IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Само хибридите на Toyota пестят пари

Това твърди проучване на компанията Tec-RMI

Само хибридите на Toyota пестят пари

Спестяват ли пари хибридните автомобили? На този въпрос отговаря независимо проучване на компанията Tec-RMI, което сравнява експлоатационните разходи на хибридни, бензинови и дизелови коли.
Само хибридите на Toyota пестят пари
Хибридът IS 300h пести най-много пари. Снимка: Lexus

Проведеното в Германия проучване обхваща автомобили, които са били закупени преди 36 месеца и имат пробег от 120 000 километра, сочи информацията, разпространена от българското представителство на Toyota. То е направено по поръчка на списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark.

Според резултатите, най-много пари на собственика си пести хибридът Lexus IS 300h - над 1 000 евро в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години. Следва Toyota Auris Hybrid, която е способна да спести около 300 евро в сравнение с дизелов конкурент и 160 евро в сравнение с бензинов.

Любопитен факт от проучването е, че единствено хибридите на Toyota пестят пари. Нещо повече - хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показват, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти, сочи информацията.

Въпросните разходи се пестят от обслужване. Хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък. Освен това наличието на система за електронно управление на регенеративното спиране позволява животът на накладките често да надминава 100 000 км. По-дълъг живот имат също така гумите, ауспуховата система и фаровете, които в повечето случаи са LED.

0 от 500
  • #101
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Емулатора е за това как функционира хибридната трансмисия на Тойота, не за разхода и. Но като ти е по-лесно да пишеш отколкото да четеш, трудно някой ще ти насмогне на глупостите.
  • #100
    0 rate up comment 4 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    Емулатор...ахам сега разбрах от каде ги разбирате толкова много хибридите,е какъв разход ти дава приуса на емулатора,а лексус има ли че аз сам карал 1 ,който е всичко друго, но не е економичен!
  • #99
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    А по темата - реална икономическа изгода от хибридите почти няма. Но те са създадени не с цел да пестят пари, а с цел екология и ниски вредни емисии. Нормалните държави поощряват по-ниските разходи за екология с по-ниски данъци, които се транслират в икономическа изгода за хибридите, но в България това скоро едва ли ще стане.
  • #98
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    В трето поколение Приус сложиха втора понижаваща предавка на големия електромотор, за да не се отази намаляването на размерите му (и съответно на въртящия му момент).
  • #97
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    "затова ако вдигнеш 130км/ч с първите приуси мотора вече е на 5000 об. и разхода много висок."Пълни глупости са това. Още първия Приус от 97-*** поддържа 130 км/ч на около 2000 оборота. Търси в Гъгъл prius emulator и си поиграй с предавателните числа, хората са го измислил. А трансмисята е безстепенна, не едностепенна. Разполага с безкрайно много предавателни числа.
  • #96
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Прочетохте ли заглавието на статията:Само хибридите на Toyota пестят париКратко, точно и ясно! Някой има ли нещо да добави?
  • #95
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    едностепенна хибридна кутия - ще рече едностепенен Hybrid Synergy DriveС тези глупости, вземи се гръмни. Няма такива понятия и термини изсмукани от пръстите с които явно си бъркал из дупките си. НЯМА! Покажи линк или кажи място където ползват измислените от теб бъркотии от думи! Хайде за Патаса и обслужването излъга, излъжи ни и сега пак, за да е по-весело!
  • #94
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до: бавареца ( преди 10 години )
    Така е, но върви го обясни на онзи, който уж си обслужвал Пасата за 360 лв там, а имам приятел с Пасат, който също си го обслужва там и сумата е над 600 лв. Точната сума мога да е кажа утре, когато се върне от почивка но 100% е над 600 лв. Ако някой твърди обратното да покаже фактура, както обеща. Не го прави, защото лъже естествено.
  • #93
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до: ВАГона ( преди 10 години )
    Много си *** бе ВАГон! Много!Първо кажи кога ще покажеш фактурите и тогава продължавай да пелтечиш.Второ си толкова ***, че си нямаш на идея. Приус и Аурис хибрид нямат горивен филтър. НЯМАТ! Набий си го в кухатахралупа. Гащите можеш да си смениш но филтър няма как да го направиш там където го НЯМА. Маслото на трансмисията се сменя на всеки 4г/60 000 км.въздушния филтър също на толкова, филтър на купето 2г/45 000, антифриз 150 000 км. Още данни за това какво се сменя искаш ли? А ***?
  • #92
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    потвърждавам - в порше запад за А4 ми режат главата. само че сме в ЕС - изобщо не си задължен да си обслужваш колата в официален сервиз. и гарнацията не отпада. вече са такива правилата. освен ония измислените на корейците. уж било 7години ама само ако обслужваш при тях. мерси.