IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Битката с вредните емисии започва да дава резултати

Повече от половината продадени на пазара в Европа автомобили през 2009 г. имат вредни емисии под 140 г/км.

Битката с вредните емисии започва да дава резултати
Показателят вреди емисии СО2 се превърна в един от решаващите дори при избор на автомобил. От това дали двигателят отговаря на нормите за опазване на околната среда, се определя и данъка на автомобила в много европейски страни. 

В същото време правителствата в Европа стимулират по различни начини закупуването на автомобили с ниски вредни емисии – по-ниски данъци, бонуси при закупуване и др. 

Фирмата JATO Dynamics, която следи пазарите за автомобили в Европа съобщава, че през 2009 г. средните емисии CO2 на продадените в Европа автомобили са се снижили със 7.9 г/км в сравнение с 2008, а 51% от продадените автомобили са с вредни емисии под 140 г/км. 

Сега постигането на относително малко понижаване на вредните емисии при масово продаваните модели е по-важно за фирмите, отколкото създаването на модели с екстремно ниски вредни емисии. Понижаването на средното равнище на вредните емисии в продадените през 2009 година нови автомобили ясно показва тенденция на промяна в поведението на купувачите, пише JATO Dynamics. 

Групата автомобили с вредни емисии от 101 до 120 г/км, заема 25.6% от общите продажби през миналата година, докато през 2008 тези автомобили са били 16.7% от всички продадени. 

От JATO Dynamics показват таблица с подреждането на 10-те най-популярни в Европа марки, според равнището на вредните емисии. Втората колонка показва броя на продадените автомобили от марката в Европа през 2009, третата колонка показва средното равнище на вредни емисии СО2, а четвъртата е мястото заемано от марката през 2008 година. 


                                      


Сред десетте най-продавани марки в Европа, най-ниски емисии има Fiat. Половината автомобили от тази марка продадени през миналата година в Европа са миниавтомобили, което определя и първото място на италианската марка по показател ниски вредни емисии. В подреждането следват Toyota и френските марки, а първата „премиум” марка – Audi е на 9 място, което се дължи на високата популярност на модела A3 и монтирането на икономични дизелови двигатели на A4. 
В същото време двете марки с най-сериозно намаляване на средните вредни емисии от СО2 през 2009 г. са Ferrari (-53,6 g/km) и Porsche (-27,5 g/km).

От JATO Dynamics показват и таблица с 20-те най-продавани модели в Европа, подредени съобразно средното равнище на вредните емисии от тях. Във втората колонка са продажбите в Европа за конкретния модел през 2009 г., а в третата са средните вредни емисии на СО2 за този модел. 

                                 


Естествено на първите места са масовите мини модели. Първите модели от ниската средна класа в таблицата са Renault Mégane и Peugeot 308, (9 и 10 място), главно заради високия обем продадени дизелови автомобили, а първият модел от среден клас в таблицата е „тройката” на BMW, заел 17 позиция. 
Прави впечатление, че под равнището от 130 г/км се включват и Smart и Mini, но те не са в таблицата, защото не влизат сред най-продаваните модели. 
0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Желязко ( преди 15 години )
    БМВ,мем-ве,ама го търсят повече от А4.Ходи се гръмни,чук
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    Ох и аман от разбирачи! HEMI е двигател на Dodge а не на FORD. Монтира се в RAM, Viper, Challenger, Cahrger и някои други модели !
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    А БМВ с техните Efficient Dynamics нещо хич ги няма в топ 10. Само феновете на БМВ да не почнат сега да се обясняват, че те били с много големи двигатели и затова !!! Те щото на Ауди 6.0l малък , както и 4.2 дизел и жензин и 5,0FSI Или пък на Мерцедес 6.3 и 5,5 ама хората са на 9 и 10 място !
  • #17
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Pepo ( преди 15 години )
    Ами и Полото е в класацията и Голф и Пасат.Имат повече от Фиат и може да се каже,че VW доминират класацията.
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Вагините къде са в тая класация?...А-а-а...бях забравил, че си дадоха г.за на арабите, че да им се харчи повече петрола с тия архаични бараки!
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    quatro3x4 ( преди 15 години )
    Я,интересно,BMW 3-серия се продава по-добре от А4.BMW си е BMW!
  • #14
    1 rate up comment 7 rate down comment
    25 ( преди 15 години )
    дрън,дрън,самото споменаване на думата Фиат предизвиква главоболие.Камо ли да да броиш пари за такъв "абонамент за проблеми".
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    xaxa ( преди 15 години )
    щом казваш и ти знаеш по добре.Не всички като теб можем да си позволим Голф 2 от миналия век от 89та като за същите пари ще караме 10 години по-нов Фиат с модерен агрегат и повече екстри от "Врата ,сефалка и волан"
  • #12
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Pepo ( преди 15 години )
    мдааа,новините за Фиат са лоши.Излиза,че се купуват само най-евтините им талиги.Всеки който иска по-сериозна кола забравя за Фиат.В класацията и Голф и Астра и Фокус и Меган и 308...Само тоягата Браво я няма и логично.Никой не иска ***!
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    24 ( преди 15 години )
    мълчат и треперят да не се счупи :))))