IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Битката с вредните емисии започва да дава резултати

Повече от половината продадени на пазара в Европа автомобили през 2009 г. имат вредни емисии под 140 г/км.

Битката с вредните емисии започва да дава резултати
Показателят вреди емисии СО2 се превърна в един от решаващите дори при избор на автомобил. От това дали двигателят отговаря на нормите за опазване на околната среда, се определя и данъка на автомобила в много европейски страни. 

В същото време правителствата в Европа стимулират по различни начини закупуването на автомобили с ниски вредни емисии – по-ниски данъци, бонуси при закупуване и др. 

Фирмата JATO Dynamics, която следи пазарите за автомобили в Европа съобщава, че през 2009 г. средните емисии CO2 на продадените в Европа автомобили са се снижили със 7.9 г/км в сравнение с 2008, а 51% от продадените автомобили са с вредни емисии под 140 г/км. 

Сега постигането на относително малко понижаване на вредните емисии при масово продаваните модели е по-важно за фирмите, отколкото създаването на модели с екстремно ниски вредни емисии. Понижаването на средното равнище на вредните емисии в продадените през 2009 година нови автомобили ясно показва тенденция на промяна в поведението на купувачите, пише JATO Dynamics. 

Групата автомобили с вредни емисии от 101 до 120 г/км, заема 25.6% от общите продажби през миналата година, докато през 2008 тези автомобили са били 16.7% от всички продадени. 

От JATO Dynamics показват таблица с подреждането на 10-те най-популярни в Европа марки, според равнището на вредните емисии. Втората колонка показва броя на продадените автомобили от марката в Европа през 2009, третата колонка показва средното равнище на вредни емисии СО2, а четвъртата е мястото заемано от марката през 2008 година. 


                                      


Сред десетте най-продавани марки в Европа, най-ниски емисии има Fiat. Половината автомобили от тази марка продадени през миналата година в Европа са миниавтомобили, което определя и първото място на италианската марка по показател ниски вредни емисии. В подреждането следват Toyota и френските марки, а първата „премиум” марка – Audi е на 9 място, което се дължи на високата популярност на модела A3 и монтирането на икономични дизелови двигатели на A4. 
В същото време двете марки с най-сериозно намаляване на средните вредни емисии от СО2 през 2009 г. са Ferrari (-53,6 g/km) и Porsche (-27,5 g/km).

От JATO Dynamics показват и таблица с 20-те най-продавани модели в Европа, подредени съобразно средното равнище на вредните емисии от тях. Във втората колонка са продажбите в Европа за конкретния модел през 2009 г., а в третата са средните вредни емисии на СО2 за този модел. 

                                 


Естествено на първите места са масовите мини модели. Първите модели от ниската средна класа в таблицата са Renault Mégane и Peugeot 308, (9 и 10 място), главно заради високия обем продадени дизелови автомобили, а първият модел от среден клас в таблицата е „тройката” на BMW, заел 17 позиция. 
Прави впечатление, че под равнището от 130 г/км се включват и Smart и Mini, но те не са в таблицата, защото не влизат сред най-продаваните модели. 
0 от 500
  • #60
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Престанете с глупостите!През последните 20 години полюсите се топят в пъти по-бързо от колкото преди това.На луди ли си правите!
  • #59
    12 rate up comment 5 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    Това,че глобалното затопляне се причинява от човешката дейност е най-голямата лъжа в историята ни(лично мнение)
  • #58
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    След прочита на статията вблога, мога за пореден път да си потвърдя, че няма нищо по-лошо от капитализма и властта, но просто такъв е светът.
  • #57
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Като си помисля, най-накрая смислени постове, липсват ми сравненията между марките :)Абсолютно съм съгласен с BGRS за последните неща.
  • #56
    4 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    И как разбра, че са рекордни? Климатът в света се следи едва от 100-150 години! Това е нищо в сравнение с няколко милиона години.
  • #55
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Str8 ( преди 15 години )
    Хубава статия,но ... не е истина.Един бърз въпрос.Защо като уж няма затопляне,полюсите се топят с рекордни темпове?
  • #54
    7 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ей тоя цитат ми харесва много : "Иначе, ако наистина вярваме в историята за причините за глобалното затопляне, трябва да знаем, че най-много въглероден двуокис отделяме самите ние, защото вдишваме кислород и издишваме въглероден двуокис. Може би идеята на поддръжниците на глобалното затопляне е хората да станат по-малко."
  • #53
    2 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Евала човек! Ей това се казва статия!
  • #52
    2 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Но еклозите имат друго предвид с намаляването на CO2. Тоя газ ( а и други, като фреон например), предизвиква парников ефект. Предполага се, че след като се намали отделянето му, ще спрем глобалното затопляне. Но такова е имало и ще има винаги! Няма спасение от ледниковия период, ако ще и голи като маймуни да ходим! От тая гледна точка е глупост да се търси сметка за отделяният CO2. На мен, теб и комшията, много по ни вредят останалите канцерогенни газове, отделяни от автомобилите!
  • #51
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    poneje mi pisna ot papagalski statii za CO2 http://blog.bgdn.net/archives/20091221/794/Global-Warming-is-Fake