IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Битката с вредните емисии започва да дава резултати

Повече от половината продадени на пазара в Европа автомобили през 2009 г. имат вредни емисии под 140 г/км.

Битката с вредните емисии започва да дава резултати
Показателят вреди емисии СО2 се превърна в един от решаващите дори при избор на автомобил. От това дали двигателят отговаря на нормите за опазване на околната среда, се определя и данъка на автомобила в много европейски страни. 

В същото време правителствата в Европа стимулират по различни начини закупуването на автомобили с ниски вредни емисии – по-ниски данъци, бонуси при закупуване и др. 

Фирмата JATO Dynamics, която следи пазарите за автомобили в Европа съобщава, че през 2009 г. средните емисии CO2 на продадените в Европа автомобили са се снижили със 7.9 г/км в сравнение с 2008, а 51% от продадените автомобили са с вредни емисии под 140 г/км. 

Сега постигането на относително малко понижаване на вредните емисии при масово продаваните модели е по-важно за фирмите, отколкото създаването на модели с екстремно ниски вредни емисии. Понижаването на средното равнище на вредните емисии в продадените през 2009 година нови автомобили ясно показва тенденция на промяна в поведението на купувачите, пише JATO Dynamics. 

Групата автомобили с вредни емисии от 101 до 120 г/км, заема 25.6% от общите продажби през миналата година, докато през 2008 тези автомобили са били 16.7% от всички продадени. 

От JATO Dynamics показват таблица с подреждането на 10-те най-популярни в Европа марки, според равнището на вредните емисии. Втората колонка показва броя на продадените автомобили от марката в Европа през 2009, третата колонка показва средното равнище на вредни емисии СО2, а четвъртата е мястото заемано от марката през 2008 година. 


                                      


Сред десетте най-продавани марки в Европа, най-ниски емисии има Fiat. Половината автомобили от тази марка продадени през миналата година в Европа са миниавтомобили, което определя и първото място на италианската марка по показател ниски вредни емисии. В подреждането следват Toyota и френските марки, а първата „премиум” марка – Audi е на 9 място, което се дължи на високата популярност на модела A3 и монтирането на икономични дизелови двигатели на A4. 
В същото време двете марки с най-сериозно намаляване на средните вредни емисии от СО2 през 2009 г. са Ferrari (-53,6 g/km) и Porsche (-27,5 g/km).

От JATO Dynamics показват и таблица с 20-те най-продавани модели в Европа, подредени съобразно средното равнище на вредните емисии от тях. Във втората колонка са продажбите в Европа за конкретния модел през 2009 г., а в третата са средните вредни емисии на СО2 за този модел. 

                                 


Естествено на първите места са масовите мини модели. Първите модели от ниската средна класа в таблицата са Renault Mégane и Peugeot 308, (9 и 10 място), главно заради високия обем продадени дизелови автомобили, а първият модел от среден клас в таблицата е „тройката” на BMW, заел 17 позиция. 
Прави впечатление, че под равнището от 130 г/км се включват и Smart и Mini, но те не са в таблицата, защото не влизат сред най-продаваните модели. 
0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    axax ( преди 15 години )
    не се излагай,HEMI е двигател FORD
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    А ти знаесш ли колко такива 5,7 Х*Ями има в европа,май незнаеш,затова замълчи.В Европа Тойота също продава главно малки мотори до 2,5 литря ,така че когато ФИАТ минава,тапаците да мълчат
  • #8
    1 rate up comment 9 rate down comment
    750i ( преди 15 години )
    Какво стана с Фиат,алоооо разбирача!Къде е "качественото" Браво?Никъде,ниой не го бръсне за кола.Само малките консерви панда и пунто,защото набутката с тях е по-поносима и защото имаха "скрапидж" програма.НИКОЙ НЕ ЩЕ ДАВА ПАРИ ЗА ФИАТ,това е извода!
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Пепино, Поло и Голф да не са с 2,4 литрови мотори?!
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    24 ( преди 15 години )
    колко джипа прави тойота и коло фиат, а? знаеш ли какво означава 5.7 HEMI? означава 5 фиата под капака на една тойота :)))))
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ***, нали питахте къде е умрелия ФИАТ! Айде вижте къде е! Ама хубаво се наведете, че да видите по-добре!
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    И електромобилите са толкова малка бройка, че въобще не могат да окажат влияние на класацията!
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    Да, защото един продаден Ленд Крузер връща спестените емисии на 5 приуса, а ФИАТ голями двигатели почти не продават (2,4 не го броим за голям).. Нали така, разбирачо??
  • #2
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Z4 ( преди 15 години )
    виж само какви фиати се купуват,Панда и Пунти,коли за социално слаби.Мерси!
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    Тойота правят хибриди и коли работещи на ток и въпреки това ФИАТ всяка година ги изпреварва без да е вкарала хибриди.Плюйте фиат БЪЛГАРИ РАЗБИРАЧИ.Ние разбираме от всичко нали така