IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Само хибридите на Toyota пестят пари

Това твърди проучване на компанията Tec-RMI

Само хибридите на Toyota пестят пари

Спестяват ли пари хибридните автомобили? На този въпрос отговаря независимо проучване на компанията Tec-RMI, което сравнява експлоатационните разходи на хибридни, бензинови и дизелови коли.
Само хибридите на Toyota пестят пари
Хибридът IS 300h пести най-много пари. Снимка: Lexus

Проведеното в Германия проучване обхваща автомобили, които са били закупени преди 36 месеца и имат пробег от 120 000 километра, сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota. То е направено по поръчка на списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark.

Според резултатите, най-много пари на собственика си пести хибридът Lexus IS 300h - над 1 000 евро в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. Следва Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 евро в сравнение с бензинов.

Любопитен факт от проучването е, че единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти, сочи информацията.

Въпросните разходи се пестят от обслужване. Хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък. Освен това наличието на система за електронно управление на регенеративното спиране позволява животът на накладките често да надминава 100 000 км. По-дълъг живот имат също така гумите, ауспуховата система и фаровете, които в повечето случаи са LED.

0 от 500
  • #131
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    много е добре когато някой от личен опит споделя инфо. но пък аз също не смятам Приус за пълноценна кола - за мен една кола трябва да може да ускори 0-100 за поне 8 сек. и точно за това смятам в един момент да карам хибрид - те ще правят това дори ако имат малък ДВГ със 100кс, но трябва повече хибридност. и предполагам по схемата на i8.
  • #130
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до: ммм от Приус ( преди 10 години )
    Какво разбираш под пълноценен автомобил?Приус не е нищо по-различно от нормален автомобил с тази разлика, че е икономичен, безшумен и екологичен. Какво има под капака е друга тема, която не би трябвало да ни вълнува в случая, тръгвайки на път. Пътувал съм да 2000 км. отиване и 2000 км. връщане. Често излизам извън страната и преходи от 1500-2000 са нормални за мен и колата, както и за семейството. Пълен комфорт и спокойствие.На година правя по около 30 000 км.Какво значение има това в случая?
  • #129
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    Напълно сам склонен да се съглася,че проу е може би най-економичния хибрид, но в никак случаи не мога да го възприема като пълноценвн автомобил. Колега със приуса би ли споделил колко км навърташ на година,а имаш ли и друг автомобил...ако ти се наложи примерно да пътуваш на разтояние над 2000 км и то за ограничено време би ли се метнал на приуса?
  • #128
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Приус ( преди 10 години )
    тези добавки са поне 30% от икономичноста на приус.Да, може да се каже, че е така. Всяко нещо е мислено и направено, за да стане един завършен продукт, като Приус. Не става да направиш отлична хибридна система, а аеродинамиката, теглото да са ти зле. Гумите с ниско съпротивление са пълна измама. Моя Приус ми го продадоха с такива. Слагам други гуми и разхода не ми се променя или ако се променя БК не може да го хване, както и аз на колонката не забелязвам да съм спестил повече гориво.
  • #127
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    за шеви Волт - мисля че има режим при който ДВГ движи директно колелата през директна предавка. мисля че хич не му е лоша техниката. мисля че простата техника по-добре решава проблема с регенеративно-спиране. за тува уви не намирам много информация в нета, а щеше да ми е интересно да видя коя кола колко % все пак може да регенерира. ако имате линк -давайте :-)
  • #126
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    да нямам опит с хибриди - имма време споко. чакам ги да станат по добри. бавни коли като Приус не ми се карат, но тук спорим за хибридната система на Приус. А вие вкарахте в спора и това, че са сложили ефективен аткинсън мотор, супер добра аеродинамика, ниска маса и гуми с ниско съпротивление. тези добавки са поне 30% от икономичноста на приус.
  • #125
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    добре е че заговори за BSFC. но смятам има мотори които постигат още от 1500об много високи параметри. т.е. ако на 1500об си със 90км/ч, то на 2500об си със 150км/ч и то без да сменяш някакви предавки - да речем си с на директна за най-малко загуби. няма да споря, но за мен бъдещето не е приус, а съвсем прости системи като на bmw i8 - на задния мост ДВГ с ефективна механична трансмисия, а отпред ел.мотор-генератор. може и обратно - все едно Тесла 85S с малък ДВГ/трансмисия и генератор отпред.
  • #124
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Приус ( преди 10 години )
    Грешка:...11,4, а то е 11,4.да се чете:11,4, а то е 10,4.т.е. с 1 сек. са занижили ускорението.Дали са повече точки за мястото отпред на Ампера, а всъщност е доста по-тясно и неудобно спрямо Приус.
  • #123
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Приус ( преди 10 години )
    Прочети статията на АБ:Сравнителен тест - Opel Ampera срещу Toyota PriusТам германците пак за пореден път подпират доста яко Ампера. Типично за тях. Толкова много неточности има, че няма на къде, но все пак Приус го изкарват по-добър. То щеше да е голяма излагация, ако не беше. Направо да не повярва човек, въпреки лъжите и подпирането. Например пишат ускорение за Приус 11,4, а то е 11,4. Пишат, че багажника е 403 л.,а той е 443 л. Има и още доста др.неща с които манипулират в полза на Ампера
  • #122
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до: Хибридния ( преди 10 години )
    По-долу имаш примери за един и същи модел с варианти хибрид и нехибрид. В Тойота може да погледнеш също, ако се съмняваш, че хибрида излиза по-евтино, не само като експлоатация, но и като начална цена. Виж, ако ще сравняваме Аурис хибрид с Айго си прав, че хибрида е по-скъп. Или ако сравняваме с Дачия да речем. Ако наистина се търси максимална икономия една кола на старо с АГУ или метан ще излиза най тънко.Тук говорим си мисля за един и същ вариант-Аурис хибрид и нехибрид.Хибрида е на на сметка.