IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Битката с вредните емисии започва да дава резултати

Повече от половината продадени на пазара в Европа автомобили през 2009 г. имат вредни емисии под 140 г/км.

Битката с вредните емисии започва да дава резултати
Показателят вреди емисии СО2 се превърна в един от решаващите дори при избор на автомобил. От това дали двигателят отговаря на нормите за опазване на околната среда, се определя и данъка на автомобила в много европейски страни. 

В същото време правителствата в Европа стимулират по различни начини закупуването на автомобили с ниски вредни емисии – по-ниски данъци, бонуси при закупуване и др. 

Фирмата JATO Dynamics, която следи пазарите за автомобили в Европа съобщава, че през 2009 г. средните емисии CO2 на продадените в Европа автомобили са се снижили със 7.9 г/км в сравнение с 2008, а 51% от продадените автомобили са с вредни емисии под 140 г/км. 

Сега постигането на относително малко понижаване на вредните емисии при масово продаваните модели е по-важно за фирмите, отколкото създаването на модели с екстремно ниски вредни емисии. Понижаването на средното равнище на вредните емисии в продадените през 2009 година нови автомобили ясно показва тенденция на промяна в поведението на купувачите, пише JATO Dynamics. 

Групата автомобили с вредни емисии от 101 до 120 г/км, заема 25.6% от общите продажби през миналата година, докато през 2008 тези автомобили са били 16.7% от всички продадени. 

От JATO Dynamics показват таблица с подреждането на 10-те най-популярни в Европа марки, според равнището на вредните емисии. Втората колонка показва броя на продадените автомобили от марката в Европа през 2009, третата колонка показва средното равнище на вредни емисии СО2, а четвъртата е мястото заемано от марката през 2008 година. 


                                      


Сред десетте най-продавани марки в Европа, най-ниски емисии има Fiat. Половината автомобили от тази марка продадени през миналата година в Европа са миниавтомобили, което определя и първото място на италианската марка по показател ниски вредни емисии. В подреждането следват Toyota и френските марки, а първата „премиум” марка – Audi е на 9 място, което се дължи на високата популярност на модела A3 и монтирането на икономични дизелови двигатели на A4. 
В същото време двете марки с най-сериозно намаляване на средните вредни емисии от СО2 през 2009 г. са Ferrari (-53,6 g/km) и Porsche (-27,5 g/km).

От JATO Dynamics показват и таблица с 20-те най-продавани модели в Европа, подредени съобразно средното равнище на вредните емисии от тях. Във втората колонка са продажбите в Европа за конкретния модел през 2009 г., а в третата са средните вредни емисии на СО2 за този модел. 

                                 


Естествено на първите места са масовите мини модели. Първите модели от ниската средна класа в таблицата са Renault Mégane и Peugeot 308, (9 и 10 място), главно заради високия обем продадени дизелови автомобили, а първият модел от среден клас в таблицата е „тройката” на BMW, заел 17 позиция. 
Прави впечатление, че под равнището от 130 г/км се включват и Smart и Mini, но те не са в таблицата, защото не влизат сред най-продаваните модели. 
0 от 500
  • #40
    3 rate up comment 0 rate down comment
    DrGreenthumb ( преди 15 години )
    Това на 3-годишна А3-ка да смениш механичната скоростна кутия е като да сипеш нафта. хахаха
  • #39
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Е точно това де. Правилно разсъждаваме! Аз затова и ти отговорих :)
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Все още не мога да се начудя, защо автопроизводителите и политиците се хванаха за безобидния CO2! Може би, за да запушат устата на зелените! Друго обяснение нямам. CO2 винаги се е произвеждал в огромни количества. Само се замислете, колко CO2 се отделя от земните недра (вулканите). един новоизригнал вулкан и...всички икономии от автомобилите отиват по дяволите! Трябва да се обърне внимание на останалите газове, отделящи се от автомобилите - CO, NO, сажди...които са истинските вредители!
  • #37
    5 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbeR ( преди 15 години )
    Гледам пак завиждат глупаците . Ами та то тук даже са само модели Фиат а не и от другите марки в компанията ;) Само за сравнение новата делта 2.0 дизел 170 коня 138г/км , а нова зафира с 1.6 бензин с фабрична метанова (еко се води) 138 г/км. Немска инжинерна мисъл :) чистите Аудита с лудите реклами къде са . Е ся кво да праиш :) Айде плуйте *** поне да е забавно :D И не забравяйте като паркирате гоуфа в гаража бързо да го гасите и да бягате да не земе да се задушите :D
  • #36
    0 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Преди няколко броя на АБ имаше една статия - снимка на това, кой колко CO2 отделя в атмосферата. Дали ти се вярва или не, живите организми отделят огромно количество CO2. Автомобилите далеч не са най-големите "производители" на CO2. Вместо да се мъчим да ограничим въглеродния двуокис, по-добре е да се помъчим да спасим горите, които обработват една голяма част от CO2, превръщайки го в кислород. Но колкото ои да се мъчим, нашето спасение са океаните, които преработват огромната част от CO2.
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Колега на мой добър приятел Мерцедеса Е класа 2005 г. така изгърмя. Леля ми с А3 на втората година след гаранцията смени механична скоростна кутия за 2500 евро. Това не значи, че немското е ***. Ама си е скъпа подръжката. Да ти кажа съм най-доволен от нова работна кола. Без много претенции, дори нещо да не и е наред, не съжалявам. Товаря я, лашкам я и гледам да ме предвижи от т. А до т. Б
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Желязко ( преди 15 години )
    В първата класация го няма,защото БМВ е премиум марка и има мощни двигатели.А във втората излиза истината,че 3-та серия е по-харесвана от А4.Това е най-продавания клас и там БМВ поставя стандарти!!!
  • #33
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Ако се сумират всичките свижещи се моторни превозни средства се вижда какво се получава и до известна степен автомобилопроизводителите имат право да наблегнат на това. Малко ми се струва, че прекалено много шум вдигат. По-добре да направят по-икономични и достъпни всички коли. Ама на, маркетингова стратегия и всички айде по вълната, че иначе няма да сме модерни.
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Е като го търсят повече що не е в класацията при 10-те? Само за да не ставаш за смях и другаде да знаеш ,че от премиум марките с най-големи продажби в Европа са Ауди, втори са Мерцедес а БМВ са трети ! Това ясно се вижда и от таблиците тук. Не казвам ,че БМВ са лоши ,просто име и по-добро от тях и за това са трети. По едно време преди 10г. нямаше по-добро и бяха първи. Пазара се мени. Вагените преди 5г. бяха на 8-мо място като производител ,сега са на първо! Това е живота,който изостане сгъва .
  • #31
    1 rate up comment 8 rate down comment
    SL55 ( преди 15 години )
    Веднаж Fiat,никога повече Fiat!Това е другата версия на поговорката "парен каша духа".