IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Само хибридите на Toyota пестят пари

Това твърди проучване на компанията Tec-RMI

Само хибридите на Toyota пестят пари

Спестяват ли пари хибридните автомобили? На този въпрос отговаря независимо проучване на компанията Tec-RMI, което сравнява експлоатационните разходи на хибридни, бензинови и дизелови коли.
Само хибридите на Toyota пестят пари
Хибридът IS 300h пести най-много пари. Снимка: Lexus

Проведеното в Германия проучване обхваща автомобили, които са били закупени преди 36 месеца и имат пробег от 120 000 километра, сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota. То е направено по поръчка на списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark.

Според резултатите, най-много пари на собственика си пести хибридът Lexus IS 300h - над 1 000 евро в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. Следва Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 евро в сравнение с бензинов.

Любопитен факт от проучването е, че единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти, сочи информацията.

Въпросните разходи се пестят от обслужване. Хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък. Освен това наличието на система за електронно управление на регенеративното спиране позволява животът на накладките често да надминава 100 000 км. По-дълъг живот имат също така гумите, ауспуховата система и фаровете, които в повечето случаи са LED.

0 от 500
  • #141
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    интересно ще ми е също - в един момент Тойота ще трябва да пуснат една супер-спортна кола-хибрид . няма как да не го направят. става дума за нещо с 500кс ДВГ и още поне 200-300кс хибридна мощ. да видим тогава каква технология ще ползват. може тази от приус/лексус да не е подходяща за такива случаи
  • #140
    5 rate up comment 0 rate down comment
    do: бавареца ( преди 10 години )
    На i8 какво и е повече хибридността? Точно нищо.ако за теб само ускорението е важно,значи изобщо не си за хибрид.Ако говорим за ускорение само се замисли за Лексус,а не да правиш паралел между i8 и Приус.Едното е спортен автомобил за 2 души(отзад възрастен човек не може да се вози и няма никакъв багажник.А цената му знаеш ли каква е? Готов ли си да дадеш толкова пари за i8 и изобщо струва ли си цената?Ако е само за кеф да,кефа цена няма.Но за практичност и всекидневна употреба НЕстава!
  • #139
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    като се замисля може би си прав - PSD не е сложна механично. загубите от постоянния трансфер съм съгласен че в бъдеще ще падат. ще видим като станат 6% какво ще стане - защото тогава може да няма нужда от трансмисия -до 150км/ч ще може да се кара в режим ДВГ/генератор/ел.мотор. т.е. варианта на суперспортната кьонингсег Регера става добър избор
  • #138
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    "тази схема на i8 в добавка дава и 4х4 режим, което е много добре. всъщност тойота май вече частично се насочиха към това - новия NX 300h е долу горе Приус на предния мост и чиста електрика отзад. "Това е така още от времето на RX400h, мисля че 2005-та. Тойота имат един концепт - Волта, пак от тогава - той е с обърнато хибридно 4х4. BMW i8 е взаимствано точно от него, но е с по-големи батерии и много по-усложненот механично.
  • #137
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    "за мен една кола трябва да може да ускори 0-100 за поне 8 сек."Lexus IS300h.
  • #136
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Ако 75% натоварване на 2500 оборота ти стигат да поддържаш 150, значи говорим за много слаб мотор с макс скорост около 160. Приуса направо е ракета в сравнение с това, като съвсем успешно си държи ДВГ на макс ефективност при 150 км/ч благодарение на хибридната трансмисия. Ако пък имаш по-мощен мотор и на 75%/2500 ускоряваш, значи трябва да намалиш натоварването (да речем на 50%) за да поддържаш скоростта и така пак ти пада ефективността.
  • #135
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    "но смятам има мотори които постигат още от 1500об много високи параметри. т.е. ако на 1500об си със 90км/ч, то на 2500об си със 150км/ч и то без да сменяш някакви предавки - да речем си с на директна за най-малко загуби"Проблема на ДВГ е че освен от оборотите, ефективността зависи и от натоварването. Т.е. за ефективен режим освен на 2500 оборота, трябва и да си на 75% натоварване.
  • #134
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    инвертори от силициев карбид които ще намалят тия 10% загуби на 6-7%.
  • #133
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    "за мен бъдещето не е приус, а съвсем прости системи като на bmw i8 - на задния мост"Хех, кое му е простото на i8? Стандартен автомат отзад с 4 планетарни предавки, хидротрансформатор и 10-тина съединителя, а отпред 2-степенен автомат със синхронизатори - аз за по-сложно задвижване в момента направо не се сещам. Приус има една единствена планетарна предавка, няма съединители, няма хидротрансформатори. В момента Приус е най-ефективния вариант, и това едва ли ще се промени - Тойота разработват..
  • #132
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    тази схема на i8 в добавка дава и 4х4 режим, което е много добре. всъщност тойота май вече частично се насочиха към това - новия NX 300h е долу горе Приус на предния мост и чиста електрика отзад. т.е. като обърнат i8 само че с PSD вместо с някаква трансмисия