IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Битката с вредните емисии започва да дава резултати

Повече от половината продадени на пазара в Европа автомобили през 2009 г. имат вредни емисии под 140 г/км.

Битката с вредните емисии започва да дава резултати
Показателят вреди емисии СО2 се превърна в един от решаващите дори при избор на автомобил. От това дали двигателят отговаря на нормите за опазване на околната среда, се определя и данъка на автомобила в много европейски страни. 

В същото време правителствата в Европа стимулират по различни начини закупуването на автомобили с ниски вредни емисии – по-ниски данъци, бонуси при закупуване и др. 

Фирмата JATO Dynamics, която следи пазарите за автомобили в Европа съобщава, че през 2009 г. средните емисии CO2 на продадените в Европа автомобили са се снижили със 7.9 г/км в сравнение с 2008, а 51% от продадените автомобили са с вредни емисии под 140 г/км. 

Сега постигането на относително малко понижаване на вредните емисии при масово продаваните модели е по-важно за фирмите, отколкото създаването на модели с екстремно ниски вредни емисии. Понижаването на средното равнище на вредните емисии в продадените през 2009 година нови автомобили ясно показва тенденция на промяна в поведението на купувачите, пише JATO Dynamics. 

Групата автомобили с вредни емисии от 101 до 120 г/км, заема 25.6% от общите продажби през миналата година, докато през 2008 тези автомобили са били 16.7% от всички продадени. 

От JATO Dynamics показват таблица с подреждането на 10-те най-популярни в Европа марки, според равнището на вредните емисии. Втората колонка показва броя на продадените автомобили от марката в Европа през 2009, третата колонка показва средното равнище на вредни емисии СО2, а четвъртата е мястото заемано от марката през 2008 година. 


                                      


Сред десетте най-продавани марки в Европа, най-ниски емисии има Fiat. Половината автомобили от тази марка продадени през миналата година в Европа са миниавтомобили, което определя и първото място на италианската марка по показател ниски вредни емисии. В подреждането следват Toyota и френските марки, а първата „премиум” марка – Audi е на 9 място, което се дължи на високата популярност на модела A3 и монтирането на икономични дизелови двигатели на A4. 
В същото време двете марки с най-сериозно намаляване на средните вредни емисии от СО2 през 2009 г. са Ferrari (-53,6 g/km) и Porsche (-27,5 g/km).

От JATO Dynamics показват и таблица с 20-те най-продавани модели в Европа, подредени съобразно средното равнище на вредните емисии от тях. Във втората колонка са продажбите в Европа за конкретния модел през 2009 г., а в третата са средните вредни емисии на СО2 за този модел. 

                                 


Естествено на първите места са масовите мини модели. Първите модели от ниската средна класа в таблицата са Renault Mégane и Peugeot 308, (9 и 10 място), главно заради високия обем продадени дизелови автомобили, а първият модел от среден клас в таблицата е „тройката” на BMW, заел 17 позиция. 
Прави впечатление, че под равнището от 130 г/км се включват и Smart и Mini, но те не са в таблицата, защото не влизат сред най-продаваните модели. 
0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Не знам, защо тук се говори за вредни емисии. Това е класация за отделяния въглероден двуокис, който е вреден само в голяма концентрация. Една затворена стая в един "модерен" опакован апартамент, а много повече в процентно съотношение от това, което отделят автомобилите в атмосферата. някой да е умрял скоро от това, че не си е проветрявал стаята цяла зима?
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Да не сте един и същ човек с Z4-ката. Мноо гръмки никове, мноо мокри сънища да ги докоснете тези коли
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Най-хубавата кола е новата. Може Панда или Пунто, но ново, нека пък да ме мислят за социално слаб :)
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    A така! Аз съм Фиат маниак и чакам фенове на немските коли да си чеша езика.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Няма да кажа това което си мислиш,но не е малко да имаш 20 до 30 прожента от такъв гигант с възможност да станат 50
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 15 години )
    FIAT e nomer 1. To si go pishe i v originala na tazi statiq, koitoe eto tuk.http://news.auto.cz/statistiky/fiat-poradi-znacek-a-modelu-emisi-co-2-v-roce-2009-stale-cele.html
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    (RWD) ( преди 15 години )
    Я кажи ти, да те видим :)
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Ти имаш ли идея Крайслер чия собственост са ?????
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    Да прав си на Chrysler е, но доколкото знам го слагат предимно и само в модели на Dodge,и с някои изключения на Jeep.И ако обичаш не ме наричай с думи, които подхождат на тебе !
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Желязко ( преди 15 години )
    опааа,краварчето,аз съм разбирач и ти казвам,че HEMI е двигател на Chrysler.***!