IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Само хибридите на Toyota пестят пари

Това твърди проучване на компанията Tec-RMI

Само хибридите на Toyota пестят пари

Спестяват ли пари хибридните автомобили? На този въпрос отговаря независимо проучване на компанията Tec-RMI, което сравнява експлоатационните разходи на хибридни, бензинови и дизелови коли.
Само хибридите на Toyota пестят пари
Хибридът IS 300h пести най-много пари. Снимка: Lexus

Проведеното в Германия проучване обхваща автомобили, които са били закупени преди 36 месеца и имат пробег от 120 000 километра, сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota. То е направено по поръчка на списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark.

Според резултатите, най-много пари на собственика си пести хибридът Lexus IS 300h - над 1 000 евро в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. Следва Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 евро в сравнение с бензинов.

Любопитен факт от проучването е, че единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти, сочи информацията.

Въпросните разходи се пестят от обслужване. Хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък. Освен това наличието на система за електронно управление на регенеративното спиране позволява животът на накладките често да надминава 100 000 км. По-дълъг живот имат също така гумите, ауспуховата система и фаровете, които в повечето случаи са LED.

0 от 500
  • #151
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 10 години )
    E, tiia preotkriha toplata voda. Ostava chistosyrdechno da si priznaiat, che i hibridite na Toyota etsiat, kolkoto i ostanalite hibridi. Kato slozhim i nachalnite ceni, koito otgovariat na ceni na koli v po-skyp segment kalkulaciiata ne se nuzhdae ot komentar. Dori Honda Accord hybrid deto ima po-dobyr probeg ot v pyti po-malkiia Prius sie na chista zaguba. da ne govorim, che v bagazhnika mozhesh da slozhis edna pazarska chanta.
  • #150
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    Хибридният, за Хонда акорд четох едно сравнение с Камри-хибрид и показа по добра икономия. А още по добре би било да има една проста 4 степенна трансмисия тип Ravigneaux. хитрото е че когато до 60-80 км/ч не се ползва трансмисия - то 4 предавки са достатъчни за да се дързи ДВГ в оптимални обороти за всички скорости над тези. и без да се правят загуби от електрика при извъградско каране. предполагам че тук има и по-голяма патентна чистота - и очаквам точно тук много разработки.
  • #149
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Между другото, при Хонда Акорд хибрид също няма скоростна кутия, и на практика е сериен хибрид при ниски скорости, а при високи една права предавка. Също като Регера, но без хидротрансформатора.
  • #148
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Да, трансмисиите на Волт и Приус са подобни, но с разлини връзки ДВГ/електромотори. Приус няма съединители, Волт има. При Регера не може да се говори за heretical mode, защото там няма планетарна предавка. С хидротрансформатор е - ако беше сух съединител, щеше да е консуматив, защото бързо набиране от ниска скорост при разредена батерия е невъзможно без приплъзване.
  • #147
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    Хибридния, на Регера потегля в heretical mode но без да е зацепен ДВГ. т.е. електрически като може и да генерира в този момент. като скороста на вала стигне подходящи обороти , т.е. синхронни с ДВГ -> го зацепват. според мен със многодисков съединител. не знам да има хидр-тр. и не виждам да има нужда.
  • #146
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    реално са почти същите, но Приус на теория може да мине без съединител. признавам не знам дали има съединител. докато Волт му трябва съединител и в довабвка още едно локване - т.е. съединител към корпус.
  • #145
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    като гледам тоя емулатор да ви кажа нещо което подразбирам - на шеви Волт системата е подобна, само че си представете, че изхода към гумите е в средата, в дясно вместо малкия МГ1 е мощния ел.мотор на Волт, а в ляво вместо МГ2 е ДВГ-то на Волт в едно с малък МГ, като тук може и да се направи лок-ване към корпус. и си представете, че средния плъзгач на емулатора го преместите отдясно - при големия МГ. пак ще можете да си плъгате и да си задавате скорости на въртене.
  • #144
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Приус ( преди 10 години )
    На мен също ми хареса дискусията и добрия тон в който се водеше общо взето. От време на време се включваха дразнители, но важното е да не им се обръща внимание. Дано бъдем свидетели на повече такива разисквания в които всеки може да научи повече, стига да има желание.
  • #143
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Стана добра дискусия, на мен също ми беше интересно. Регера сега погледнах - няма трансмисия, ами един голям хидротрансформатор който "приплъзва" на ниски скоростии и се заключва на високи. Това само си представям какви механични загуби ще има... 20-30% минимум и много топлина за отвеждане. Но ефективността едва ли е приоритет за такъв автомобил. Лексус отдавна имат "перформънс" хибриди - GS450h, LS600h, подобни на Приус, но с по-големи двигатели и батерии.
  • #142
    8 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    беше ми приятно да си коментираме с Хибридния и с Приус. поздрави!