IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Само хибридите на Toyota пестят пари

Това твърди проучване на компанията Tec-RMI

Само хибридите на Toyota пестят пари

Спестяват ли пари хибридните автомобили? На този въпрос отговаря независимо проучване на компанията Tec-RMI, което сравнява експлоатационните разходи на хибридни, бензинови и дизелови коли.
Само хибридите на Toyota пестят пари
Хибридът IS 300h пести най-много пари. Снимка: Lexus

Проведеното в Германия проучване обхваща автомобили, които са били закупени преди 36 месеца и имат пробег от 120 000 километра, сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota. То е направено по поръчка на списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark.

Според резултатите, най-много пари на собственика си пести хибридът Lexus IS 300h - над 1 000 евро в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. Следва Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 евро в сравнение с бензинов.

Любопитен факт от проучването е, че единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти, сочи информацията.

Въпросните разходи се пестят от обслужване. Хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък. Освен това наличието на система за електронно управление на регенеративното спиране позволява животът на накладките често да надминава 100 000 км. По-дълъг живот имат също така гумите, ауспуховата система и фаровете, които в повечето случаи са LED.

0 от 500
  • #121
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Приус ( преди 10 години )
    бавареца, личи ти, че си теоретик, без грам опит при хибридите. Волт/Ампера има страшно много недостатъщи и изобщо не е направен както трябва. Още повече, че го обявиха не за хибрид, а за електромобил с удължен пробег (понятие измислено, за да не се конКУРира с Приус, който ще го размаже и го прави). Единия автомобил го имам, а другия съм го карал няколко пъти. Амперата е добре само, като динамика. Всичко останало е по-зле и то доста фрапиращо.
  • #120
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    А Волт в charge sustaining mode е много по-неефективен от Приус на градско - няма цикъл на Аткинсън, а трансмисията му изцяло преобразува механична в ел енергия и обратно, докато в Приус половината енергия се предава механично, другата половина се преобразува. Затова и на градско Приус е с 51mpg, а Волт - 35mpg, дори на извънградско - 48 срещу 40 mpg. Както се казва, добрият хибрид се познава по това че на градско харчи по-малко отколкото на извънградско.
  • #119
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Хибридната трансмисия на Приус държи двигателя му 99% от времето при максимална ефективност. Конвенционалните трансмисии могат това само при определени натоварвания и скорости. Като добавим и ДВГ с цикъл на Аткинсон, реално Приус е по-ефективен, дори и при висока скорост. На американския тестов цикъл почти никой не може да бие Приус с 48mpg.
  • #118
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    "За круизване по магистралата няма по икономично от ефективен ДВГ през директна предавка и работещ в ниски обороти."Това не е така. При ниски обороти имаш големи топлинни загуби в ДВГ - повече топлина се отдава на стените на цилиндрите и отива за загряване на двигателя вместо да върши механична работа върху буталото. Отвори BSFC map на който и да е двигател и ще видиш че максималната ефективност обикновено е между 2000 - 2500 оборота и 70-80% натоварване, а не на ниски обороти.
  • #117
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    но това което исках да кажа е, че не виждам особено предимство на тази система. в извънградски режим определено тя не работи добре заради постоянния трансфер на много ел.енергия , което са загуби. За круизване по магистралата няма по икономично от ефективен ДВГ през директна предавка и работещ в ниски обороти. а за хибриден режим в града - шеви Волт мисля е по ефективен от тойота - при това с най простата хибридна технология - директно конвртиране с генератор на ДВГ и после захранване на задвиж
  • #116
    4 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    аз до колкото знам - основния патент за свързване на два ел.мотор-генератора с ДВГ чрез планетарен механизъм e на TRW. но предполагам че Тойота имат много патенти и ефективно блокират много разработки.
  • #115
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    "Кръстил си се така, но за някой неща не си съвсем прав. Икономическа изгода има от хибридите."Е, добре, може би има, но е миниатюрна на фона на по-високата начална цена. Слините страни на хибридите са другаде - практически нулевите вредни емисии.
  • #114
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    По въпроса за патента - той е на TRW от 70-те, изтекъл е още преди да се появи Приус. TRW са правили прототипи, но през 70-те батериите и електрониката не са били достатъчно развити за успешно приложение. Шевролет Волт, хибридите на Форд и Нисан също ползват подобна конфигурация.
  • #113
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    баварец, така е, при празна батерия MG1 произвежда ток за MG2. Това е т.нар. heretical mode. Загубите при преобразуването са около 10%, но се компенсират от по-малките механични загуби на трансмисията с единствена планетарна предавка и по-големия обхват на предавателни числа.
  • #112
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "данакът за фирмена кола е доста по-висок" я кажи къде го видя това бе ***???И статията е за фирмени коли-вж. с какво се занимава организацията която е цитирана.Стотинката се цепи на 2 именно при фирмените коли.При личните OPEX-а не е толкова важен - въртят по-малко км. и водеща при покупката е емоцията.