IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Toyota са готови с водороден седан

Моделът излиза догодина, а японците очакват да повтори успеха на Prius

В Toyota са готови с водороден седан

Японската автомобилна компания Toyota ще пусне автомобил с водородни горивни клетки, с който иска да повтори пазарния успех на хибрида Prius. Водородният седан е напълно готов, като пазарната му премиера ще се състои през 2014 година, пише Bloomberg.
В Toyota са готови с водороден седан
Моделът ще бъде базиран на концепцията FCV-R (на снимките), която компанията представи преди две години. Серийният автомобил ще продължи клиновидния дизайн на екологичните модели на Toyota, а захранваният с водород електрически двигател ще доставя автономен пробег от около 450 км.

Цената на водородната Toyota ще бъде около 50 000 долара, сочи информацията, което ще постави возилото в един ценови клас с автомобили като електрическата Tesla Model S.

Все още не е разпространена информация за техническите параметри на серийната водородна кола. Вероятно обаче тя ще заеме голяма част от инженерните решения при FCV-R - горивни клетки и резервоар за водород, които са разположени в долната част на шасито, за да не влияят на пространството в кабината.

Моделът ще бъде представен тази година на автомобилното изложение в Токио, където ще бъдат разкрити всички подробности. Очаква се продажбите да стартират още в началото на следващата година.
В Toyota са готови с водороден седан
Водородната технология се счита за бъдещето на автомобилите. Специалисти предричат, че през 2020 година по пътищата ще се движат огромен брой такива коли. А това кара повечето автомобилни компании да инвестират в подобни технологии.

Toyota и BMW имат сътрудничество в тази област, както и Daimler, Ford и Renault-Nissan, а Hyundai вече представи напълно готов за масово производство водороден кросовър. Японската Suzuki разполага с производствена линия за водородни клетки, Audi изпробва водородна технология на модела A7, а Aston Martin възнамерява да се включи в „24 часа на Нюрбургринг” с водороден Rapidе S.

В масовия случай водородните автомобили се задвижват от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород (съхранява в резервоар под високо налягане) и кислород (от въздуха). При този процес се отделя единствено чиста вода.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Уникално грозна прахосмукачка на 4 колела!
  • #16
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Егати грозотилото! Тойота по принцип правят грозновати автомобили, но това тук е за Гинес! Някой по-долу пише, че королата горе -долу бил свестен автомобил. Е наистина модела не е чак толкова грозен, но ако го сравняваш с други нискобюджетни автомобили, но ако го сравниш с Бентли, Порше, Ламборджини, Ауди, да не говорим за Бугати то тогава прилича на сапунерка а и често се разваля, така че Тойотките ряпа да ядат и да пият отвара от лайка за да боледуват по-рядко, че автомонтьорите се позлатиха
  • #15
    5 rate up comment 18 rate down comment
    IT ( преди 11 години )
    *** умрелите от тойота една свестна кола не могат да изкарат !!! това е супер смотано !!! Аа имат една по-нормална Авенсис :)добре че е той та да имат нещо което е автомобил и да се водят автомобилна компания а не завод за прахосмукачки :)))
  • #14
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    а с какво ще зареждаш мъжкарския си голф 3 когато свърши петрола? А да , забравих че си на газчица.
  • #13
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    драги анонимен , с прискърбие ти съобщавам че си *** . Партнер-такси ползваха водородакато гориво , а не във горивна клетка за производство на електричество , но за теб няма разлика . На другия анонимен *** , който сравнява цената с тази на S-класа , самоще припомня че преди 10-на години автомобил с горивна клетка струваще над милион . С колко е поевтиняла S- класата от тогава?
  • #12
    10 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    гаймобила R8 ? R8 не е геймобил, а убиец на геймобилите на джапанките, отличаващи се с дръпнатите фарове чак до предното стъкло и гейски извивки, ясно?! Нито един модел от трите премиум немски марки - АУДИ, БМВ, Мерцедес нямат кръшните гей извивки на японките и корейките! ФАКТ! Немските коли винаги са имали мъжествено излъчване и се карат от мъже!
  • #11
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Благо ( преди 11 години )
    Цял свят може и да се ориентира към водородни двигатели, но в покрайнините на София ще ръмжи Голф 13 с преправена генерация и ритъм басов.
  • #10
    9 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Предполагам че когато са правели този концепт японците са очаквали да предизвиква ефекта УАУ! Обаче като го гледам може да предизвика само ефекта ПФУ. Може да е водороден, може да е всичко, но това нещо първо че ще умреш от срам ако го караш с този комичен вид, но освен това предполагам, че пак ще е с някакъв куц двигател 100к.с. и в сравнение с модела на Тесла в чийто диапазон се е прицелил ценово мога да предвидя голям крах в продажбите на това недоразумение. За тия пари в САЩ 7-сер,А8,S-клас.
  • #9
    10 rate up comment 16 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Evoque i R8 sa tolkova gaymobili kolkoto ti zamojen i inteligenten bial 4ovek
  • #8
    11 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Гейшомобилите стават все по гейски на външен вид! Автомобил с такава лигава външност не бих карал и за без пари!