IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Битката с вредните емисии започва да дава резултати

Повече от половината продадени на пазара в Европа автомобили през 2009 г. имат вредни емисии под 140 г/км.

Битката с вредните емисии започва да дава резултати
Показателят вреди емисии СО2 се превърна в един от решаващите дори при избор на автомобил. От това дали двигателят отговаря на нормите за опазване на околната среда, се определя и данъка на автомобила в много европейски страни. 

В същото време правителствата в Европа стимулират по различни начини закупуването на автомобили с ниски вредни емисии – по-ниски данъци, бонуси при закупуване и др. 

Фирмата JATO Dynamics, която следи пазарите за автомобили в Европа съобщава, че през 2009 г. средните емисии CO2 на продадените в Европа автомобили са се снижили със 7.9 г/км в сравнение с 2008, а 51% от продадените автомобили са с вредни емисии под 140 г/км. 

Сега постигането на относително малко понижаване на вредните емисии при масово продаваните модели е по-важно за фирмите, отколкото създаването на модели с екстремно ниски вредни емисии. Понижаването на средното равнище на вредните емисии в продадените през 2009 година нови автомобили ясно показва тенденция на промяна в поведението на купувачите, пише JATO Dynamics. 

Групата автомобили с вредни емисии от 101 до 120 г/км, заема 25.6% от общите продажби през миналата година, докато през 2008 тези автомобили са били 16.7% от всички продадени. 

От JATO Dynamics показват таблица с подреждането на 10-те най-популярни в Европа марки, според равнището на вредните емисии. Втората колонка показва броя на продадените автомобили от марката в Европа през 2009, третата колонка показва средното равнище на вредни емисии СО2, а четвъртата е мястото заемано от марката през 2008 година. 


                                      


Сред десетте най-продавани марки в Европа, най-ниски емисии има Fiat. Половината автомобили от тази марка продадени през миналата година в Европа са миниавтомобили, което определя и първото място на италианската марка по показател ниски вредни емисии. В подреждането следват Toyota и френските марки, а първата „премиум” марка – Audi е на 9 място, което се дължи на високата популярност на модела A3 и монтирането на икономични дизелови двигатели на A4. 
В същото време двете марки с най-сериозно намаляване на средните вредни емисии от СО2 през 2009 г. са Ferrari (-53,6 g/km) и Porsche (-27,5 g/km).

От JATO Dynamics показват и таблица с 20-те най-продавани модели в Европа, подредени съобразно средното равнище на вредните емисии от тях. Във втората колонка са продажбите в Европа за конкретния модел през 2009 г., а в третата са средните вредни емисии на СО2 за този модел. 

                                 


Естествено на първите места са масовите мини модели. Първите модели от ниската средна класа в таблицата са Renault Mégane и Peugeot 308, (9 и 10 място), главно заради високия обем продадени дизелови автомобили, а първият модел от среден клас в таблицата е „тройката” на BMW, заел 17 позиция. 
Прави впечатление, че под равнището от 130 г/км се включват и Smart и Mini, но те не са в таблицата, защото не влизат сред най-продаваните модели. 
0 от 500
  • #50
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Предлагам ти, да отделиш малко време и прочетеш нещо за CO2, отделян от бензиновите и дизеловите мотори. Общо взето, CO2 зависи от изгореното гориво . Ако разходът примерно е 3.7 л/100 дизел, то CO2 e около 100 грама. Няма значени, кой какви шашми прави! Еднакъв разход - еднакво отделяне на CO2! Има малка разлика, която зависи от това, колко пълно изгаря горивото.
  • #49
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Точно така. Само да вмъкна и друг любопитен факт за емисията на СО2, не помня добре с подробности, но дори като си изореш нивата, нали съм селянче :), пак се отделя този газ.
  • #48
    3 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    CO2 дишаш постоянно. При непълно изгаряне, се отделят много по-вредни газове, които и водят до отравяния. Така е при автомобилите, така е и при печките и огъня. Когато огънят гори добре, без дим, и ти си до него, да не би да умираш от задушаване? CO2 казах, че е вреден в големи количества! Малките количества се неутрализират от океаните и тропическите гори главно! Нека не изсичаме горите! Така ще направим много повече добро на тоя свят, отколкото да намалим CO2 от автомобилите!
  • #47
    3 rate up comment 0 rate down comment
    205 Xenon ( преди 15 години )
    На Пежо филтъра е на химичен принцип и се сменя на някакви километри,задължително.Само те,Ситроен и Форд и Мазда,разбира се,позлват техния филтър.Следващото поколение е механичен и го ползват всички останали фирми.Той е необслужваем и е по-добрия вариант.
  • #46
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Точно затова Пежо измислиха ( ако не греша) филтърът за твърди частици. Ауди въведоха Ad Blue. Новите дизели вече са доста по-чисти. Но колкото и да са чисти, никой нормален човек няма да си тикне *** от ауспуха в купето, каквато реклама имат БМВ ( ако не греша)
  • #45
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MaXx^GaBbeR ( преди 15 години )
    Е вие луди ли сте изкарахте Co2 за безвреден газ , а от него умират повечето хора при пожар нали така не от огъня . Това не ви ли говори нещо . освен това е и парников газ . Че той отсякъде си е показател който трябва да говори за екологичноста на един двигател.
  • #44
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MaXx^GaBbeR ( преди 15 години )
    Дадох го като пример , защото се пак дизелите се водат най-"мръсните" двигатели , а не да е като еталон на екологичен двигател :) Можеби еталон за дизелов екологичен двигател. Нз но зад ТДИ на ВАГ като застанеш и се задушаваш , независимо нов или стар е :) Но пък са им най-добрия двигател какво да праиш :0
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Отговора е: Има един голям проблем. Знаеш ли как се решава?Измисля се по-малък проблем, към който се насочва вниманието и така се постига резултата :)
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Нали :)
  • #41
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Колега, имам точно такова само, че е Комбо. Абсолютно прав си за въглеродния двуокис. Предимството му обаче е в другите вещества, които са отпадъчни при горенето. Почти нулеви са. Най-вече няма сажди за разлика от дизеловите. Мисля, че и нещо със сярата имаше при дизела.