IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Само хибридите на Toyota пестят пари

Това твърди проучване на компанията Tec-RMI

Само хибридите на Toyota пестят пари

Спестяват ли пари хибридните автомобили? На този въпрос отговаря независимо проучване на компанията Tec-RMI, което сравнява експлоатационните разходи на хибридни, бензинови и дизелови коли.
Само хибридите на Toyota пестят пари
Хибридът IS 300h пести най-много пари. Снимка: Lexus

Проведеното в Германия проучване обхваща автомобили, които са били закупени преди 36 месеца и имат пробег от 120 000 километра, сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota. То е направено по поръчка на списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark.

Според резултатите, най-много пари на собственика си пести хибридът Lexus IS 300h - над 1 000 евро в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. Следва Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 евро в сравнение с бензинов.

Любопитен факт от проучването е, че единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти, сочи информацията.

Въпросните разходи се пестят от обслужване. Хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък. Освен това наличието на система за електронно управление на регенеративното спиране позволява животът на накладките често да надминава 100 000 км. По-дълъг живот имат също така гумите, ауспуховата система и фаровете, които в повечето случаи са LED.

0 от 500
  • #111
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сега пък Гоуфу имал данък 10 лв. Още повече, че е Н1 и данакът за фирмена кола е доста по-висок. А и тук говорим за лични, а не фирмени коли.
  • #110
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до: бавареца ( преди 10 години )
    Не е случайност, че Тойота дълги години ги разработваха и развиваха хибридите, докато стигнат до тук да са водещи. Всички им се присмиваха, а сега ги копират безуспешно. Не става да сложиш един електромотор и една батерия и да казваш, че имаш хибрид. Нещата са доста по-сложни, но човек трябва да седне сериозно да се запознае с тях, а не ей така от тук прочел, от там прочел и да си мисли, че е разбрал всичко.
  • #109
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Данъка на golf tdi който е фабрично n1 е 10 лв. Стига говорихте глупости с тия данъци. Да не живеем в Англия та толкова да се притесняваме за тях
  • #108
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до: бавареца ( преди 10 години )
    Изобщо не си прав. Ако беше правилно другите да не ползват емулатора, нямаше да са толкова зле от към продажби и нямаше да се мъчат да копират най-добрите хибриди в света. Кое по-точно е патентовано отдавна не разбрах? Тази система си е чист патент на Тойота 2-та мотор генератора и планетарният механизъм + Е-ЦВТ. Не сучайно са 2 мотор-генератора и са наречени така. Те едновременно могат да помагат в задвижването и зареждането на батерията. Системата наистина е уникална. Трябва човек да е изучи.
  • #107
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до: Хибридният ( преди 10 години )
    До същия извод са стигнали германците от Tec-RMI, АБ и АДАК. Американците и англичаните също са стигнали до извода, че хибридите на Тойота наистина пестят най-много пари. А за надеждността да не говорим. Железен автомобил. Просто по надеждност няма равен. ТЮФ, АДАК и ДЕКРА са на същото мнение. Имаме удобен, просторен, здрав, не скъп и супер икономичен автомобил. Какво повече му трябва на човек. Е някой търсят под вола теле, но пред фактите няма какво да кажат.
  • #106
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до: Хибридният ( преди 10 години )
    Кръстил си се така, но за някой неща не си съвсем прав. Икономическа изгода има от хибридите.Например вземаме 2 абсолютно еднакви коли Аурис. Едната е хибрид, а другата е не е. Вземаме 3 варианта. 1,6 струва с 2000 повече и харчи 5,6/100. 1,6 дизел също струва повече и харчи 4,2/100. Най-евтино като цена и разход е 1,8 хибрид с разход 3,5/100. Обслужването на хибрида е безплатно. Дори и да струва нещо е по-евтино. Данъка е по-малък, също и разходите. Седни и смятай да видиш не съм ли прав.
  • #105
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Само хибридите на Toyota пестят пари"Това им е основното качество.При чисто автомобилните качества са много назад. Не, че и в престенето са много напред де.Икономията майка на мизерията както се казва в една мъдра поговорка.Даваш малко по-малко пари взимаш много по-малко кола.
  • #104
    6 rate up comment 6 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    и според мен това е причината другите производители да не ползват подобен механизъм - той е патентован още преди време. доста преди тойота да го ползва , но останалите се придържат към по-конвенционални схеми И според мен правилно
  • #103
    5 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    да ви кажа и аз преди време го виждах тоя емулатор. има някой неясноти при него - от къде идва тока за електромоторите например? Приус има доста малка батерия - от нея може само за кратко да се черпи ток. значи единия ел.мотор е като генератор и прехвърля ток на другия - това е основния недостатък при висока скорост . това са загуби в добавка на механичните. генератор-електроника-ел.мотор. според мен поне 10% загуби в добавка.
  • #102
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    На оня с фактуритеЕто ти фактура за периодичен сервиз на passat. По моя преценка смениха някои филтри които се сменят на по голям интервал.http://prikachi.com/images.php?images/572/8306572t.jpgА ти като работиш в сервиза на Тойота "Венци" копирай една реална фактура а недей на показваш screenshots от сервизната ви приграма за незнайно каква кола и какъв период/км.