IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени: Електромобилите са "по-мръсни" от дизелите

Tesla Model 3 отделя 42 грама на километър повече СО2 от Mercedes C-Class 220d

Учени: Електромобилите са

Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.

Експертите също така посочиха алтернативен път за развитие на екологичния транспорт: двигателите, работещи на метан. Според учените, тези автомобили отделят с една трета по-малко вредни вещества в атмосферата от дизеловите двигатели.

0 от 500
  • #56
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Много заблудени ***, защитаващи електричните има тук! Как па изведнъж тръгна тая чума по прасетата и по дизелите? Споко не сте се отровил толкова години, та сега ай........
  • #55
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Achtung ( преди 5 години )
    Кой си купува нова кола за да я кара само 15к километри и след 10 години я дава за вторични, това ли е живота на Мерцедеса 220d 10 години и 150 Хил км смешна, поръчкова статия на немците
  • #54
    1 rate up comment 1 rate down comment
    doker125 ( преди 5 години )
    Ама метана е основно руски!
  • #53
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до 52 ( преди 5 години )
    Нещо примера ти куца. Това за което ти искаш да пишат е замърсяването от добива на гориво, което, ако правиш еквивалентно сравнение, означава да пишат за това колко е "чисто" да се добива петрол и да се преработваа до бензин/дизел в сравнение с това да се добива електричеството за "електричките". Батериите са си хардуера на колата. Същото каквото било да се говори какво е замърсяването от производството на купето, двигателя или друг чарк на автомобила.
  • #52
    1 rate up comment 0 rate down comment
    seliandura ( преди 5 години )
    spoko skoro pazara shte gi izhvarli toi glupaci I revliovci ne tarpi
  • #51
    22 rate up comment 37 rate down comment
    Шоп ( преди 5 години )
    Тези "учени" къде са обучени? Къде ги намерихте бре, в Карлуково ли? Там има и Наполеон, че и Цезар, все учени. Предлагам да се унищожат всички електрички. Ама еъглеродният двуокис се отделя и от хората, значи .... Въглеродния диоксид е най-малкия проблем при замърсяването. Я помислете колко много и какви други отрови отделят ДВГ-тата, най-много дизелите.
  • #50
    23 rate up comment 12 rate down comment
    МногоЛошо ( преди 5 години )
    Гледах едни "еволюирали" мозъци как тестваха един електричак ширпотреба, *** нещо скарани бяха с математиката та двете шматки в края на пътуването се наложи да си спрат климатика, че много харчил и нямало да им стигне токеца до следващата станция.То туй беше в UK, ама пак се поизпотиха в жегата като прасета.
  • #49
    41 rate up comment 23 rate down comment
    ЛоШо ( преди 5 години )
    1. Коне / Магерета2. Каруци3. мотори / автомобили - двигатели с вътрешно горене4. ЕлектромобилиТова е естествената еволюция и не може да се върви срещу нея. Аз имам Нисан Лийф, втора ръка. 100 км градско ми излизат около 3 лв. Батерията има още доста живот и не е задължително да я подменяш цялата. В началото бях малко скептичен към електромобилите, но рисуквах и сега не съжалявам. До 5г те ще доминират, технологиите ще се подобрят още повече и цените ще паднат.
  • #48
    37 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Като прочетох заглавието и си викам,че няма начин това да не са немски "учени"!Започнах да чета и се оказах прав в мислите си.Това са единствените "учени" за които дизелите са най-еко. В цял свят не карат дизели,само в Европа,благодарение на немската научна мисъл се карат нафтови печки.И въпреки многото доказателства,че дизела и изгорелите газове са жива отрова за човека,продължават да убеждават в обратното.И във форума си имаме1-2 примитивни неандерталци любители на тракалниците.Нещастници!
  • #47
    20 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Кольо брат, много си прав, ама монополистите искат да си държат на дизелчето и бензинчето и тука некви талибани и пещерняци още им вярват сляпо