IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Toyota са готови с водороден седан

Моделът излиза догодина, а японците очакват да повтори успеха на Prius

В Toyota са готови с водороден седан

Японската автомобилна компания Toyota ще пусне автомобил с водородни горивни клетки, с който иска да повтори пазарния успех на хибрида Prius. Водородният седан е напълно готов, като пазарната му премиера ще се състои през 2014 година, пише Bloomberg.
В Toyota са готови с водороден седан
Моделът ще бъде базиран на концепцията FCV-R (на снимките), която компанията представи преди две години. Серийният автомобил ще продължи клиновидния дизайн на екологичните модели на Toyota, а захранваният с водород електрически двигател ще доставя автономен пробег от около 450 км.

Цената на водородната Toyota ще бъде около 50 000 долара, сочи информацията, което ще постави возилото в един ценови клас с автомобили като електрическата Tesla Model S.

Все още не е разпространена информация за техническите параметри на серийната водородна кола. Вероятно обаче тя ще заеме голяма част от инженерните решения при FCV-R - горивни клетки и резервоар за водород, които са разположени в долната част на шасито, за да не влияят на пространството в кабината.

Моделът ще бъде представен тази година на автомобилното изложение в Токио, където ще бъдат разкрити всички подробности. Очаква се продажбите да стартират още в началото на следващата година.
В Toyota са готови с водороден седан
Водородната технология се счита за бъдещето на автомобилите. Специалисти предричат, че през 2020 година по пътищата ще се движат огромен брой такива коли. А това кара повечето автомобилни компании да инвестират в подобни технологии.

Toyota и BMW имат сътрудничество в тази област, както и Daimler, Ford и Renault-Nissan, а Hyundai вече представи напълно готов за масово производство водороден кросовър. Японската Suzuki разполага с производствена линия за водородни клетки, Audi изпробва водородна технология на модела A7, а Aston Martin възнамерява да се включи в „24 часа на Нюрбургринг” с водороден Rapidе S.

В масовия случай водородните автомобили се задвижват от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород (съхранява в резервоар под високо налягане) и кислород (от въздуха). При този процес се отделя единствено чиста вода.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #7
    12 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    джапанските фенове откачиха като разбраха че доста по рано преди тях са открили топлата вода. Партнер такси през 2000г. вървеше изцяло на водород в Париж.
  • #6
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Форума реже линковете. Пуснете в търсачката:Volvo и Toyota най-добри според германцитеи ще ви излезе статията!
  • #5
    8 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Била най-иновативна :D да ама в копирането на иновации такива автомобили има къде по на зад в годините и то не от тоЮта
  • #4
    10 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    БМВ имат най-добрия водороден двигател, жалко че го произведоха само в 100 бройки за избрани хора. За разлика от всички останали, при които водорода се използва за създаване на електричество и от там се задвижват от електромотор. При БМВ, водорода се изполва като гориво в стандартен ДВГ, като двигателя може да работи както с водород, така и с бензин. Което е най-удачния вариан, особенно сега, когато няма много водородни станции. Ако закъсаш, спираш на бензиностанция и пълниш с бензин.
  • #3
    7 rate up comment 29 rate down comment
    nio ( преди 11 години )
    ave mahaite mi sqkakvi vodorodni i el mobili .. daite mi istinski benzinov V12 drugo ne mi trqbva tva el kolite i sqkakvi takiva sa vuzduh pod nalqgane az kola ili motokar karam iskma da 4uvam mo6tniq zvuk na dvigatelq i tova e !
  • #2
    25 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Добре е че най-иновативната компания отново налага стандартите.Друг е въпросът, че все още е доста скъпо на водород по простата причина, че добиването му е скъпо.Следващата пречка е създаването на мрежа с водородни станции.Ако успеят да снижат разходите за производство на водород ще има успех технологията, а ако не успеят ще трябва да се задоволяваме със старите технологии.
  • #1
    22 rate up comment 3 rate down comment
    ПП ( преди 11 години )
    Това е истината за чисто придвижване, дано да развият бързо автоиндустрията в тази насока, че ел. колите с тея батери ми се виждат далеч от зелената идея.