IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Битката с вредните емисии започва да дава резултати

Повече от половината продадени на пазара в Европа автомобили през 2009 г. имат вредни емисии под 140 г/км.

Битката с вредните емисии започва да дава резултати
Показателят вреди емисии СО2 се превърна в един от решаващите дори при избор на автомобил. От това дали двигателят отговаря на нормите за опазване на околната среда, се определя и данъка на автомобила в много европейски страни. 

В същото време правителствата в Европа стимулират по различни начини закупуването на автомобили с ниски вредни емисии – по-ниски данъци, бонуси при закупуване и др. 

Фирмата JATO Dynamics, която следи пазарите за автомобили в Европа съобщава, че през 2009 г. средните емисии CO2 на продадените в Европа автомобили са се снижили със 7.9 г/км в сравнение с 2008, а 51% от продадените автомобили са с вредни емисии под 140 г/км. 

Сега постигането на относително малко понижаване на вредните емисии при масово продаваните модели е по-важно за фирмите, отколкото създаването на модели с екстремно ниски вредни емисии. Понижаването на средното равнище на вредните емисии в продадените през 2009 година нови автомобили ясно показва тенденция на промяна в поведението на купувачите, пише JATO Dynamics. 

Групата автомобили с вредни емисии от 101 до 120 г/км, заема 25.6% от общите продажби през миналата година, докато през 2008 тези автомобили са били 16.7% от всички продадени. 

От JATO Dynamics показват таблица с подреждането на 10-те най-популярни в Европа марки, според равнището на вредните емисии. Втората колонка показва броя на продадените автомобили от марката в Европа през 2009, третата колонка показва средното равнище на вредни емисии СО2, а четвъртата е мястото заемано от марката през 2008 година. 


                                      


Сред десетте най-продавани марки в Европа, най-ниски емисии има Fiat. Половината автомобили от тази марка продадени през миналата година в Европа са миниавтомобили, което определя и първото място на италианската марка по показател ниски вредни емисии. В подреждането следват Toyota и френските марки, а първата „премиум” марка – Audi е на 9 място, което се дължи на високата популярност на модела A3 и монтирането на икономични дизелови двигатели на A4. 
В същото време двете марки с най-сериозно намаляване на средните вредни емисии от СО2 през 2009 г. са Ferrari (-53,6 g/km) и Porsche (-27,5 g/km).

От JATO Dynamics показват и таблица с 20-те най-продавани модели в Европа, подредени съобразно средното равнище на вредните емисии от тях. Във втората колонка са продажбите в Европа за конкретния модел през 2009 г., а в третата са средните вредни емисии на СО2 за този модел. 

                                 


Естествено на първите места са масовите мини модели. Първите модели от ниската средна класа в таблицата са Renault Mégane и Peugeot 308, (9 и 10 място), главно заради високия обем продадени дизелови автомобили, а първият модел от среден клас в таблицата е „тройката” на BMW, заел 17 позиция. 
Прави впечатление, че под равнището от 130 г/км се включват и Smart и Mini, но те не са в таблицата, защото не влизат сред най-продаваните модели. 
0 от 500
  • #70
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    napravih si trda da izcheta vsichki komentari i se zaredih sus dooosta otricatelna nergiq, sega ste vlqza v nqkoi chujd forum da balanisram che napravo ste ujastni - evala!
  • #69
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    abe kvo stana s bmw - nali bqha mnogo tova - mnogo onova.... ?
  • #68
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Тумбака ( преди 15 години )
    Според Аятолаха няма и доказателства за холокоста и газовите камери, но какво са 10 млн. отровени човека или 1-2 градуса +
  • #67
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ti bil li si tam da visish s kva skorost se topqt ako beshe pro4el temepraturite i zatoplqneto se vliaiat ot slunchevata aktivnost i magnitnoto pole
  • #66
    6 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Има много по-големи източници на CO2 от автомобилите. Със или без автомобили, ние няма да можем да променим климата в желаната от нас посока. ПАрниковият ефект е само една теория и няма никакви доказателства. Прочете ли статията на "лудата учена от БАН", където се споменава за аферата "Климатгейт". Ти как би обяснил подправянето на годишните фоклади за климата? Където изкуствено се завишава средната температура, докато всъщност Земята в момента се захлажда, вследствие слънчевата активност?
  • #65
    5 rate up comment 4 rate down comment
    F104 ( преди 15 години )
    Емисиите от азотен диоксид и СО се "обработват" от катализатора, като първият се редуцира до азот,а вторият се окислява до СО2. Накрая от ауспуха излизат СО2 и Н2О. За съжаление горите в Амазонка намалят, а колите се увеличават, вече и в Китай започват да карат усилено. Равновесието се променя и най-естественото нещо е да се опитаме да намалим емисиите от СО2. Научно доказано е, че парниковия ефект е следствие на човешката дейност. Излишно е да спорим и да цитираме някой докачлив учен от БАН....
  • #64
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    Говедата замърсяват => ние ги ядем :DСпоред мен не трябва да се влагат толкова усилия в намаляване на СО2, а трябва да се съсредоточим върху растенията. Ето две поговорки:1. Който не е посадил и едно дърво през живота си е живял напразно.2. Спаси дърво - убий дървар :D :D :D
  • #63
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    Автомобилите са малък източник на СО2 в световн мащаб, много по-голям са китайските ТЕЦ-ове (там има занижен контрол на вредните емисии, а до скоро се откриваше нов ТЕЦ всяка седмица), презокеанските кораби (в открито море няма абсолютно никакви норми за вредни емисии), както и най-големият СО2 източник - говедата! Говедата замърсяват много повече от автомобилите, но никой не говори за намаляването им!!!!
  • #62
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    СО2 е начин да се кара европееца или японеца да си купува нов автомобил на всеки 5 години, за да поспести от данъци и да се чуства "еко", а от друга страна - да върви икономиката! В голям град, като Лондон, например е нормално да има строги изисквания, защото там има малко зеленина и огромно количество автомобили, при това на сравнително малка площ, но това са отделни случай (20-тина града), а останалото е прах в очите!
  • #61
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    СО2 е нй-голямата реклама в западното автомобилостроене! Скоро се сблъсках с една позната, която искаше да е еко и съжаляваше че си е взела Айго, а не Приус.. Притесняваше се че еднолитровия (или 1.2) двигател, правел голямо "замърсяване", а Приуса бил по-еко.. Че не разбираше нищо от парниковите емисии е ясно, но така и не разбрах защо иска да е "еко", дали защото е много модерно, или защото наистина мисли за природата! Тотално промиване на мозъка!