IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна

Първите 1000 бройки на ix35 Fuel Cell ще бъдат на разположение на европейските правителства

Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна

Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна
Задвижваните с водород коли обещават да направят истинска революция в автомобилния свят, който познаваме. За съжаление обаче развитието на водородните возила върви с бавни темпове, като към момента има малък брой такива коли и само няколко зарядни станции.

Корейската автомобилна компания Hyundai се надява да промени това и работи усилено в тази посока. А резултатът вече е налице. Първият водороден автомобил на корейците - Hyundai ix35 Fuel Cell, слезе от поточната линия на завода в Улсан, Южна Корея.

Първата партида от 17 такива коли ще отпътува за Дания и Швеция. 15 от колите ще бъдат внедрени в автопарка на общината в Копенхаген, а останалите 2 ще бъдат на разположение на общинарите в шведската провинция Сконе.

Плановете на корейците предвиждат през следващите две години да бъдат произведени 1000 екземпляра от този модел. Те ще бъдат насочени основно към европейските правителства и частни автопаркове. "След 2015 година тази технология трябва да стане по-евтина за производство, а инфраструктурата от зарядни станции - значително подобрена. Тогава ще предложим водородни коли на пазара", се казва в информацията от Hyundai.
Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна
Hyundai ix35 Fuel Cell е оборудван с горивни клетки, които превръщат водорода в електричество, което от своя страна захранва електрически мотор. Технологията позволява на SUV-то да ускори от 0 до 100 км/час за 12.5 секунди и да развива максимална скорост от 160 км/ч. С пълен резервоар автомобилът може да измине почти 600 км.

Водородна технология развиват още няколко автомобилни компании. Повече вижте ТУК

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    Между другото Мерцедес нямаха ли също автомобил на водород? Не знам дали не беше А класата... Имам смътни спомени, че с три броя направиха обиколка около света... Мисля някъде край Монголия едната от колите беше претърпял инцидент, та влезе в новините..
  • #21
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Japan ( преди 11 години )
    Ако ставаше само с приказки Фолксваген щяше да е най-големия производител на коли, както и най-иновативния и технологичен. Само че нещата става с много работа и кадърни инженери- затова Тойота е най-технологичния и голям производител в автомобилния бранш. Хюндай също не изостават и следват пътя на най-кадърните световни инженери- Японските!
  • #20
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    BMV има от години 1 прототип на 7 серия на водород, който никога не е правел 0-100 за 6 секунди, нито е вдигал 300 км./ч.!!! Ускорява с V12 двигател на водород за 9.5 секунди 0-100 км./ч. a максималната скорост е 230 км./ч. Но никога не е била в продажба или серийно производство. На всичкото отгоре БМВ не е икономично и е много тежко -2,3 тона. Тойота най-отдавна има работеща кола на водород и високи технологии, Хонда пък продава от години водороден автомобил на пазара!
  • #19
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    "Ime, то и ти си задънен отзад и трябва някой с по-голяма любовна писалка да те отпуши..."Ах адски сислено и обосновано обори мнението ми...
  • #18
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сега остана и дизайна им да стане по-зрял и готоо
  • #17
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не напразно Hyundai са най-технологичната автомобилна компания за 2012.Мартин Винтеркорн пак ще ухапе за палците, нещастен дъртак.
  • #16
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ime, то и ти си задънен отзад и трябва някой с по-голяма любовна писалка да те отпуши...
  • #15
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    Като цяло водородният двигател е задънена улица за напредъка на технологиите.
  • #14
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    Основен проблем на водорода е добивът му. Истината е, че за единица енергия добита от водорет са нужни минимум 3 единици енергия за създаването на водорода. Т.е. понастоящем е супер неефективно и супер скъпо. И супер неекологично, защото нали се сещате откъде идва енергията за добива на водорода...Ал ако в бъдеще се разработят по- евтини технологии за произодство на електричество, то тогава производството на водород ще е безмислено и тъпо.
  • #13
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Ал ( преди 11 години )
    Водорода е най-чистото и екологично гориво,но на Земята не съществува в свободно състояние,т.е той е вторичен източник на енергия . Основно се добива от метан ,но при този процес се отделя въглероден двуокис.Друг метод е електролиза на водата ,екологично чист,но много скъп.Ако в бъдеще се разработят чисти и евтини технологии за производство на електричество,то тогава водородната енергетика ще има добри перспективи за развитие.