Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Учени: Електромобилите са "по-мръсни" от дизелите

Tesla Model 3 отделя 42 грама на километър повече СО2 от Mercedes C-Class 220d

Учени: Електромобилите са

Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.

Експертите също така посочиха алтернативен път за развитие на екологичния транспорт: двигателите, работещи на метан. Според учените, тези автомобили отделят с една трета по-малко вредни вещества в атмосферата от дизеловите двигатели.

0 от 500
  • #53
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Шоп ( преди 3 дни )
    Тези "учени" къде са обучени? Къде ги намерихте бре, в Карлуково ли? Там има и Наполеон, че и Цезар, все учени. Предлагам да се унищожат всички електрички. Ама еъглеродният двуокис се отделя и от хората, значи .... Въглеродния диоксид е най-малкия проблем при замърсяването. Я помислете колко много и какви други отрови отделят ДВГ-тата, най-много дизелите.
  • #52
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Поредната глупост ( преди 4 дни )
    Поредната немска глупашка история. Като вземате в сметките колко се замърсява за производството на батериите, защо не пишете колко се замърсяват атмосферата и околната среда при ваденето и производството на петрола, после при рафинирането на различните горивни фракции, после при транспортирането им и т.н. Ама тогава няма да ви излязат кривите дизеларски сметки, нещастници такива.
  • #51
    4 rate up comment 3 rate down comment
    МногоЛошо ( преди 2 седмици )
    Гледах едни "еволюирали" мозъци как тестваха един електричак ширпотреба, ма нещо скарани бяха с математиката та двете шматки в края на пътуването се наложи да си спрат климатика, че много харчил и нямало да им стигне токеца до следващата станция. То туй беше в UK, ама пак се поизпотиха в жегата като прасета.
  • #50
    18 rate up comment 6 rate down comment
    ЛоШо ( преди 3 седмици )
    1. Коне / Магерета 2. Каруци 3. мотори / автомобили - двигатели с вътрешно горене 4. Електромобили Това е естествената еволюция и не може да се върви срещу нея. Аз имам Нисан Лийф, втора ръка. 100 км градско ми излизат около 3 лв. Батерията има още доста живот и не е задължително да я подменяш цялата. В началото бях малко скептичен към електромобилите, но рисуквах и сега не съжалявам. До 5г те ще доминират, технологиите ще се подобрят още повече и цените ще паднат.
  • #49
    20 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Като прочетох заглавието и си викам,че няма начин това да не са немски "учени"!Започнах да чета и се оказах прав в мислите си.Това са единствените "учени" за които дизелите са най-еко. В цял свят не карат дизели,само в Европа,благодарение на немската научна мисъл се карат нафтови печки.И въпреки многото доказателства,че дизела и изгорелите газове са жива отрова за човека,продължават да убеждават в обратното.И във форума си имаме1-2 примитивни неандерталци любители на тракалниците.Нещастници!
  • #48
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Кольо брат, много си прав, ама монополистите искат да си държат на дизелчето и бензинчето и тука некви талибани и пещерняци още им вярват сляпо
  • #47
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Когато искаш заглавието ти да изглежда по- Ентелигентно, винаги добавяш: Учени доказаха ..., Специалисти откриха ......, и т.н., а реално статията няма ниииищо общо с учените :D моля ви редакторчетата, стегнете се малко, тва не ви е жълтия сайт на баба Пена СКАНДААААЛНО, ШОООК.
  • #46
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И без да се заяждам, може ли един от притежателите на електричка да ни разкаже как ходи на море. Ако може такъв с поне две деца. Благодаря. Да не би изграждането на зареждащи станции да не замърсява. Че един ме уби как ходели работниците на работа............ Баци.
  • #45
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    от производството на ток е от ВЕИ. Глобалното затопляне и парниковия ефект не се виляят в такава стешен от това дали тука двама-трима са си купили или мечтаят за тролей. До колкото знам над 80% от тока в Китай се произвежда от въглищни централи. Но те масово се въоражават е тролей. Е, и?
  • #44
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До еко талибаните: батериите които потребявате в ежедневието какво ги правите след като се изтощят? Има ли един, който да си ги държи вкъщи или да ги дава на децата да играят? Оня хубавец с примера с гаража - абе момко що ще ме затваряш в гаража, да не би да си приел вкъщи сменените батерии на електичките за рециклиране. Я си закопай в градинката/ако имаш такава/ 50-100 батерии, ако може по-близо до сондата и тогава ме кани в гаража! И я някои да каже за най-големия пазар, колко %