичния транспорт: двигателите, работещи на метан. Според учените, тези автомобили отделят с една трета по-малко вредни вещества в атмосферата от дизеловите двигатели.

0 от 500
  • #48
    20 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Кольо брат, много си прав, ама монополистите искат да си държат на дизелчето и бензинчето и тука некви талибани и пещерняци още им вярват сляпо
  • #47
    24 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Когато искаш заглавието ти да изглежда по- Ентелигентно, винаги добавяш: Учени доказаха ..., Специалисти откриха ......, и т.н., а реално статията няма ниииищо общо с учените :D моля ви редакторчетата, стегнете се малко, тва не ви е жълтия сайт на баба Пена СКАНДААААЛНО, ШОООК.
  • #46
    17 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И без да се заяждам, може ли един от притежателите на електричка да ни разкаже как ходи на море. Ако може такъв с поне две деца. Благодаря. Да не би изграждането на зареждащи станции да не замърсява. Че един ме уби как ходели работниците на работа............ Баци.
  • #45
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    от производството на ток е от ВЕИ. Глобалното затопляне и парниковия ефект не се виляят в такава стешен от това дали тука двама-трима са си купили или мечтаят за тролей. До колкото знам над 80% от тока в Китай се произвежда от въглищни централи. Но те масово се въоражават е тролей. Е, и?
  • #44
    11 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До еко талибаните: батериите които потребявате в ежедневието какво ги правите след като се изтощят? Има ли един, който да си ги държи вкъщи или да ги дава на децата да играят? Оня хубавец с примера с гаража - абе момко що ще ме затваряш в гаража, да не би да си приел вкъщи сменените батерии на електичките за рециклиране. Я си закопай в градинката/ако имаш такава/ 50-100 батерии, ако може по-близо до сондата и тогава ме кани в гаража! И я някои да каже за най-големия пазар, колко %
  • #43
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Четете ( преди 3 месеца )
    Всики електричари, абе вие четете ли си сметките за ток - накрая пише колко процента от къде идва. Та да не си мислете, че тока ни идва от АЕЦ-а, ами не - над половината идва от "чистите" тецове на въглища.
  • #42
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 3 месеца )
    Ами ректификационните колони за разделяне на нефтените продукти ами танкерите дето причинявят замърсяяане аминнефтените платформи колко консумират ами цистерните да закарат горивото до бензиностанциите.Ясно е че колите с двг замърсяват повече ясно е обаче че и немцоте опитват с последни напъни да защитят умиращатабси автоиндустрия.
  • #41
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А колко СО2 се отделя от всички заводи свързани с производството на части и консумативи за ДВГ, скоростни кутии и др. които отсъстват при електромобилите? Също така за транспортирането на тези части до завода на производителя на автомобили. Това дали са го сметнали? А транспорта на всички работници всеки ден, до тези заводи и обратно?
  • #40
    13 rate up comment 3 rate down comment
    няма значение ( преди 3 месеца )
    Хайде сметнете обаче колко СО2 е нужно за производството на всичките части на кола с ДВГ, които при електричката ги няма. Колко масло се гори от дизел и колко от електричка. Колко енергия е необходима за производството на един дизелов двигател и колко на един електрически. В наши дни всеки показва само част от истината, която му изнася, за да си продава своите ***...Да не говорим за разликата между индустриалните оптимизирани СО2 и т.н. филтри и тези в личните продукти каквито са колите.
  • #39
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 3 месеца )
    "Учените" от германия естествено.